Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با اشاره به افزایش میزان مبتلایان به کرونا در شهرهای خرمشهر و شادگان، از مردم این دو شهر خواست با همکاری بیشتر در کاهش میزان بیماران در این دو منطقه گام بردارند و گفت: مردم آبادان همراهی خوب و اقدامات ارزشمندی در این زمینه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (چهارشنبه 13 فروردین) در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه علوم پزشکی آبادان مقابله با ویروس کرونا به خوبی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: در شهرستان آبادان مردم همراهی مطلوبی داشتند و کارها به خوبی پیش رفته و نشان می‌دهند مردم در خودمراقبتی و رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی طبق اصول عمل کردند که تاکید می‌کنم این مسیر را همچنان ادامه یابد تا بتوانیم هر چه زودتر این را کنترل و بر آن فائق بیاییم.

 

وی اضافه کرد: R0 (میزانی که هر فرد می‌تواند افراد دیگر را مبتلا کند) در آبادان عدد خوب و مناسبی است و نشان می‌دهد رفتار مردم این شهرستان در این زمینه بسیار مطلوب بوده است.

 

شریعتی با بیان اینکه همچنین میزان میرایی در حوزه دانشکده آبادان از متوسط کشوری پایین‌تر است تصریح کرد: این میزان در خوزستان 15.2 درصد و در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان 10.7 درصد است و این نشان می‌دهد مراقبت‌های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی در این حوزه و در بیمارستان‌های تابعه آن بسیار خوب پیش می‌رود.

 

وی عنوان کرد: البته میانگین استان هم از متوسط کشور پایین‌تر است و نشان‌دهنده آن است که در کل استان مراقبت‌های خوبی صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند بوده ولی در عین حال آبادان از متوسط استان هم پایین‌تر است ک جای تقدیر دارد.

 

استاندار خوزستان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم تاکید کرد و اذعان داشت: این طرح از سوی رئیس‌جمهور تا 22 فروردین تمدید شده به همین دلیل تا 22 فروردین 20 درصد کارمندان در محل کار حاضر می‌شوند و مغازه‌ها و مراکز تجاری به جز موارد ضروری تعطیل است و مردم باید تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

 

وی با اشاره به اینکه ورودی‌های شهرها بسته است و جز ساکنین شهرها اجازه ورود به کسی داده نمی‌شود و در خروجی‌ها هم کنترل‌های سختگیرانه صورت می‌گیرد ابراز کرد: ترددهای درون شهری نیز کنترل می‌شود و این مسیر ادامه خواهد داشت تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و ضریب سرایت را رو به خاموشی سوق دهیم.

 

شریعتی از مردم خرمشهر و شادگان خواست که با همکاری بیشتر در جهت سیاست‌های اتخاذ شده گام بردارند تا بتوانیم میزان بیماران را که در این دو منطقه افزایش یافته کنترل کنیم و به نسبت کاهش دهیم و تاکید کرد: باید با مدیریتی که اعمال خواهیم کرد و ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی به نحوی عمل کنیم که بیماری کنترل شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانشکده علوم پزشکی آبادان غلامرضا شریعتی خرمشهر و شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.
براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • رشد نم هوا در اروند
  • اوقات شرعی سی ام فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند
  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر