Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:59:13 GMT

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۶۲۲

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۵۱۱ نفر رسیده و ۶۵ نفر نیز بر اثر این ویروس فوت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان های سقز ۱۴۵ نفر، سنندج ۱۳۰ نفر، بانه ۹۳ نفر، قروه ۴۱ نفر، بیجار ۲۵ نفر، دهگلان ۲۲ نفر، دیواندره ۱۹ نفر، کامیاران ۱۵ نفر، مریوان ۱۴ نفر و سروآباد نیز ۷ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۶۸ نمونه است که از این تعداد ۵۱۱ مورد مثبت، ۴۸۰ مورد منفی و ۳۱ مورد اعلام نشده است.

رضاعی به تلاش های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته اند.

وی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان ۶۵ مورد عنوان و بیان کرد: در شهرستان های سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۹ نفر، سنندج ۷ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۳ نفر، دیواندره ۳ نفر و بیجار ۲ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسین بهداشت و رعایت دستورالعمل های مربوطه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم استان توصیه کرد جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شبانه روزی فرزین فوت وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۲۶ هزار فرهنگی در ستاد‌های اسکان هرمزگان

قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته ۶۲ هزار و ۹۵۹ مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان متعلق پذیرش و اسکان داده شده است.

محمد قویدل گفت: همانطور که پیش بینی شده بود با آغاز بخش دوم تعطیلات شمار مسافران نوروزی جزایر خلیج فارس افزایش چشمگیری یافت به طوری که شهرستان قشم امروز، بیشترین تعداد پذیرش مسافر را داشت.

وی افزود: مدارس ناحیه یک بندرعباس که نیز امروزافزایش قابل توجهی در شمار پذیرش مسافر را داشت، در جایگاه دوم و ناحیه ۲ بندرعباس در جایگاه بعدی از نظر تعداد پذیرش مسافر قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۱ هزار و ۵۹۹ خانواده، خواستار اقامت در مدارس و اماکن متعلق به آموزش و پرورش هرمزگان بوده اند.

۲ هزار و ۷۴۴ کلاس درس در قالب ۳۴۵ مدرسه در هرمزگان برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز تجهیز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اسکان بیش از ۲۶ هزار فرهنگی در ستاد‌های اسکان هرمزگان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره