Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:11:42 GMT

پایش و غربالگری سلامت ۷۵ درصد جمعیت آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۲۳۵

پایش و غربالگری سلامت ۷۵ درصد جمعیت آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از پایش و غربالگری ۷۵ درصد جمعیت این شهرستان در سامانه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر «اسماعیل بایبوردی» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون ۷۵ درصد جمعیت شهرستان آران و بیدگل در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند و از طریق خوداظهاری در این سامانه، پایش و غربالگری شدند، در حالی که متوسط نرخ همکاری در کشور ۶۱ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: با اعلام نخستین گزارش ها از ورود کرونا به کشور، با تشکیل ستاد کرونا در این شهرستان، فعالیت های متعددی در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری و مبارزه با آن صورت گرفت.

 

بایبوردی افزود: در نخستین اقدام، کلیه برنامه های مختلف فرهنگی هنری، تجمعات، مراسم های مذهبی تعطیل شد و با توجه به خطر شیوع کرونا و برای حفظ جان نمازگزاران به ویژه افراد مسن، ۱۴۰ مسجد این شهرستان تعطیل شد.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین فعالیت فرهنگی مذهبی در کلیه هیئات مذهبی، بقاع متبرکه ، مؤسسات و کانون های فرهنگی و برگزاری جشن ها و مراسم عروسی که مستلزم تجمع افراد است به تعلیق درآمد.

 

بایبوردی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین برای جلوگیری از گسترش این بیماری، فعالیت کلیه صنوف غیرضروری محدود و ۸۱۰ کارخانه و صنایع این شهرستان تا ۱۵ فروردین تعطیل شد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا به ۳۷ بخش تقسیم شد تا فعالیت های بهداشت و درمان با همکاری نیروهای بسیجی و مردمی نظم و انضباط بهتری داشته باشد.

 

بایبوردی در خصوص کمبودهای پزشکی این شهرستان گفت:  کمبود تجهیزات بیمارستانی و پزشک متخصص عفونی، داخلی و بیهوشی که پیش از شیوع کرونا هم در این شهرستان احساس می شد، همچنان یکی از دغدغه های بهداشتی و درمانی این شهرستان است که از طریق دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حاب پیگیری و رفع آن هستیم./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان آران و بیدگل ویروس کرونا غربالگری آران و بیدگل کرونا اصفهان شهرستان آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آیین سنتی هوم بابایی در آران و بیدگل + فیلم

یکی از رسوم دیرینه مردم کاشان و شهر‌های حومه مانند آران و بیدگل در نیمه ماه رمضان، آیین هوم بابایی است. این آیین همچنان در برخی از مناطق کاشان و آران و بیدگل کم و بیش انجام می‌شود. در این مراسم گروهی از بچه‌ها و نوجوانان دور هم جمع می‌شوند و با انتخاب دو نفر به عنوان میدان دار و دیگری صندوق دار، بعد از افطار به در خانه‌ها می‌روند و با گفتن «هوم بابا هوم بابا»، اهل خانه را صدا می‌کنند تا به آنها پول یا تنقلات هدیه دهند.

روایت است که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) شب پانزدهم ماه رمضان به در خانه جد بزرگوارشان می‌رفتند و سوره الضحی را با نوایی خوش قرائت می‌کردند، آنگاه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) برای شادی و تشویق آنها مقداری خوراکی به آن عزیزان می‌دادند.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از این آیین سنتی را به نمایش گذاشت که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

برگزاری آیین سنتی هوربابا در نیمه ماه مبارک رمضان + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پایش سلامت آب آشامیدنی در روستاهای بندرعباس
  • سوال مسابقه روز هجدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • نگاهی به آیین سنتی هوم بابایی در آران و بیدگل + فیلم
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • وقوع حادثه تصادف در یکی از خیابان‌های آران و بیدگل + فیلم