Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، علی الحسینی، یکی از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) تاکید کرد اقدام آمریکا در درز دادن عمدی خبرها درباره تصمیم این کشور برای حمله به گروه‌های مقاومت دو علت اصلی دارد، اول اینکه آمریکا در شرایط داخلی بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار دارد و در تلاش است تا بحران‌های خود را به خارج منتقل کند و علت دیگر نیز به تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد بحران با دیگر کشور‌ها و بهره‌برداری از آن در انتخابات داخلی برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود به همین دلیل درز اخبار در برخی رسانه‌های آمریکایی درباره طرح مربوط به هدف قرار دادن برخی گروه‌های الحشدالشعبی نیز تلاشی از سوی آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی از توجه به پیامد‌های ویروس کرونا و هرج و مرج ناشی از آن است به خصوص اینکه این کشور با وجود امکانات گسترده از مقابله با این ویروس ناتوان است.

بیشتر بخوانید:

در عراق چه خبر است: کودتا، تهاجم نظامی یا عملیات فریب؟ هشدار کارشناسان عراقی درباره پرواز‌های غیرقانونی آمریکا در این کشور

علی الحسینی همچنین گفت الحشدالشعبی امکانات خود را توسعه داده و اکنون توان آن بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۴ است و از توانایی بالایی برای مقابله با تمامی چالش‌ها برخوردار است.

این فرمانده الحشدالشعبی تاکید کرد: «آمریکا هرگز جرات نخواهد کرد گروه‌های الحشدالشعبی را هدف قرار دهد و اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت بسیاری از اهداف (آمریکا) در تیررس ما قرار دارد و به هرگونه تجاوز آن پاسخ مناسبی خواهیم داد.»

پیش از این نیز کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق هدف اصلی تحرکات اخیر آمریکا در این کشور را فشار برای نخست‌وزیر شدن الزرفی دانست و فاش کرد اطلاعات کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق حمایت الزرفی از اغتشاشگران را ثابت می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الحشد الشعبی تحولات عراق نظامیان آمریکایی محور مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ پیام مهم عملیات «وعده صادق»/ عملیات ایران آغازگر دوران جدید است

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی به بررسی ابعاد و پیامدهای واکنش ایران نسبت به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی ضد کنسولگری تهران در دمشق پرداخته و نوشت که با وجود اینکه هنوز برای ارزیابی نظامی واکنش ایران به دشمن صهیونیستی زود است و پیامدهای این عملیات هنوز به پایان نرسیده، اما می‌توان گفت که این عملیات فراتر از یک عملیات نظامی بوده و سرآغاز یک مرحله تاریخی جدید است که مجموعه‌ای از واقعیت‌های سیاسی و استراتژیک را در بر دارد که به برخی از آنها می‌پردازیم.

۱. واکنش ایران تنها منحصر به پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نبود، بلکه واکنشی فراگیر نسبت به تمام کسانی بود که در ارزیابی قدرت ایران اشتباه می‌کردند و تبلیغات منفی ضد این کشور به راه انداخته و آن را به تلاش برای ایجاد بازوهای قدرت در منطقه متهم می‌کردند. علاوه بر اینکه این حمله پاسخی به برخی ادعاهای بیهوده بود که دشمنی ایران با رژیم صهیونیستی را یک نمایش تبلیغاتی می‌دانستند و معتقد بودند که توافق مخفی بین ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد. این در حالی است که حتی برخی جریان‌های حاضر در محور مقاومت نیز در توانمندی‌های ایران نسبت به انجام این حمله ابراز تردید می‌کردند و تصور می‌کردند ممکن است ایران پاسخی نسبت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی نشان ندهد یا پاسخ‌هایی نمادین برای حفظ آبرو از خود به نمایش بگذارد.

با این وجود مشاهده کردیم که واکنش ایران با این حجم، پیامی جدید برای نشان دادن اقتدار و شجاعت ایران بود و ثابت کرد که ایران از جنگ نامحدود، نه تنها با رژیم صهیونیستی، بلکه با تمام حامیان آن از جمله ‌آمریکا نمی‌ترسد.

۲.انجام واکنش تنبیهی ایران از قلب اراضی این کشور پیامی بزرگ و چالش آمیز برای تمامی تهدیدهای توخالی دشمنان است که می‌خواهند ایران را از این مسیر منصرف کنند. ایران با این واکنش، تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند و به تمام دنیا این پیام را مخابره کرد که هدف قرار دادن کنسولگری این کشور به معنی خدشه‌دار کردن تمامیت اراضی ایران است و این موضوع غیر قابل مناقشه است. این موضوع بازدارندگی لازم را ایجاد خواهد کرد و ضامن حمایت از منافع و موسسه‌های ایران در داخل و خارج از اراضی این کشور خواهد بود.

۳. در بیان جزئیات واکنش ایران مشخص می‌شود که این عملیات، یک عملیات ترکیبی شامل پهپادها و موشک‌های متنوع است که نشان دهنده اقتدار ایران است و ثابت می‌کند که ایران می‌تواند جغرافیای کامل فلسطین اشغالی را هدف قرار داده و به هر هدفی در عمق سرزمین‌های اشغالی حمله کند. ایران البته در این دور از حملات، اهداف نظامی را انتخاب کرده است؛ اما می‌تواند تمامی اهداف اقتصادی و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

۴. ایران قبل از واکنش خود، کشتی متعلق به صهیونیست‌ها را در تنگه هرمز توقیف کرد تا پیام‌های ترکیبی به رژیم صهیونیستی مخابره کند مبنی بر اینکه اولاً می‌تواند تمامی منافع صهیونیست‌ها و حامیان و شرکای آنها را در تنگه هرمز متوقف کرده و از سوی دیگر می‌تواند به تنهایی از میان تمامی ابزارهای محور مقاومت به تهدیدات واکنش نشان دهد. ایران علاوه بر توقیف کشتی مانند دولت یمن، عمق رژیم صهیونیستی را نیز هدف قرار داده است، همانطور که حزب الله و مقاومت عراق و غزه نیز یش از این این کار را انجام داده‌اند.

۵. ایران تاکید کرده است که جبهه مقاومت در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و واکنش ایرانی‌ها واکنشی صرفاً داخلی و از داخل اراضی ایران صورت گرفته است. این موضوع پیامی بزرگ است، چرا که اسراییل مجبور شد تمامی فرودگاه‌ها و خدمات خود را متوقف کرده و تمام مردم سرزمین‌های اشغالی را به علت تهدیدهایی که فقط از سوی ایران صادر شده بود، به پناهگاه‌ها بکشاند. حال باید دید در صورتی که تمامی جبهه های مقاومت در واکنش به جنایت‌های اسراییل شرکت کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

این مقاله می‌افزاید که با وجود پیام‌هایی که این عملیات برای آمریکا و رژیم صهیونیستی مخابره کرد، پیام سرنوشت ساز و معادله قاطع این عملیات این است که وحدت جبهه‌های مبارزه ادامه خواهد داشت و سیاستی که آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم ایران دنبال کردند، ناکارآمدی خود را نشان داد؛ چرا که ایران هرگز اجازه حمله به اراضی خود را نمی‌دهد و از مقابله با دشمنان نمی ترسد.

این مقاله تاکید کرد که واکنش ایران نشانه‌ای از مرحله جدید است که ثابت می‌کند ایران به تمام گزینه‌های خود در حمایت سیاسی و نظامی از محور مقاومت پایبند است و هرگونه تلاش برای آسیب زدن به این کشور با حمله به رژیم صهیونیستی و متحدان و همکاری کنندگان با آن منجر خواهد شد.

العهد در پایان این مقاله تاکید کرد که در حال حاضر توپ در زمین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و آنها هیچ چاره‌ای غیر از به رسمیت شناختن قدرت محور مقاومت و پذیرفتن وعده صادق آن ندارند و اگر بخواهند به تنش آفرینی خود ادامه دهند، اقدام‌های آینده ویرانگرتر خواهد بود. در هر حال امروز محور مقاومت به صورت کامل و رسمی وارد تقابل با رژیم صهیونیستی شده است.

کد خبر 6077892

دیگر خبرها

  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • ۵ پیام مهم عملیات «وعده صادق»/ عملیات ایران آغازگر دوران جدید است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند