Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت:نوجوانی یکی از مهمترین مراحل رشد انسان می‌باشد که در کنار تغییرات سریع فیزیکی نوجوان، وی با تغییرات بسیار بالای روحی و روانی نیز مواجه خواهد بود.

در این مرحله هورمون‌های رشد در نوجوان بسیار زیاد بوده و در مراحلی افزایش این هورمون‌ها باعث تجمع هورمون‌های آزاردهنده‌ای در بدن وی می‌گردد، هورمون‌هایی مثل تستوستورون و کورتیزول که باعث اضطراب، نگرانی و حتی پرخاشگری و بی تابی در نوجوان می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت گاهی می‌تواند باعث عدم درک شرایط در نوجوان گردد.

در مرحله نوجوانی، فرد از سویی خود را در پایان مرحله کودکی می‌بیند و از سویی دیگر خود را در آغاز مرحله بزرگسالی در نظر دارد، افکار انتزاعی در وی در حال شکل گیری است و تجزیه و تحلیل مطالب و رویداد‌ها در ذهن وی شکل می‌گیرد، اما او نمی‌داند که تازه آغاز راه قرار دارد و سعی دارد رو به جلو باشد و دیگران به او به عنوان یک فرد بزرگسال احترام بگذارند، نظراتش را پذیرفته و برای رفتاری کا انجام می‌دهد اطرافیان حساب ویژه‌ای باز کنند.

این درحالی است که به احتمال بسیاری از رفتار نوجوان از سوی والدین و دیگر بزرگسالان صرفا نوعی خامی و ناشیگری به نظر برسد.

نوجوان همچنین دارای انرژی سرشاری است که باید تخلیه شود، یک جا نشینی و انتظار کشیدن در دوران قرنطینه می‌تواند برای وی هم آزار دهنده و هم کسل کننده به نظر برسد، از نظر روانی نیز نوجوان معمولا مدام در پی اثبات خود به عنوان یک فرد بالغ و بزرگسال است.

به همین دلیل گاهی تصمیماتی می‌گیرد که از سوی اطرافیان رد می‌شود، اما تصمیم وی برای تغییر شرایط با هدف بهتر کردن اوضاع نیست وی معمولا صرفا برای اینکه به دیگران بفهماند که خود از قابلیت و شایستگی لازم برخوردار است چنین رفتاری می‌کند مثلا اگر از وی بخواهید که داخل منزل بماند و شرایط را درک کند و یا خود را با شرایط وفق دهد به احتمال تصمیبم به خروج از منزل گرفته ویا وقتی با مخالفت شما مواجه شد شاید حتی پرخاشگری هم بکند. مدیریت شرایط برای کنترل رفتار نوجوانان در این شرایط چه باید کرد، یقینا شما به عنوان یک بزرگ سال و مدیر خانواده از سویی نگران نوجوان به عنوان فرزند دلبند خود بوده و از سویی دیگر باید شرایط را مدیریت کنید.

۱-سعی کنید تمام شرایط لازم برای ماندن در خانه، مثل تهیه انواع اسباب بازی‌های متناسب با سن نوجوان، انواع آهنگ و موزیک و یا لوازم ورزشی مورد نیاز وی درمنزل را برای نوجوان مهیا کنید.

۲-گاهی با او همدردی کرده و سعی کنید به وی بفهمانید که شرایط سخت می‌باشد و شما نیز وی را درک می‌کنید.

۳-با نوجوان از هدف خود در قرنطینه ماندن بگویید و سعی کنید به شیوه‌ای خاص که به وی برنخورده و یا باعث ناراحتی اش نشوید وی را از راه منطق مجاب به ماندن در خانه نمایید.

۴-پرخاشگری علیه نوجوان و استرسی کردن محیط منزل بدترین شیوه رفتاری با نوجوان می‌باشد، این شیوه می‌تواند باعث خشم نوجوان و نافرمانی وی از دستورات شما گردد.

۵- از وی بخاطر درک اوضاع و ماندن در خانه در شرایط قرنطینه روزی چند بار تشکر کنید.

۶- گاهی با نوجوان خود بازی کرده و جوی شاد و با نشاط توام با هیجانات مثبت را برای وی مهیا نمایید.

۷-به نوجوان خودبیاموزید تا به نحوی از شرایط قرنطینه به عنوان یک فرصت استفاده نماید، مثلا در زمینه درسی عقب افتادگی هایش را جبران نماید، یا فرصت انواع بازی‌های خانگی را پیدا کرده، برای اهداف ورزشی خود با استفاده از محیط خانه برنامه ریزی نمایدویا میزان صبوری خود را بسنجد.

۸- از کنترل بیش از حد و یا امر و نهی نوجوان در این شرایط خودداری کنید، این نوع رفتار می‌تواند منجر به پرخاشگری و تعارض درونی نوجوان گردد.

۹-در رفتار با نوجوان به وی بفهمانید که او را به عنوان یک فرد بزرگ سال پذیرفته اید و برای نظرات و ایده هایش ارزش قائل هستید.

۱۰-برای نوجوان داخل منزل مسئولیت‌هایی در حیطه علایقش در نظر بگیرید، اینگونه احساس کارایی و اعتماد بنفس وی را تقویت می‌کنید.

۱۱- حامی نوجوان در انجام فعالیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف باشید.   انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت اجتماعی قرنطینه ماندن عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • ذات اسرائیل اشغالگری است
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • (ویدئو) نواختن چمرونه در سوگ نوجوان غرق شده در آبشار بیشه
  • رفتار دوگانه ضد انقلاب‌ها + فیلم
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • پیدا شدن سه نوجوان مفقودی در عَنبرآباد
  • لحظه اعلام خبر پیدا شدن ۳ نوجوان عنبرآبادی + فیلم
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز