Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:42:34 GMT

کاهش آمار خودکشی در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۶۷۹

کاهش آمار خودکشی در ژاپن

به گزارش ایرنا از تلویزیون نیپون، این دهمین سال متوالی است که این شاخص کاهش یافته است نخستین بار از سال ۱۹۷۸ است که آمار خودشکی در این کشور به زیر ۲۰ هزار مورد رسیده است با این حال، در سطح جهانی، میزان خودکشی در ژاپن قابل توجه است.  

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در میان هفت عضو این سازمان، از سال ۱۹۹۸ تا کنون بیشترین خودکشی در ژاپن روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال ۲۰۱۷، دولت اصول کلی سیاست پیشگیری از خودکشی را تدوین کرد.  

هدف این است که تا سال ۲۰۲۶ میزان خودکشی به ۳۰ درصد یا بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش یابد، از جمله اقدامات برای این هدف ارائه خدمات مشاوره در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی است که توسط جوانان استفاده می‌شود. 

خودکشی در ژاپن به یک مساله بغرنج اجتماعی و ملی تبدیل شده است در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط روزانه ۷۰ تن از مردم ژاپن اقدام به خودکشی می‌کردند که بیشترینشان را مردان تشکیل می‌دادند. 

با این حال گزارش‌ها حاکی است خودکشی کودکان و نوجوانان در این کشور به بیشترین حد خود در سه دهه گذشته رسیده است به طوری که در سال تحصیلی ۲۰۱۷/۲۰۱۸ میلادی ۲۵۰ دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان اقدام به خودکشی کرده‌اند این تعداد ۵ برابر سال پیش از آن و بیشترین میزان خودکشی در نوجوانان از سال ۱۹۸۶ اعلام شده است. 

برچسب‌ها روز جهانی پیشگیری از خودکشی ژاپن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی پیشگیری از خودکشی ژاپن روز جهانی پیشگیری از خودکشی ژاپن خودکشی در ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟

کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند فنلاند که در گزارش جهانی شادی رتبه نخست را به خود اختصاص داد، آمار خودکشی بالایی دارند. تحقیقات ارتباط بین باورهای مذهبی و پیشگیری از خودکشی را در این مناطق مرتبط دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان طی مطالعه‌ای که برای ارزیابی خوشحالی انجام دادند به ارتباط قوی بین مالیات و ارزیابی افراد از میزان خوشحالی به ویژه در مناطق اسکاندیناوی دست یافته‌اند. مالیات از طریق ارائه خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و حمل‌ونقل عمومی منجر به شادی می‌شود زیرا مردم اعتماد دارند که این پول عاقلانه استفاده و توزیع خواهد شد.

با وجود امتیازات بالای کشورهای شمال اروپا در سنجش خوشحالی، اما آمار آن‌ها در خودکشی نیز بالا است. میزان توزیع احساسات مثبت در کشورهای مختلف در سراسر گزارش‌های شادی جهانی نشان می‌دهد که آمریکای لاتین معمولاً در صدر قرار دارد، با این حال این کشورها حتی در رتبه بندی کلی شادی به ۲۰ کشور برتر راه پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر، کشورهای شمال اروپا به عنوان شادترین کشورها ظاهر شده‌اند، اما این جایی نیست که مردم بیشترین احساسات مثبت را گزارش می‌کنند.

کشورهای شمال اروپا ارتباط تاریخی با نرخ بالای خودکشی دارند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۰، نرخ خودکشی فنلاند به حدی بالا بود که این کشور اولین استراتژی پیشگیری از خودکشی در جهان را ایجاد و اجرا کرد.

امروزه روندها در این منطقه بسیار بهبود یافته است، اما فنلاند همچنان در رتبه چهارم در میزان خودکشی جوانان قرار دارد. باور بر این می‌رود که اقدامات دولت‌ها در حمایت از رضایت از زندگی مردم بسیار مهم است، اما در پیشگیری از خودکشی چندان مهم نیست.

در واقع یکی از معیارها برای پیشگیری از خودکشی باور مذهبی است که در این کشورها تا حدودی ضعیف است. تحقیقات نشان داده بیمارانی که باورهای مذهبی دارند، احتمالاً درمان شناختی‎رفتاری را بهتر تکمیل می‌کنند و بسیاری از مردم نیز تمایل دارند باورهای مذهبی خود را در درمان بگنجانند.

به عنوان مثال، سوئد با یک دولت با کیفیت بالا، نرخ طلاق بالا و وابستگی مذهبی پایین، نرخ خودکشی پیش‌بینی‌شده بالاتری نسبت به شادی دارد.

این بدان معناست که همان شاخص‌هایی که شادی را پیش‌بینی می‌کنند، لزوماً با احتمال خودکشی مرتبط نیستند.

کد خبر 739639

دیگر خبرها

  • پر طرفدارترین اسامی در چهارمحال‌وبختیاری کدامند؟
  • کاهش میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری تهران
  • آمار عجیب در لیگ عربستان: 100 ضربه پنالتی!
  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • سقوط آزاد ین
  • ثبت بیش از ۴.۱ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • طاق‌بستان، پر بازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه