Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عابربانک‌ها از یکی مکان‌هایی است که احتمال انتقال کرونا در آن‌ها بالاست و باید در مراجعه به آن نکات بهداشت را رعایت کرد. تاریخ انتشار: 17:20 - 13 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۲۳۳

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، عابربانک‌ها از یکی مکان‌هایی است که احتمال انتقال کرونا در آن‌ها بالاست و خیلی از جامعه بانکی کشور با ابتلا به کرونا جان خود از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این روزها با گسترش بانکداری الکترونیک بهتر است که از این شیوه برای کارهای خود استفاده کنیم و تا جای امکان از بیرون رفتن از منزل خودداری کنیم اما در صورت عدم دسترسی به بانکداری الکترونیک و سامانه‌های پرداخت آنلاین در استفاده از عابربانک‌ها حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید.   نکات بهداشتی برای استفاده از عابربانک‌ها   حتی‌الامکان سعی کنید جابجایی‌های پولی و یا خرید را با همراه‌بانک نصب شده بر روی گوشی خودتان انجام دهید تا نیاز به استفاده از سیستم‌های عابر بانک را به حداقل برسانید.   در صورت نیاز، اگر با قصد برداشتن پول از عابربانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یکبار مصرف به همراه ببرید. بیشتر بخوانید: تجربیات خواندنی یک بیمار مبتلا به کرونا/ زندگی ادامه دارد اگر در خانه بمانید   هنگام رسیدن به دستگاه عابربانک با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یکبار مصرف را بپوشید و با دست دیگر کارت عابربانک را آماده سازید.   کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت خوان دستگاه نمایید و با دست دستکش‌دار اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه جهت ورود رمز و مبلغ مدنظر نمایید.   پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش کارت را در جیب بگذارید و با دست دستکش دار پول را داخل کیف بگذارید. از تماس مستقیم با اسکناس خودداری کنید.   در نهایت دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است، تماس پیدا نکند.   بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیاندازید.   از هر دستکش یکبار مصرف فقط یکبار استفاده نمایید.   در صورتیکه ضروری پیش آمد که از دستگاه عابر بانک استفاده کنید و دستکش همراهتان نبود، حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشتان بپیچید طوریکه انگشتان شما با پانل دکمه‌های دستگاه تماس پیدا نکند و سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان) ترجیحا سربسته بیاندازید.   در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان را لمس نکنید.   چه نکاتی را باید در مراجعات به بانک‌ها رعایت کرد تا به کرونا مبتلا نشویم
سعی کنید حتی الامکان به بانک‌ها مراجعه نکنید و کار‌های بانکی را تا حد امکان با برنامه‌ی بانکی نصب شده بر روی گوشی خودتان انجام دهید تا نیاز به مراجعه حضوری به بانک را به حداقل برسانید.   در صورت نیاز، اگر با قصد مراجعه به بانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یکبار مصرف به همراه ببرید.   قبل ورود به بانک کاملا هوشیار باشید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یکبار مصرف را بپوشید و سپس با دست دستکش دار دستگیره درب وروی را برای ورود لمس کنید تا وارد بانک شوید.   با دست دستکش دار اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه دریافت نوبت نمایید و نوبت خود را دریافت کنید.   در صورت نیاز به در نوبت ایستادن، حتما فاصله حداقل یک و نیم متری را از دیگران رعایت کنید. اگر سالن انتظار خیلی شلوغ نیست بر روی صندلیی بنشینید که دورترین فاصله را از دیگر افراد حاضر داشته باشد.   اگر خیلی شلوغ است سعی کنید بصورت ایستاده در جایی که دورترین فاصله را از دیگران دارید بایستید.   تا حدامکان سعی کنید به اشیا داخل بانک (مانند میز و صندلی، پیشخوان، خودکار، استامپ و...) نزنید مگر در موارد اضطراری. مانند موارد زیر:   اگر ناچار شدید از خودکار استفاده کنید حتما با دست دستکش دار خودکار را بردارید و استفاده کنید اگر دستکش نداشتید با یک دستمال کاغذی خودکار را بردارید و استفاده نمایید.   اگر ناچار شدید از استامپ استفاده نمایید حتما بلافاصله اگر محلول ضدعفونی در اطرافتان بود انگشتانتان را ضدعفونی نمایید در غیراینصوت با دستمال کاغذی کامل انگشت خود را پاک کنید و بعد در اولین فرصت و نزدیک‌ترین مکان اقدام به شتستشوی دست خود با آب و صابون نمایید.   اگر پول نقد دریافت کردید به هیچ وجه ان را مستقیم لمس نکنید. از تحویل دار بانک بخواهید پول را با دستگاه برای شما شمارش نماید و سپس با دست دستکش دار پول را در کیف و یا کیسه همراهتان بگذارید. اگر دستکش همراه تان نبود از دستمال کاغذی برای برداشتن اسکناس‌ها استفاده نمایید.   در نهایت پس از اتمام کار بانکی و خروج از بانک، دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است تماس پیدا نکند.   بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان) ترجیحا سربسته) بیاندازید.   از هر دستکش یکبار مصرف فقط یکبار استفاده نمایید.   در طول حضور در بانک و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان را لمس نکنید.   بعد از خروج از بانک در اولین فرصت و نزدیک‌ترین مکان اقدام به شتستشوی دست خود با آب و صابون به مدت ۴۰ ثانیه نمایید.   از دست زدن به قسمت داخلی دستمال کاغذی که در آن عطسه یا سرفه کرده اید خودداری کنید.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا وزارت بهداشت دستکش یکبار مصرف دست دستکش دار استفاده نمایید دستمال کاغذی عابربانک ها سعی کنید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند

امام جمعه بوشهر نقش بانک‌ها در اقتصاد جامعه را راهبردی استراتژیک دانست و گفت: بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات مردم نیازمند و توسعه امور زیربنایی جامعه در شهرها و روستاها بیشتر مشارکت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان بانک‌های استان با  تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جایگاه بانک در نظام اقتصادی جامعه را مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: هر روز بر تاثیرگذاری بانک در نظام اقتصادی جامعه افزون‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، رشد اقتصاد جامعه را با مشارکت نظام بانکداری دانست و بیان کرد: بانک قلب اقتصاد جامعه معرفی شده و حرکت اقتصادی بانک‌ها در جامعه باید هدفمند و بر اساس نیاز جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه اقتصاد نقش راهبردی و استراتژیک دارند تصریح کرد: بانک‌ها باید نگاه ویژه‌ای به حوزه دانش‌بنیان و زیست بوم نوآوری داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، نقش بانک در توسعه اقتصاد جامعه را مهم دانست و اضافه کرد: اگر در بانک‌ها دانش حکمفرما نباشد دچار بحران می‌شوند.

وی توجه به مطالبات مردم، تولید، اقتصاد و توسعه زیرساخت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: پرداخت تسهیلات و وام به مردم که دچار مشکلات اقتصادی هستند و از آن طرف تنفس برای پرداخت معوقات بانکی و اقساط مردم گرفتار یک ضرورت است.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه بانک‌ها در اجرا طرح‌های زیربنایی در نقاط محروم و کم برخوردار باید نقش ارزنده و شاخص ایفا کنند افزود: شناسایی فقرا و نیازمندان در رسیدگی به مشکلات اقتصادی آنان را یکی از مأموریت‌های مهم بانک‌ها باید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و فعالیت‌های تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در انجام کارهای زیربنایی از جمله حوزه مبلمان و خدمات شهری و عرصه درمانی باید بانک‌ها نقش خود را بیشتر نشان دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • مصدومیت‌ها بلای جان پرسپولیس در فیفادی
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!