Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شیوع کرونا در کشور منجر به قرنطینه اختیاری افراد شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط هم نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا یکی از کاربران توییتر به وضعیت اینترنت اعتراض کرده و با مخاطب قرار دادن وزیر ارتباطات نوشت: "کندی سرعت اینترنت ثابت و همراه شکل آزاردهنده‌ای به‌خود گرفته، اگر قرار است قرنطینه ادامه یابد و دور کار بمانیم، با این سرعت نمی‌شود کاری از پیش برد. آقای وزیر، اگر قطعی اینترنت دست شما نبود، حداقل مسئولیت این وضعیت را بپذیرید و فکری به حال کندی شبکه کنید."

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در توییتر در پاسخ به این کاربر اظهار کرد: "مسئولیت می‌پذیریم، تلاش هم کردیم. مصرف نسبت به ابتدای اسفند حدودا ۲.۵ برابر شده است. از اول هفته‌ نصب ۸۰۰ هزار پورت VDSL در تهران آغاز شده که یک‌ماهه تمام می‌شود. ظرفیت موبایل را ارتقا دادیم اما شبکه‌ موبایل فرکانس لازم دارد که فعلا در اختیار صداوسیماست و تا فرکانس آزاد نشود، ظرفیت بالاتر نمی‌رود."

جهرمی پیش از این هم اعلام کرده بود امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده و اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین‌تر است که با این کار، سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شیوع کرونا مصرف اینترنت قرنطینه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل

به گزارش همشهری آنلاین، در باتری‌های لیتیوم-یون، از مواد جامد برای الکترودها و یک مایع الکترولیت استفاده می‌کنند. آن‌ها به دلیل ظرفیت بالا و تولید انرژی کارآمد محبوب هستند. در باتری‌های لیتیوم پلیمر اما به‌جای استفاده از یک الکترولیت مایع، از یک پلیمر ژل مانند استفاده می‌کنند. این ویژگی به آن‌ها امکان می‌دهد که شکل‌های مختلف و سبک‌تری داشته باشند. هر دو نوع باتری دارای مزایا و معایبی هستند، اما در مجموع، آن‌ها امکان ذخیره‌سازی بیشتر و کارایی بهتر را نسبت به انواع قدیمی‌تر باتری‌ها مانند نیکل-کادمیوم یا نیکل-فلز هیبرید فراهم می‌کنند.

برای افزایش عمر باتری موبایل، راه‌حل‌های متعددی وجود دارد. صفحه نمایش یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی در موبایل است. کاهش روشنایی صفحه می‌تواند به‌طور قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهد. همچنین بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری هستند که با کاهش فعالیت‌های پس‌زمینه و کاهش عملکرد سخت‌افزاری، مصرف باتری را بهینه می‌کنند.

در عین حال، برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند به‌طور ناخواسته مصرف باتری را افزایش دهند. بستن این برنامه‌ها می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند. وقتی در منطقه‌ای با پوشش شبکه ضعیف قرار دارید، گوشی شما برای یافتن سیگنال بیشتر تلاش می‌کند که این امر مصرف باتری را افزایش می‌دهد. فعال کردن حالت هواپیما در این شرایط می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

تلگرام در یک کشور اروپایی فیلتر شد | علت این فیلترینگ چیست؟

گاهی وقت‌ها هم به‌روزرسانی‌ها شامل بهبودهایی در مدیریت انرژی هستند که می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. خاموش کردن وای‌فای، بلوتوث و داده‌های سیار وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیز یکی دیگر از راه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش مصرف باتری موثر باشد. همچنین بسیاری از گوشی‌ها با تنظیمات بهینه برای مصرف باتری عرضه می‌شوند. استفاده از این تنظیمات می‌تواند مفید باشد و دست آخر، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که داغ شدن بیش از حد موبایل می‌تواند به باتری آسیب بزند و عمر آن را کاهش دهد.

کد خبر 840737 برچسب‌ها باتری سیستم عامل - اندروید موبایل آیفون

دیگر خبرها

  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟