Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:37:41 GMT

افزایش هزینه تولید و صادرات صنایع معدنی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۰۱۱

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران،  با اشاره به مشکلات معادن کشور، گفت: صنایع معدنی مشکلات زیاد زیربنایی دارد، یعنی متاسفانه از زیر بنا که بحث مسائل حقوقی معدنی است درگیر بخشنامه‌ها و قوانین دولت هستیم.

اخبار اقتصادی - او بیان کرد:  نداشتن علوم، فنون و تکنولوژی‌های جدید بعد اکتشاف یکی دیگر از مشکلات معادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون استخراج با ماشین آلات با بضاعت کم و قدیمی در حال انجام بوده و دولت تمهیدات لازم را برای نوسازی ماشین آلات معدنی قدیمی در سال‌های گذشته انجام نداده است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: سال پیش تحریمها سنگین‌تر و سخت‌تر شده و هم اکنون معدن داران برای واردات و نوسازی ماشین آلات مورد نیازشان با مشکل مواجه هستند.

اکبریان با بیان اینکه در بحث سرمایه نیز مشکلاتی داریم، گفت: شرکت‌های خارجی تقریبا هیچ سرمایه‌ای را نمی‌توانند وارد کشور کنند و بانک‌ها به این نوع سرمایه گذاری‌ها علاقه‌ای ندارند؛ وقتی هم سرمایه گذاری می‌کنند بانک‌ها به صورت مستقیم برای خودشان سرمایه گذاری می‌کنند و حاضر نیستند تسهیلات را برای بهره بردار یا استخراج کننده بدهند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تشریح کرد:  نتیجه عملکرد‌ دولت باعث شده که هزینه تولید و صادرات در کشور بالا برود و تولید کنندگان هم مواد مورد نیاز خود را گران‌تر  می خرند و نسبت به سال‌های گذشته زودتر تمام شود.

اکبریان تصریح کرد: تولیدکنندگان این حوزه اگر بخواهند صادرات داشته باشند آنقدر هزینه‌ها زیاد است که صرفه اقتصادی مثل سابق برای آن‌ها وجود ندارد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنایع معدنی ماشین آلات تحریمها معادن ایران صنایع معدنی در ایران تحریم ها ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر