Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران، برای ایجاد ارتباط مستقیم راه آهنی و با هدف انجام حمل و نقل بین المللی مسافر و کالا، لایحه "موافقت‌نامه بین دو کشور" را به تصویب رساند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه امروز(چهارشنبه)به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، طرفین نسبت به پذیرش و ارائه خدمات مربوط به مسافر و کالا، از جمله گذر (عبور) هنگام انجام عملیات حمل و نقل راه آهنی بین دو کشور اقدام می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت‌های مربوط به خدمات نیز طبق تعرفه‌هایی که در قلمرو طرف‌ها معتبر است، صورت خواهد گرفت.

ثبت رسمی اسناد، انجام حمل و نقل بار با راه آهن و واگن و نحوه استفاده از راه آهن و واگن و ترتیب حمل و نقل مسافر طبق توافق‌های دوجانبه بین دستگاه‌های ذی ربط طرف‌ها تنظیم خواهد شد.

هم‌چنین، طرفین برای تأمین وسایط نقلیه راه آهنی و خدمات مسافری به لحاظ مبادلات تجاری خارجی و بارگذری که به پایانه‌های راه آهنی می‌رسند، اقدام نموده و آن‌ها را برای مقاصد بعدی، طبق قواعد بین المللی حمل و نقل معتبر در قلمرو طرف ذیربط اعزام می‌نمایند.

پیش از این به موجب تصویب نامه مورخ ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ وزارت راه و شهرسازی مجاز به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت نامه بین دو کشور در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن و پیگیری مراحل قانونی آن تا تصویب نهایی شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افغانستان راه آهن ایران حمل و نقل راه آهنی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم

یک وزیر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه خاورمیانه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا امروز سه‌شنبه درحالیکه همچنان تهدیدها و شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه دارد، اعلام کرد که واشنگتن خواهان مهار مناقشه است تا اینکه در منطقه گسترش پیدا نکند.

وی همچنین در ادامه حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، بیان کرد که انتظار می‌رود آمریکا در روزهای آینده تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد که تمام گزینه‌ها برای خنثی کردن اقدام‌های ایران روی میز است.

تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران

مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته مجموعه‌ای از لوایح را با هدف تحت فشار قرار دادن ایران به لحاظ مالی پس از حمله موشکی و پهپادی تلافی جویانه تهران علیه رژیم صهیونیستی، تصویب کرد.

براساس این گزارش، سه لایحه جداگانه تحت تعلیق قوانین، به صحن کنگره راه یافت. روندی سریع که تصویب آن مستلزم حمایت دو سوم نمایندگان برای تصویب است و امکان رای گیری سریع در صحن را فراهم می کند.

براساس این لوایح، مجازات های مالی به طور گسترده بر ایران، و کسانی که از آن حمایت می کنند و شبکه گروه های نیابتی آن وضع می شود. این لوایح شامل لایحه‌ای برای پایان دادن به وضعیت معافیت مالیاتی سازمان های غیرانتفاعی است که به زعم آنها از گروه های تروریستی حمایت می‌کنند، لایحه‌ای با هدف مختل کردن خرید نفت و محصولات پتروشیمی توسط چین از ایران و تلاش برای قطع دسترسی دولت ایران به استفاده از سیستم مالی آمریکاست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟