Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا و مشارکت اجتماعی در راستای مقابله با این بیماری باعث شد تا نهادهای مدنی بیش از پیش برای مسائل پسابحران تقویت شوند.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام در بازدید از برخی مراکز تولید ماسک و لباس ایزوله برای مقابله با کرونا که با محوریت سازمان‌های مردم نهاد استان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: اگرچه نهادهای مدنی و سمن‌ها همیشه برای مشارکت‌های اجتماعی پیشگام بودند، اما کرونا سبب شد تا آمادگی این تشکلات برای بحران بعدی نیز حفظ و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی عامل ارتقای سلامت جامعه در عبور از بحران کرونا است، اضافه کرد: امروز تمام نهادهای مدنی و خیرخواهانه برای عبور از این بحران پای کار آمده‌اند و در یک میدان عملی در حال آموزش و آمادگی بیشتر برای بحران‌های بعدی هستند.

بیدخام تصریح کرد: کمک‌های خیرخواهانه مادی و معنوی تشکل‌های مردم نهاد در شرایط کنونی، نمونه بارزی از اهمیت نقش مردم در ایجاد وفاق ملی و مشارکت اجتماعی است که باید مورد تشویق و قدردانی قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد استان قزوین از همان ابتدای وضعیت پیش آمده در استان و نیاز مبرم به اقلام پزشکی به صورت خود جوش و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید ماسک، محافظ شیشه‌ای و لباس ایزوله بهداشتی کردند تا نیاز مردم تامین شود.

بیدخام بیان داشت: در برهه‌ای که بیشتر مردم در کشورهای اروپایی برای تامین اقلام غذایی و دارویی به فروشگاه‌ها حمله ور شدند، اما در کشور ما با وجود همه تحریم‌ها و کمبودها هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم به وجود نیامد.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین با اشاره به تدوام همبستگی ملی در شرایط کنونی، گفت: هنوز هم افراد نیکوکاری هستند که داوطلبانه پا در رکاب یاری‌رسانی به هم‌وطنان خود گذاشته‌اند تا با اضافه شدن به چرخه تولید اقلام بهداشتی باری از دوش کشور در راه مبارزه با کرونا بردارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید ماسک لباس ایزوله ارتقای سلامت جامعه اقلام پزشکی مردم نهاد نهادهای مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها

به گزارش «تابناک»، محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با منیبان در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف ای تی اف، سیاست‌ خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام  گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و این‌ها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم ‌ مرتبط است، رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند. 

او افزود: در حال حاضر  هر چقدر به این در و آن در می‌زنند‌ نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشارها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.  

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشارهای معیشتی و اقتصادی  بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته ‌وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد. بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های  بخش تندرو مجلس است چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با  اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه ‌کردیم ۶ ماده بود‌، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ لایحه تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و‌ در مقابل نظام موضع گیری کنند و‌ در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم. 

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس دستور دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می کنند. 

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • رشد مصرف بنزین در روزهای نخست سال ۱۴۰۳ در منطقه اردبیل
  • چرا جوان‌ها از پیرها غمگین‌تر هستند؟
  • تعصبات حزبی و جناحی نباید دلیلی برای جابه‌جایی افراد شود
  • شعار جهش تولید سرلوحه کار و تلاش مسئولان قرار گیرد