Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-28@16:12:45 GMT

بسته های حمایتی بین کارگران روز مزد توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۶۷۴

بسته های حمایتی بین کارگران روز مزد توزیع می شود

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مقررکرد؛ علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، امکانات و بسته های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرار داد رسمی نیستند، داده شود.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، در پی ابلاغ اولویت های ” جهش تولید” از سوی رییس مجلس شورای اسلامی ،  امروز ( چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه) پنجمین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴  با استفاده از فناوری دیجیتال دوسویه ‌در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد،  نظرات حاضران درباره آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش در نشست امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برای رفع تبعات  اقتصادی کرونا مقرر شد، دولت علاوه بر به تعویق انداختن اقساط بانکی، تمهیدات ویژه ای در حوزه های  بیمه، مالیات و امهال جرایم بانکی صاحبان مشاغل در نظر  گرفته و همچنین کمک به خانواده و اقشار آسیب پذیر به طور هدفمند صورت گیرد.

در جلسه امروز همچنین بر نحوه ارائه بسته های حمایتی به صورت هدفمند تاکید و در نهایت مقرر شد علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، امکانات و بسته های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش بینی شود.

در ادامه جلسه امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی راهکارهای جهش تولید و گزارش سازمان های مربوطه و مرکز پژوهش های مجلس در بخشهای صنعت، فناوری اطلاعات، شرکتهای دانش بنیان، معادن و صنایع معدنی، انرژی، کشاورزی، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مسکن و  حمل و نقل بررسی و در نهایت مقرر شد شنبه هفته آینده گزارش وزارت اقتصاد و امر دارایی درباره راهکارهای تحقق جهش تولید ارائه شود.
 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بسته های حمایتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...

دبیرکل کانون های انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای عالی کار گفت: اگر مزد واقعی به کارگر داده و سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود هم معیشت کارگران تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارسال لایحه ارسال مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس توسط وزارت کار اظهار کرد: ما با اصلاح این مواد موافقیم به این شکل که به عنوان نمایندگان رسمی کارگران حضور پیدا کنیم، ضمن آنکه بخشی از نمایندگان دولت را می‌توان به نمایندگان مجلس اختصاص داد تا از مجلس هم نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: حتی از سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند در شورای عالی کار حضور پیدا کند. درحال حاضر جامعه بزرگی از کارگران صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف و دارای اتحادیه های صنفی هستند ولی آنها در شورای عالی کار نماینده ای ندارند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه ساختار شورای عالی کار دارای ایراد است، گفت: می‌توانیم ترکیب شورای عالی کار را با کاهش تعدادی از نمایندگان شرکای اجتماعی و افزایش تعدادی نماینده از بیرون اصلاح کنیم.در نهایت هرگونه اصلاح مواد قانون کار باید با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی باشد.
ابوی درباره تصویب دستمزد توسط مجلس نیز گفت: معتقدم اینکه به طور کلی فرایند تعیین مزد را به مجلس ببریم و در مجلس تصویب شود درست نیست و خلاف قانون کار است.اما در مقابل هر چقدر دستمزد افزایش یابد منابع تامین اجتماعی و بحث بیمه پردازی نیز تقویت می‌شود. اگر مزد واقعی به کارگر داده شود و از آن طرف سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود، هم معیشت خانوارهای کارگری تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی خانواده زندانیان استان کرمان + تصاویر
  • برگزاری ضیافت افطاری ویژه ایتام در هویزه
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین