Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز طبیعت مردم استان چهارمحال و بختیاری با ماندن در خانه، زندگی دوباره را به یکدیگر هدیه دادند و در قطع زنجیره کرونا به مدافعان سلامت کمک کردند. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مردم استان چهارمحال و بختیاری هرساله در مناطق مختلف برای بدرقه نوروز با حضور در طبیعت سیزدهمین روز نوروز را بدر می‌کنند و همه با هم در کنار اقوام و فامیل‌ها سعی می‌کردند تعطیلات نوروزی را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش| سیزده به دری متفاوت در چهارمحال و بختیاری / مردم امسال در خانه مشق سلامتی می‌کنند

درخواست اتاق اصناف از استاندار چهارمحال و بختیاری؛ مالیات کاسبان‌ بخشیده شودانسداد مسیرهای خروجی شهر بجنورد در روز طبیعت به روایت تصاویر

امسال اما با سال‌های گذشته متفاوت است، شوق و ذوق بیرون رفتن را داشتیم اما مهمان ناخوانده نوروزی " کووید19" همه را خانه نشین کرد و باید در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم.

این موضوع وقتی جدی‌تر شد که افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران و استان چهارمحال و بختیاری  مشهود بود. 

مردم استان چهارمحال و بختیاری در این وضعیت به خوبی با مسئولان همکاری کردند و در خانه ماندند، اما برخی مسافران که از استان‌های دیگر وارد استان شدند مسئولان را وا داشتند که ورودی‌های شهرها را مسدود کنند و برای جلوگیری از حضور مردم در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن‌ گردشگری در روز طبیعت تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری تبیین‌ کنند به گونه‌ای که فرمانداران از ورود مسافر و گردشگر و حتی حضور مردم در دل طبیعت دست به کار شدند‌ و ممنوعیت‌هایی اعمال شد. 

ممنوعیت تردد در محورهای منتهی به مناطق گردشگری 

سرهنگ غلامعلی نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: تردد در تمامی محورهای منتهی  به مناطق گردشگری از جمله پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان برای امروز سیزدهم فروردین ممنوع و با متخلفان برخورد  شد.

وی با اشاره به همکاری مردم محلی با پلیس، گفت: براساس مصوبه فرمانداران شهرستان‌های بن، سامان و کوهرنگ تردد در تمام محورهای مواصلاتی منتهی به تفرجگاه‌های این شهرستان‌ها به صورت خودجوش با همکاری  پلیس، جوامع محلی و فرمانداران ممنوع شده است‌. 

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا اطلاع ثانوی در استان در تمام محورهای مواصلاتی اجرا می‌شود‌.

تمامی مبادی ورودی شهرستان سامان مسدود است

کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان در گفت‌وگو با  تسنیم گفت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی و باغات و اماکن گردشگری، شهرستان سامان از استان‌ها و شهرستا‌ن‌های همجوار‌ استان میزبان گردشگران بسیاری بود اما امسال به دلیل وجود‌ ویروس‌ کرونا ما چیزی به اسم روز طبیعت در شهرستان نداریم‌.

وی افزود: بنابراین برای جلوگیری از ورود گردشگر به شهرستان تمام ورودی‌های شهرستان مسدود شده است و خوشبختانه تاکنون هیچ گردشگری در این شهرستان حضور نیافته است‌.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: بعد از رفع این ویروس حتما مانند سنوات گذشته میران‌گردشگران و مسافران خواهیم بود‌.

ممنوعیت اسکان در تفرجگاه‌های شهرستان بروجن

مسعود ملکی فرماندار شهرستان بروجن نیز در گفت وگو با تسنیم با اشاره به مسدود بودن مبادی منتهی به مناطق گردشگری اظهارداشت:در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هرگونه تجمع و حضور در مراکز تفریحی، اقامتی، توریستی، پارک‌ها و فضاهای سبز برای امروز سیزدهم فروردین  ممنوع شد و خوشبختانه مردم شهرستان هم به خوبی همکاری کردند. 

ملکی افزود: در راستای مسدود کردن مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری هم شهرداری‌ و دهیاری‌ها اقدامات لازم را انجام و از اسکان‌ غیرموقت نیز خودداری شد‌. 

فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: با توجه به اینکه مبادی ورودی شهرستان مسدود بود، اما پیش‌بینی شده بود که در صورت مشاهده خودرو‌ با پلاک‌های غیربومی قبض جریمه 500 هزارتومانی برای متخلفان در نظر گرفته شود‌.

همکاری جوامع محلی جهت جلوگیری از ورود گردشگر به شهرستان کیار

علی نصیریان فرماندار شهرستان کیار نیز در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: امروز در روز طبیعت ورودی و خروجی شهر شلمزار از سمت شهر گهرو و جعفرآباد با دستور شورای تامین شهرستان کیار مسدود و مردم شهرستان جهت ورود به شهر می‌توانند از ورودی پل زیرگذر تردد کنند.

وی افزود: با همکاری پلیس و جوامع محلی تمامی مسیرهای شهرستان مسدود و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری شد‌.

فرماندار شهرستان کیار ادامه داد: مردم فخیم شهرستان همچون گذشته جهت قطع زنجیره کرونا در شهرستان همکاری لازم را انجام دادند و از حضور در اماکن گردشگری و پارک‌ها خودداری کردند‌.   

تردد در محورهای استان 41.3 درصد کاهش یافته است 

شهرام ندیمی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان در روز طبیعت همکاری خوبی داشته و شعار در خانه بمانیم را عملی کردند‌.

 وی افزود: امسال تعداد ترددها در محورهای مواصلاتی نسبت به سال گذشته 41.3 درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد مردم استان این ویروس را جدی گرفته و در خانه مانده‌اند.

 ندیمی ادامه داد: در روز گذشته نیز تردد در محورهای استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است‌. 

انتهای پیام/7540/ی

R7540/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری فرماندار شهرستان مناطق گردشگری شهرستان سامان شهرستان کیار گفت وگو روز طبیعت مردم استان تفرجگاه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد

به‌گزارش جام جم آنلاین به‌نقل از  روابط عمومی صمت، سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 

محمدعلی چراغیان افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می کند. وی گفت: نخ ابریشم خالص از الیاف های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه ها و نساجی های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می شود.

 

چراغیان افزود:در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می شود. ایران با تولید ۱۴۵ تن نخ ابریشم، رتبه هشتم جهان را در اختیار دارد..

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • مطالبات مردمی روی میز بررسی
  • راهپیمایی مردم چهارمحال و بختیاری در حمایت از عملیات وعده صادق
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد