Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز 8 برابر افزایش یافت. همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی 4 برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.

وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ 12 درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.

وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد 100 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

امروز چهارشنبه طبق روال هفته‌های پیش با وجود روز طبیعت و تعطیل رسمی، اما جلسه هیأت دولت برگزار شد که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسک صنایع وزیر صنعت و معدن و تجارت ویروس کرونا تولید ماسک واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: روز ارتش را گرامی داشته و خدمت همه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم. جلسه امروز هیأت وزیران به دلیل حضور رئیس جمهور در رژه ۲۹ فروردین با ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد.

وی افزود: البته روز یکشنبه به ریاست آقای رئیس جمهور هیأت دولت جلسه داشت که اهم مصوبات را اعلام می‌کنم. بعد از گزارش‌هایی که اعضای هیأت وزیران در خصوص موضوعات روز از جمله سیل و ریزش‌ها و بارش‌های جوی در جنوب کشور داشتند، نکاتی از سوی وزرای مرتبط از جمله وزیر کشور و نیرو مطرح شد و برخی موارد که نیازمند هماهنگی و تسریع است، تصمیماتی اتخاذ شد.

بهادری جهرمی گفت: هیأت وزیران با تصویب دولت بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت سود تعرفه واردات و صادرات را تصویب کرد که کتابچه آن ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیز حمایت از بخش تولید و مواد اولیه مورد نیاز آن است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخش مصرفی در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید تعرفه‌ها حمایتی پیش بینی شده است.

بهادری جهرمی در ادامه سخنان خود گفت: به منظور تأمین مالی موارد مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از کارهای تأمین مالی، انتشار اوراق اسلامی بود که آئین نامه آن با پیشنهاد مشترک برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران رسید.

در حال تکمیل

کد خبر 6080362

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان