Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@01:17:41 GMT

منفی شدن بورس‌های اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۳۲۲

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، با باز شدن بازارهای اروپایی از صبح امروز به خاطر افزایش تعداد قربانیان ابتلای به کرونا در آمریکا بورس‌های اروپایی روندی منفی را در پیش گرفتند.

بورس آلمان بیش از 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است و بورس‌های فرانسه و انگلیس نیز حدود 4 درصد منفی شدند. بورس اسپانیا و ایتالیا هم حدود 2 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط بورس‌های اروپایی و به خصوص بورس انگلیس سقوط سنگین ارزش سهام بانک‌ها در انگلیس بوده است. 

ارزش سهام بانک HSBC انگلیس 8 درصد از ارزش خود را از دست داد و ارزش دو بانک بزرگ دیگر لویدز و استاندارد چارترد حدود 6 درصد منفی شدند. 

بازارها در واقع نسبت به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واکنش نشان داده‌اند؛ چراکه وی گفته است یک دو هفته بسیار بد پیش روی آمریکاست. 

ترامپ دیروز گفت: ممکن است یک دو هفته بسیار بد پیش رو داشته باشیم. ممکن است این شرایط بد سه هفته طول بکشد که این سه هفته به گونه‌ای هستند که ما هیچ وقت نظیر آن را تجربه نکرده‌ایم.

مقامات کاخ سفید با فرض این که طی دو هفته آینده شاهد رسیدن پیک شیوع کرونا در آمریکا خواهیم بود، از 100 هزار تا 240 هزار تلفات ابتلای به این بیماری سخن می‌گویند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت بورس های اروپایی کرونا ویروس آمریکا کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند کاهشی نرخ بین بانکی که از ابتدای فروردین ماه آغاز شده در سومین هفته از ماه نخست سال جاری نیز ادامه داشته تا جایی که این نرخ در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227210 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا
  • دامنه نوسان بورس به حالت قبل بازمی‌گردد
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل برمی گردد
  • محدوده نوسان صندوقهای طلا مثبت و منفی ۱۰ درصد شد
  • بازگشت دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل از روز چهارشنبه