Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد اثنی عشری، در این باره گفت: شیوع کرونا فعالیت واحدهای صنعتی را به صورت جدی متاثر از خود ساخته و همچنان باید منتظر تبعات بیشتری نیز باشیم. برای نمونه، شماری از واحدهایی که در حوزه صنایع غذایی فعال بودند حالا با رکود شدیدی مواجه شده اند و حتی بعضی از آن ها، ظرفیت صادرات خود را نیز از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بپذیریم که این بحران از ابعاد مختلفی بر بخش صنعت و تولید کشورمان تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: البته چالش ها محدود به این حوزه نمی شود و عرصه خدمات و نظام توزیع نیز خسارت‌های جدی را تجربه کرده اند. مصداق بارز این بحث در صنعت گردشگری قابل ملاحظه است.

 رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به تشریح تلاش هایی پرداخت که در واحدهای تولیدی برای تداوم کار و توامان پیشگیری از ابتلای نیروی کار در جریان است و توضیح داد: از دولت انتظار می رود که برای تداوم چرخه تولید، وسائل بهداشتی و ضدعفونی کننده کافی را در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار دهد تا ناگزیر به تهیه آن از بازار سیاه و با هزینه های گزاف باشند. طبیعتا با برنامه ریزی می توان خطوط تولید را در این ایام فعال نگاه داشت.

 وی گوشه با اشاره به اقدامات کشورهای مختلف جهان برای حمایت از کسب و کارها، در بزنگاه شیوع این بیماری گفت: دولت وعده کمک ها، تسهیلات و استمهال بعضی بدهی ها را داده است و امیدواریم تحقق کامل این وعده ها را شاهد باشیم اما توامان باید یک برنامه ریزی بلندمدت را نیز شاهد باشیم. ایجاد تنفس برای بدهی های مالیاتی، بیمه ای، بانکی و... بنگاه های اقتصادی، قطعا بسیار گره گشا خواهد بود و نفحات آن برای دولت، حفظ اشتغال موجود است.

اثنی عشری تاکید کرد:افزایش حمایت های مالی از کسب و کارها، ترغیب بانک ها به تعدیل شیوه بازپرداخت وام‌ها و یا حتی افزایش دوره سررسید آن ها، معافیت یا کاهش حق بیمه تأمین اجتماعی کارفرمایان، پیش بینی بعضی حمایت ها در چارچوب یارانه، معافیت یا کاهش هزینه ها و حتی اجاره بهای کسب وکارها، حمایت حداکثری از سرمایه گذاری و... بعضی از پیشنهادات و تاکیدات کارشناسان برای کمک به بخش های بحران زده اقتصاد و تولید است.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مالیات مشهد کار و تامین اجتماعی برنامه ریزی اتاق بازرگانی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود