Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیداحمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: برای شکست چرخه ویروس کرونا باید غربالگری را کامل کنیم و هم استانی‌ها به ویژه در شهر‌های بجنورد، شیروان و آشخانه بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام در طرح غربالگری اقدام کنند تا بتوانیم زودتر این چرخه را بشکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی  با اشاره به تصور اشتباه عموم در خصوص ابتلای نوزادان و کودکان به این بیماری عنوان کرد: بیشتر افراد به اشتباه تصور می‌کنند، کودکان و یا نوزادان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، این در حالی است که تاکنون موارد ابتلا در این دو گروه در کشور و استان گزارش شده است.

او ادامه داد: کودکان به طور معمول خفیف تر، این بیماری را تجربه می‌کنند و گاهی ممکن است این بیماری در آن‌ها بدون علامت باشد، اما این به آن معنا نیست که در کودکان خطری وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود:کودکانی که نقص ایمنی یا بیماری زمینه‌ای نظیر آسم، بیماری قلبی و... دارند، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و علاوه بر امکان ابتلا در آن ها، ناقل بزرگسالان نیز هستند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: تصادف ۲ خودرو پراید در راز و جرگلان باعث فوت و مصدومیت ۷ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی هلال احمر، ابوالفضل محبان اظهار کرد: حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو پراید امروز در محور آغمزار به تنگه راز شهرستان رازوجرگلان یک کشته و ۶ مصدوم داشت.

وی افزود: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴:۲۲ در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز گزارش که بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه دو نفر از مصدومان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و چهار نفر نیز توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

محبان گفت: در این سانحه رانندگی یک نفر نیز جان خود را از دست داد که پیکر وی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

کد خبر 747674

دیگر خبرها

  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟