Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@11:54:48 GMT

ناو آمریکایی با ۴۱ هزار خدمه کرونایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۴۵۰

ناو آمریکایی با ۴۱ هزار خدمه کرونایی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که به گفته مقامات نظامی ، دهها تن از ملوانان این ناو آمریکایی با 4 هزار خدمه به کرونا مبتلا شده اند ، کاپیتان "برت ای. کروزیر" ناخدای این کشتی در نامه ای چهار صفحه ای به وزارت دفاع آمریکا ضمن تشریح وضعیت اسفناک در میان نیروهای آمریکایی در این ناو هواپیمابر خاطرنشان کرده که نیروی دریایی آمریکا منابع لازم و مناسب برای مبارزه با کرونا از طریق خارج کردن ملوانان از کشتی را در اختیار او قرار نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناخدای آمریکایی نوشته است: ما در حال جنگ نیستیم و لازم نیست که نیروهای ما جان خود را از دست بدهند . ما در حال شکست خوردن در مراقبت از مورد اعتمادترین دارایی های خود یعنی ملوانان خود هستیم.

این ناو هواپیمابر آمریکایی در حال حاضر در "گوام" مستقر شده است. "توماس بی. مودلی" سرپرست وزارتخانه نیروی دریایی در گفتگو با سی ان ان گفته که نیروی دریایی در تلاش برای خارج کردن ملوانان است اما تعداد کافی تخت در گوام برای جا دادن به تمامی خدمه این ناو هواپیمابر وجود ندارد.

به نوشته نیویورک تایمز ، مشکل ایجاد شده در ناو هواپیمابر تئودور روزولت نشان دهنده یکی از معماهای دشوار پیش روی ارتش آمریکا است: مقامات ارشد نظامی در طول سالها همواره آمادگی برای جنگیدن را اولویت اصلی خود قرار داده اند اما اکنون در می یابند که حفظ این آمادگی در جریان شیوع یک بیماری می تواند سلامتی و حتی جان نظامیان را به خطر اندازد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناو امریکایی کرونا کرونا در ایران کرونا ویروس ناو هواپیمابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد گفت: این اقدام با پیگیری سفارتخانه‌های مقیم در تهران و با درخواست اداره کنسولی وزارت خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار چندساعته محمد صدیق سرکنسول پاکستان در زاهدان، دینیس نافیکوک دبیر اول و روسلان ایلما متیوف رایزن بخش کنسولی سفارت روسیه و اسماعیل انصاری دبیر سوم سفارت فیلیپین با خدمه‌های خود دیدار و گفت‌وگو کردند.‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بازگشت به وطن و تماس با خانواده مهم‌ترین خواسته‌های این خدمه‌ها است، گفت: حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان این سفارتخانه‌ها بر روی کشتی یاد شده و دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های خود در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی MLC) ) درحال انجام است.

روز دوشنبه هفته جاری سر کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی و به منظور حمایت از بانوان دریانورد، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل شد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6088436

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries