Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونسان گفت با توجه به نقش محوری و مخاطبان شبکه آموزش در سطح کشور ، این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه آموزش های مهارتی در حوزه های جذاب صنایع دستی، میراثی و گردشگری با شبکه هفت سیما همکاری همه جانبه به عمل آورد .

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما،دکتر مونسان با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در بحران کرونا افزود با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و جهان بیشترین آسیب اقتصادی به بخش گردشگری و مجموعه های مربوطه وارد شد اما چون سلامت آحاد مردم از اولویت اول برخوردار بود در همان روزهای اول تمام برنامه ها منجمله نوروزگاهها به تبع آن تعطیل شد تا مردم از ایمنی سلامت بیشتری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت با این تصمیم تمامی موزه ها ، سایت های تاریخی به دلیل جلوگیری از تجمع مردم غیر فعال شدند و تمهید جایگزین راه اندازی تورهای مجازی بود.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اشاره کرد در بستر جدید فراهم شده اماکن و آثار باستانی که از ارزش خاصی برخوردار بوده و جزء میراث ارزشمند ایران بودند و حتی در ایام عادی هم بدلیل حفاظت و صیانت از آنها امکان بازدید نبود در این تور مجازی برای عموم به نمایش گذاشته شدند.


وی برنامه های وزارتخانه ی خود را پس از کرونا ایجاد تسهیلات مناسب برای گردشگری و تحریک بازارهای مرتبط با آن همچنین سهم خواهی برای حضور در بازار خارجی گردشگری اعلان نمود.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت در سطح جهان ایران دومین کشور دارای سرعت در توسعه گردشگری است وبطوریکه یازده میلیون دلار عایدی ارزی این صنعت بوده است.


دکتر مونسان در پاسخ به این سوال که برای جبران این صنعت چه اقداماتی را در نظر گرفته اید گفت تمام تلاش این بوده تمامی مراکز گردشگری حمایت شوند و دولت مبلغ هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان برای آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا که سهم زیادی از آن به بخش گردشگری و بازارهای مرتبط با می باشد اختصاص خواهد داد.


دکتر مونسان در نهایت بار دیگر با توجه به ظرفیت شبکه آموزش و ظرفیت بالای مهارتی این شبکه گفت امیدوارم همکاری دو طرفه خوبی با شبکه و مشارکت در حوزه های گردشگری و صنایع دستی که نهایتا منجر به جهش تولید و چرخش اقتصادی سالم می باشد، داشته باشیم.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی اصغر مونسان شبکه آموزش تلویزیون صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است