Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، صبح سیزدهم فروردین‌ماه با حضور حیدر اسکندپور شهردار شیراز، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نوذر امامی، مهندس نواب قائدی و لیلا دودمان، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، ‌مرتضی جعفری معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  و تنی چند از مسئولان شهری سومین مرکز تولید ماسک شهرداری شیراز رسما‌ آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی جعفری در حاشیه این مراسم با اشاره به اقدامات ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا که در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: روند تولید ماسک از ۲۲ اسفندماه توسط این سازمان آغاز شد و هم‌اکنون قریب به ۱۵۰ نیروی داوطلب در مراکز سه‌گانه شهرداری به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سه مرکز فرهنگسرای قرآن و عترت، سالن حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز ورزشگاه شهید شیرعلی سلطانی مجموعا روزانه ۲۵هزار ماسک تولید می‌شود؛ همچنین آمادگی ایجاد مرکز چهارم نیز وجود دارد که بسته به نیاز‌ها در این حوزه، در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز ابراز داشت: مرکز شهید شیر علی سلطانی با همت ۵۰ نیروی داوطلب بسیج و نیرو‌های گمنام مردمی در دو شیفت روزانه قابلیت تولید حدود ۸ تا ۱۰ هزار ماسک را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه مرکز یادشده مجهز به دستگاه‌های برش لیزری است، از تولید گان، لباس مخصوص پزشکان و پرستاران، نیز در این مرکز خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به کمبود گان و تجهیزات بهداشتی، صورت گرفته است و بخشی از نیاز‌های کادر درمان و نیز نیرو‌های خط مقدم مبارزه با کرونا را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: توزیع ماسک‌های تولیدی شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و نیز معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز است که آن‌ها را در بین نیرو‌های زحمت‌کشی که این روز‌ها همچنان در بدنه شهرداری مشغول به فعالیت هستند، تقسیم می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: جز این‌ها، بخشی از این تولیدات در اختیار اقشار خاص همچون خانواده‌های محلات حاشیه‌نشین، کودکان کار و مراکزی مانند خانه سالمندان و گروه‌های هدف اجتماعی قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه شهرداری شیراز از اسفندماه ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا را تشکیل داد و اقداماتی را در ابعاد مختلف آغاز کرده است، گفت: این اقدامات طیفی از فعالیت‌های تولیدی (راه اندازی سه مرکز تولید ماسک و گان)، توزیع اقلام بهداشتی و خوراکی بین گروه های هدف اجتماعی تا تولید محصولات اجتماعی آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی مختلف را در بر می‌گیرد.

بتول معلم اظهار داشت: ایجاد سه مرکز کاملا مجهز تولید ماسک که تمامی مراحل از تهیه پارچه تا استریل و بسته‌بندی محصولات در آن‌ها صورت می‌گیرد، از اقدامات بسیار مهم ستاد اجتماعی کرونا در شهرداری شیراز بوده است که تا پایان شیوع این بیماری تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: به منظور  ارایه موثر خدمات اجتماعی و آموزشی، نرم افزار تخصصی خدمات اجتماعی با عنوان "شیرازبان" تهیه شد که قابلیت ارایه خدمات را در ابعاد و قالب های متنوع و سطحی گسترده و حرفه ای دارد.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی تاکید کرد: به منظور ارایه خدمات تخصصی آموزشی ستاد تولید محتوای اجتماعی در سرای محله درکی از اوایل اسفند ماه تشکیل شده که تاکنون بیش از ۱۰۰ محصول آموزشی منتشر کرده است.

                                      

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده شهرداری قرآن ماسک فرمانده انتظامی استان فارس اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز سازمان فرهنگی تولید ماسک راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز