Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@06:01:09 GMT

حضور حداقلی کارکنان تا 20 فروردین تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۷۱۶

حضور حداقلی کارکنان تا 20 فروردین تمدید شد

با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد تمدید زمان فاصله اجتماعی و کاهش ترددها، سازمان اداری و استخدامی نیز اعلام کرد که تا ۲۰ فروردین ماه حضور کارکنان مجددا به صورت یک سوم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، از ایام قبل از نوروز امسال با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش تردد، در رابطه با ساعت حضور کارکنان در سازمان‌ها و ادارات تغییراتی ایجاد شد؛ به طوری که تا پایان اسفند حضور کارکنان از ساعت ۸ تا ۱۳ تعیین و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در ایام نوروز و با تشدید نظارت‌ها بر تردد و همچنین اعمال محدودیت‌های بیشتر به منظور کنترل ویروس کرونا تصمیم بر کاهش حداقلی حضور کارکنان در محیط‌های اداری گرفته شد؛ به طوری که به دنبال تصمیم ستاد مدیریت کرونا، سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرای، بانک‌ها و بیمه‌ها به صورت حداقل یک سوم نیرو و به صورت شیفت بندی خواهد بود؛ در عین حال که بقیه کارکنان می‌توانند دورکاری کنند و یا اینکه به آنها مرخصی داده شود.

این دستور العمل سازمان اداری و استخدامی از ۵ تا ۱۵ فروردین قابلیت اجرا داشت.

با این حال با تصمیم اخیر دولت و ستاد ملی مدیریت کرونا برای تمدید محدودیت‌های اعمال شده تا ۲۰ فروردین، سازمان اداری و استخدامی طی بخش‌نامه‌ای اعلام کرده که شرایطی که تا ۱۵ فروردین ماه اعلام کرده بود تا ۲۰ فروردین تمدید و ابلاغ می‌شود.

بنابراین از شنبه (۱۶ فروردین) به مدت یک هفته، کارکنان در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به صورت حداقلی و شیفت حضور خواهند داشت؛ به طوری که یک سوم آنان سر کار حاضر می شوند و دو سوم دیگر به دورکاری رفته یا مرخصی خواهند گرفت.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، مرخصی افراد در این مدت استحقاقی محسوب نخواهد شد و به عبارتی جزو ۳۰ روز مرخصی استحقاقی سالانه آنها قرار نخواهد گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0031hE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا کارمندان سازمان اداری و استخدامی حضور کارکنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟

به گفته معاون سازمان امور استخدامی با وجود کاهش ساعت کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

به گزارش اکوایران، مهدی یزدان‌پناه، معاون سازمان امور استخدامی به شایعات درباره فعالیت بانک‌ها در روز‌های پنج‌شنبه پایان داد و صراحتاً اعلام کرد: حتی با کاهش ساعات کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها باز هستند و تعطیلی مشمول این بخش نمی‌شود.

او می‌گوید: اگر بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند، به لحاظ فعالیت جاری کشور، رسما پنجشنبه‌ها را از دست خواهیم داد.

این در حالی است که هفته گذشته، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود که در صورت تصویب قانون افزایش تعطیلات آخر هفته، بانک‌ها نیز مشمول این قانون می‌شوند.

اما به گفته معاون سازمان امور استخدامی، تمامی کارمندان مراکز خدمات رسان اداری از جمله بانک‌ها، مراکز نظامی، امنیتی و نیرو‌های مسلح، مراکز مرتبط با حوادث غیرمترقبه با توجه به نوع شغل مربوطه در روز‌های پنجشنبه باز هستند و تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل حال آن‌ها نخواهد شد.

او همچنین گفته است که تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند و در برخی نقاط کشور آغاز مدارس از ۱۰ شهریور می‌شود.

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند