Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" با اشاره به تصویب امروز هیئت وزیران افزود:  اصلاحیه‌ای که امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید مبتنی بر این که ما در ستاد آب کشور برای نزدیک‌تر کردن کانون‌های سیاست‌گذاری، تنظیم و نظارت و همچنین تمرکز مدیریت در مقیاس حوضه‌های آبریز، معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب را یکی کنیم؛ این ساختار از قبل وجود داشت و با این تصمیم از بخشی از موازی‌کاری‌ها قطعا پرهیز خواهد شد و سیستم متمرکزتری خواهیم داشت که نتیجه آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در دو فصل ساخت و سازها و ساز و کارها اظهار داشت: مانند سال گذشته که ۲۲۷ طرح بزرگ در ۶ ماه بهره‌برداری شد، فقط برای فصل بهار امسال حدود ۴۰ طرح بزرگ برای بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان آماده شده است.

وی گفت: در فصل ساز و کارها هم با اصلاحاتی که انجام می‌شود موضوع جهش تولید را نه فقط در ساخت و سازها که سعی می‌شود در سرعت دادن به انجام کارها و سیستم‌های مدیریتی انجام شود که یکی از این موارد، یکپارچه کردن شرکت‌های آب و فاضلاب در روستاها بود.

وزیر نیرو همچنین ظرفیت محدود تصفیه‌خانه‌ها و استفاده توامان از آب شرب برای بخش بهداشت در کشور را خاطرنشان کرد و افزود: در شبکه مشترک شرب و بهداشت در برخی مناطق تا بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف داریم، اما به طور متوسط در سطح کشور افزایش ۱۲درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: امروز در دولت و دیروز در ستاد ملی مقابله با کرونا گفتم که آب و برق جزو همکاران خاموش بخش بهداشت و درمان کشور در مبارزه علیه کرونا هستند و ۲۰ هزار پرسنل در حوزه برق و افزون بر ۵ هزار نفر در حوزه آب در بخش‌های مختلف این دو به‌طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

اردکانیان گفت: خوشبختانه مشکلی نداریم و عوارض سیلاب‌های اخیر تا حدود زیادی از حیث قطع آب و یا برق روستاها برطرف شده است، موارد معدودی هم وجود دارد که این‌ها هم در حال برطرف شدن است.

تاکید بر رعایت مصرف آب

وی با اشاره به افزایش مصرف آب گفت: در برخی استان‌ها به تدریج به فصل گرم نزدیک می‌شویم و طبیعتا مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و باید از مردم بخواهیم بدون کوچک‌ترین اغماضی در رعایت مسایل بهداشتی  سعی کنند این کار را به گونه‌ای انجام دهند که آب شرب کمتری استفاده شود و این روزها را بدون مشکل پشت سر گذاشته و به استقبال تابستان برویم.

افزایش ۲۳ درصدی بارش‌ها

وزیر نیرو همچنین خاطرنشان کرد: مجموع بارش‌ها هم هر چند نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کمتر است اما سال گذشته، سالی استثنایی بود که نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور، حدود ۲۳ درصد بارش‌ها افزایش داشته است.

اردکانیان افزود: این بدان معناست که مخازن ما در وضعیت خوبی هستند، اما در خوزستان برای مهار سیلاب‌های احتمالی پیش رو حدود ۵.۵ میلیارد متر مکعب حجم خالی در مخازن سدها وجود دارد و با رعایت مردم در پایین‌دست سدها مشکلی نخواهیم داشت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب دولت وزارت نیرو هیئت دولت سیاست بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان

به گزارش جام جم آنلاین ؛ در این بازدید افشین مظفری بر تسریع در روند انجام کار با توجه به درخواست شهروندان تاکید کرد.

شهردار ایلام دلیل تاخیر در انجام کاررا فصل بارش عنوان کرد و افزود:، چون بارش‌ها بطور متناوب هر چند وقت یکبار شروع و موجب جاری شدن سیلاب و روان آب‌ها می‌شوند این عامل با توجه به انجام عملیات بهسازی در فنداسیون وکف سیلبند‌ها باعث هدر رفت مصالح می‌شود.

در این بازدید یاسان مهدوی معاون زیربنایی شهرداری نیز با اشاره به این نکته که در هماهنگی با کارشناسان سازمان هواشناسی شرایط جوی را در نظر داریم تصریح کرد: عملیات بهسازی سیلبند‌ها با تلاش مضاعف همکاران در زمان مناسب انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است سیلبند‌های شهر ایلام در دهه‌های قبل ساخته شده اند و به دلیل فرسودگی تاب آوری آنان در برابر سیلاب کم است

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • آب سد جگین هرمزگان رها سازی شد
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب