Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@23:19:41 GMT

۱۴ استان درگیر حوادث جوی طی ۷۲ ساعت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۶۷۱

۱۴ استان درگیر حوادث جوی طی ۷۲ ساعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت درباره آخرین گزارش حوادث جوی طی ۷۲ ساعت گذشته گفت: امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر در سه روز گذشته به ۷۰۴ نفر در ۱۴ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، هرمزگان و یزد در ٣٣ شهر و روستا و ۵ محور کوهستانی خدمات‌رسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سلیمی، ۹۵ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۴۹ نفر به مناطق امن منتقل شدند؛ از ۴۳ واحد، تخلیه آب انجام شده و ۱۵ دستگاه خودرو رهاسازی شدند. این عملیات با حضور ۲۸۵ نفر در ۵۷ تیم انجام شد.

وی از عموم مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده‌ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

کد خبر 497005 برچسب‌ها آب و هوا - ایران هلال احمر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد به خصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی