Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@21:15:50 GMT

و نقاب عبرتهای کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۳۰۰

و نقاب عبرتهای کرونا

ولوله و هراسی جهان را در برگرفته، موجودی میکروسکوپی و نادیدنی تا صدرخبرها صعود کرده، فرزندان آدم چنان از خطر مرگ نگرانند که به حکومت نظامی علیه این موجود می‌اندیشند آن هم در سطح کلان جهانی، این همان بشری است که مقابل دستورات خداوند متعال که برای حفظ سلامتی روح و جانش نازل شده بود طغیان کرده و خود را رب اعلی دیده و با فرمولها  و قوانین خودساخته خویش ادعای اداره جهان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هم اکنون در برابر فرامین اطبا متخصص از جنس خویش نه تنها تسلیم شده بلکه متواضعانه سرخم میکند. رفت و آمدها، قیل و قالها و دادوستدهای مالی تا حدبالایی متوقف شده و بشر پرطمطراق به خانه‌ها خزیده، از وزیر و وکیل و پرنس و پرنسس تا رئیس جمهور و احزاب چنان مطیع اند که برای مخالفت با دستور پزشکان، مجازاتهای مالی تا حد زندان وضع میکنند.

بشری که با افتخار طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حفظ حیات مادی آحاد جامعه مطرح می‌سازد گویا فراموش کرده که او همان بشری است که تا قبل از تهاجم کرونا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قدعلم کرده بود و به افرادی که در عمل به این فریضه الهی تا مرز شهادت رفتند به دیدهی افراطی، تندرو، خشونت طلب، بی‌منطق ، مداخله‌گر و نفهم می‌نگریست « با شعار احترام به شعور مردم، آزادی در انتخاب راه و احترام به هر سلیقه حتی تا مرزهای تئوری سازی ایدئولوژیک در اباحه‌گری در رفتار و اعمال بنی بشر پیش رفتند اما لحظه‌ای تامل ننمودند که قوانین شرع پایه و ریشه در تکوین و خلقت دارد.

آنچنان حس مادیگری و توسعه‌ی ابعاد مادی زندگی و بی توجهی به روح انسان کور و کرشان ساخت که درک نکردند. سم مهلک گناه خطرناکتر و مخربتر از ویروس کروناست چون در چشم ظاهربینشان مرگ و سقوط روح والای انسانی به چشم دیده نمیشود.

وقتی ویروس بازارهای بورس و میادین اقتصادی را متوقف نمود، تفکرات مادیگرایانه سریعا میزان خسارات نجومی را با آمارهای لحظه به لحظه محاسبه و گزارش دادند. اما ویروس ربا و فرمولهای اقتصاد لیبرالی که به فروپاشی جامعه میانجامد. چون آثار خطرش در دراز مدت ظاهر میشود نادیده گرفتند.

ضربه سم مهلک نگاه حرام، رشوه، ارتشا و دروغ بر پیکره روح انسانی مشهودشان نشد. آنجایی که فرامین الهی از منکر نهی نمود و مانع بی‌بندوباری و فساد جنسی شد بشر کوته فکر بجای پذیرش، فرافکنی نموده و برای پیشگیری از ویروس ایذ، که ناشی از بی‌بندوباری جنسی است به دنبال کشف واکسن رفت و عمل قبیح و نسل برانداز را قانونی نمود.

امروز که برای حفظ سلامتی تنها و مصونیت از مرگ حتی مردان به ماسک و پوشش روی آوردند فراموش نمودند که در مسئله حجاب چه غوغاها به پاکرده و اراجیف به هم بافتند. زمانی که برای حفظ سلامت و پایداری خانواده عدم اختلاط زنان و مردان در جامعه طرح شد چه اعتراضاتی از بی احترامی به شان انسانیت و رفتار بدوی سر دادند.

اما امروز برای حفظ ابدان بنی آدم دنیا به فاصله‌گذاری اجتماعی نه زنان از مردان بلکه همه‌ی انسان هاتن در داده چرا یک بام و چند هوا ؟ چرا در اینجا مردم را نباید آزاد نهاد که هرفرد به سلیقه اش عمل کند. به دلخواهش سفر کند. ضدعفونی نکند، اجتماع نکند چرا کار فرهنگی نشد و محدودیتهای زیادی وضع گردید.

بی جهت نیست که در قرآن کریم به هیچ قومی به اندازه قوم حضرت موسی (ع) اشاره نشده. گویا انسانهای آخرالزمان چه غیرمسلمان و چه بعضی مسلمانان به قوم بنی‌اسرائیل شباهت فراوانی دارند. اقوام فرو رفته در سکر مادیات و تخدیر از رهاسازی شهوات. هزاران گونه سم و ماده‌ی شیمیایی برای گندزدایی و دفع جانوران موذی ساخته اند اما هیولای گناه را در عرصه‌ی فردی و اجتماع  نه تنها رها کرده  بلکه زمینه‌ی اشاعه‌ی فساد در ارواح انسانها را با بسترسازی و تبلیغات  فراهم نموده و فحشا را رسما و قانونا اقامه میکنند.

امیرمومنان علی علیه السلام میفرمایید: «لا یترک الناس شیئا من امر دینهم لاستصلاح دنیاهم الا فتح‌الله علهیم ماهو اضرمنه» مردم برای اصلاح دنیای خود چیزی از امر دینشان را رها نمی کنند مگر اینکه خداوند برای آنان آنچه را که ضررش بیشتر است پیش آورد.

امیدواریم روش مقابله بااین بلای منحوس حداقل عبرتی برای جوامع مسلمان بالاخص کشورمان باشد و کسانی که با اصل حیاتبخش امر به معروف و نهی از منکر ضدیت دارند بدانند همانطور که یک فرد با بیمبالاتی در امر بهداشت و عدم از اطاعت پزشک میتواند خطر مرگ را برای یک جامعه پیش آورد.

در عرصه‌ی روح و روان انسان که حیاتی ابدی دارد  نیز همین گونه است قوانین الهی  نه تنها ضامن سلامت روح بلکه  در بقای مادی و جسمانی او نیز  حیاتبخش و مفید است. دنیا منفک از آخرت نمیباشد. و گرنه در عمل انسان را حیوانی دوپا دیده ایم که فقط در صدد حفظ پیکر مادی او هستیم که چه ویروس کرونا و امثال آن باشد یا نباشد. فانی و در بستر خاک خواهد پوسید. اما حیات ابدی انسان در مقابله  بااحکام شرع دچار خسران  و عذاب ابدی خواهد شد و به عبارت ساده تر باوضعیت فعلی جهان نه دنیای خوشبختی دارد ونه آخرت. 

معاندان و معارضان با امربه معروف و نهی منکر در همه‌ی سطوح و مسائل بدانند نقشی بدتر از این ویروس منحوس را در ویرانی وتخریب بشر دارند

منبع: الف

کلیدواژه: برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است