Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@22:55:13 GMT

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۳۷۶

خرداد، ایرنا نوشت: آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کوید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.
 آخرین به روز رسانی: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵ ظهرمبتلایانفوت شدگانبهبود یافتگان۸۷۲,۸۹۳۴۳,۲۷۱۱۸۴,۵۸۸

  

 کشورهای دارای بالاترین آمار کرونا آمریکاابتلافوت۱۸۸,۵۹۲۴,۰۵۵بهبود یافتگان۷,۲۵۱ایتالیاابتلافوت۱۰۵،۷۹۲۱۲،۴۲۸بهبود یافتگان۱۵،۷۲۹اسپانیا ابتلافوت۱۰۲,۱۳۶۹,۰۵۳بهبود یافتگان۲۲,۶۴۷چینابتلافوت۸۱,۵۵۴۳,۳۱۲بهبود یافتگان۷۶,۲۳۸آلمانابتلافوت۷۲,۳۸۳۷۸۸بهبود یافتگان۱۶,۱۰۰فرانسهابتلافوت۵۲,۱۲۸۳,۵۲۳بهبود یافتگان۹,۴۴۴ایرانابتلافوت۴۷,۵۹۳۳,۰۳۶بهبود یافتگان۱۵,۴۷۳انگلستانابتلافوت۲۵,۱۵۰۱,۷۸۹بهبود یافتگان۱۳۵

 اروپا و آمریــکا نام کشورابتلافوت شدگانبهبود یافتگانآمریــکا۱۸۸,۵۹۲۴,۰۵۵۷,۲۵۱ایتالیـــا۱۰۵،۷۹۲۱۲،۴۲۸۱۵،۷۲۹اسپانیا۱۰۲,۱۳۶۹,۰۵۳۲۲,۶۴۷آلمان۷۲,۳۸۳۷۸۸۱۶,۱۰۰فرانسه۵۲،۱۲۸۳۵۲۳۹۴۴۴انگلستان۲۵,۱۵۰۱,۷۸۹۱۳۵سوئیس۱۶,۶۰۵۴۳۳۱,۸۲۳دانمارک۲,۸۶۰۹۰۱هلند۱۲،۵۹۵۱۰۳۹۲۵۰سوئد۴,۴۳۵۱۸۰۱۶نروژ۴,۶۹۵۴۰۱۳بلژیک۱۳,۹۶۴۸۲۸۲,۱۳۲اتریش۱۰,۳۸۷۱۴۶۱۰۹۵کانادا۸,۶۱۲۱۰۱۱۲۴۲یونان۱,۳۱۴۴۹۵۲جمهوری چک۳,۳۳۰۳۲۴۵فنلاند۱,۴۴۶۱۷۱۰پرتغال۷,۴۴۳۱۶۰۴۳برزیل۵,۸۱۲۲۰۲۱۲۷ایرلند۳,۲۳۵۷۱۵روسیه۲,۷۷۷۲۴۱۹۰ونزوئلا۱۴۳۳۳۹مکزیک۱,۲۱۵۲۹۳۵اوکراین۶۴۵۱۷۱۰آلبانی۲۵۹۱۵۵۲جامائیکا۳۸۲۲آرژانتین۱,۰۵۴۲۷۲۴۰رومانی۲,۴۶۰۸۵۲۵۲لهستان۲,۳۴۷۳۵۷

  

  خاورمیانه و آفریقا نام کشورابتلافوت شدگانبهبود یافتگانایران۴۷,۵۹۳۳,۰۳۶۱۵,۴۷۳عربستان۱,۵۶۳۱۰۱۶۵بحرین۵۶۷۴۲۹۵امارات۶۶۴۶۶۱کویت۳۱۷۰۷۳عراق۶۹۴۵۰۱۷۰مصر۷۱۰۴۶۱۵۷قطر۷۸۱۲۶۲فلسطین۱۳۴۱۱۸فلسطین اشغالی۵,۵۹۱۲۱۲۲۶اردن۲۷۴۵۳۰لیبی۱۰۱سوریه۱۰۲۰سودان۷۲۱لبنان۴۷۹۱۲۳۷نیجریه۱۳۵۲۸ساحل عاج۱۷۹۱۷عمان۲۱۰۱۳۴ترکیه۱۳،۵۳۱۲۱۴۲۴۳الجزایر۷۱۶۴۴۴۶مغرب۶۳۸۳۶۲۴آفریقای جنوبی۱,۳۵۳۶۳۱

  

 آسیا و اقیانوسیه نام کشورابتلافوت شدگانبهبود یافتگانچین۸۱,۵۵۴۳,۳۱۲۷۶,۲۳۸کره جنوبی۹,۸۸۷۱۶۵۵,۵۶۷ژاپن۲,۲۲۹۶۶۴۲۴کره شمالی۰۰۰مغولستان۱۲۰۲برونئی دارالاسلام۱۲۹۱۴۵مالدیو۱۸۰۱۳بوتان۴۰۰بنگلادش ۵۴۶۲۵نپال۵۰۱سریلانکا۱۴۳۲۱۷افغانستان۱۹۶۴۵اندونزی۱,۶۷۷۱۵۷۱۰۳زلاندنو۷۰۸۱۸۳فیلیپین۲,۳۱۱۹۶۵۰تایلند۱,۷۷۱۱۲۴۱۶ترکمنستان۱۰۰سنگاپور۹۲۶۳۲۴۰مالزی۲,۹۰۸۴۵۶۴۵استرالیا۴,۸۶۲۲۱۳۴۵هند۱,۵۹۰۴۵۱۴۸پاکستان۲,۰۴۲۲۶۷۶تایوان۳۲۲۶۳۹ویتنام۲۱۲۰۵۸

 اخبار خاص کرونا و پیامدهای آن


** ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.


** « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‎شود.


**«شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا دراعتراض به تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود مسافر از اروپا به ایالات متحده با صدور بیانیه ای مشترک ، این تصمیم را « یکجانبه و بدون مشورت» توصیف و تاکید کردند که کرونا یک «بحران جهانی است که به هیچ قاره‌ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.»


** «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.


**خانم «کریستالیناگئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای رسمی به طور صریح اعلام کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.


** «عبدالناصر همتی» ییس کل بانک مرکزی پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۸ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که در نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کردم که براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء، از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از«تسهیلات تأمین مالی سریع، RFI » در حدود ۵ میلیارد دلار می باشیم و امیدوارم صندوق به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند.


** دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام مجبور شد در آمریکا به دلیل شیوع گسترده کرونا اعلام وضعیت اضطراری کند و خود آزمایش ابتلای به کرونا دهد که البته پزشک او در نامه تایید کرد که نتیجه منفی بوده است.


** با گسترش شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا سازمان بهداشت جهانی بعداز فروکش بحران در چین اعلام کرد که اروپا به کانون بحران کرونا تبدیل شده است.


** ترامپ بعداز اعلام سازمان بهداشت جهانی سفر شهروندان اروپایی به آمریکا را برای مدت ۳۰ روز ممنوع اعلام کرد که این اقدام او واکنش متقابل اروپایی ها را بدنبال داشت.


** رسانه های آمریکایی اعلام کردند که محققان این کشور نخستین واکسن کرونا را بر روی نمونه انسانی آزمایش کردند.                      

برچسب ها: کرونا ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا ایران شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا