Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفتگویی تفصیلی با محمدمهدی فروردین، منتخب مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین به ابعاد مختلف شعار سال با عنوان جهش تولید پرداختیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی فروردین، منتخب مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرگزاری علم و فناوری پیرامون نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید گفت: نامگذاری و تعیین شعار هر سال توسط مقام معظم رهبری دام ظله العالی نوعی سیاستگذاری (متقاطع و برشی) ولایی است که ضرورت دارد کلیه ارکان نظام در راستای این سیاست برنامه ها و اولویت های خود را سامان دهند و در واقع در راستای تحقق پیشرفت عدالت محور حرکت لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقتصاد مقاومتی؛ شاه کلید حل مسائل اقتصادی کشور

وی ادامه داد: آنچه مسلم است رویکردی که نیاز حال حاضر کشور را در راستای تحقق پیشرفت عدالت محور در حوزه اقتصاد برطرف می کند و برای تمامی مشکلات اقتصادی فائق خواهد شد نظریه اقتصاد مقاومتی هست. اقتصادی متکی به سرمایه ها و ظرفیت های داخلی و دل بریدن از کمک بیرونی و به صورت دانش بنیان خواهد بود.

فروردین تصریح کرد: این نسخه در واقع همان نسخه امیرالمؤمنین علیه السلام است که در نهج البلاغه به زیبایی می فرمایند: « المنیه و لا الدنیه و التقلل و لا التوسل»؛ یعنی مرگ را می پذیریم ولی ذلت را نه و همچنین کمبودها و سختی ها را تحمل می کنیم ولی دست نیاز و توسل به روی دشمنان انقلاب دراز نمی کنیم.

وی افزود: خوب قطعاً با این سیاست و راهبرد در حوزه اقتصاد، محوریت با «تولید ملی» می شود و همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند علت نامگذاری امسال به «جهش تولید» وابستگی اشتغال و قیمت ها (تورم) به تولید و نیاز کشور به حرکتی پرشتاب در امر تولید جهت جبران تأخیرهای گذشته دراین مورد می باشد و اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته در سال گذشته اما میزان عقب ماندگی به حدی است که سرعت شتاب تولید باید ده برابر شود تا از این گردنه عبور کنیم.

 

تهدیدها و فرصت ها در راه جهش تولید

منتخب مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص تهدیدها و فرصت های پیش رو برای حاصل شدن جهش تولید عنوان کرد: مطمئناً پس از اینکه دشمنان انقلاب متوجه شده اند که از طریق جنگ سخت نمی توانند به اهداف خود برسند و علی رغم تلاش های متعددی که کردند به گونه ای که حتی با راه اندازی جنگ های نیابتی هم نتوانستند ضربه بزنند در نتیجه به دنبال جنگ نرم و اقتصادی افتاده اند و در واقع یک جنگ تمام عیار اقتصادی را به راه انداختند. در واقع هدف اصلی که از این جنگ دنبال می کنند خالی کردن پشتوانه مردمی نظام می باشد به گونه ای که با ایجاد حس ناکارآمدی نظام اسلامی و اینکه حکومت اسلامی پاسخگوی نیازهای اقتصادی جامعه نمی باشد بخواهند مردم را دچار یأس و ناامیدی کنند و خود مردم دست از نظام بکشند غافل از اینکه همیشه و همواره از سوی مردم در طول این چهل و یک سال انقلاب دست رد به سینه آنها خورده و با وجود تمامی سختی ها همراهی کامل را با نظام اسلامی داشتند و هر جا کوتاهی بوده از سوی مسئولین بوده و نه مردم.

وی اضافه کرد: همین است که دشمنان را همواره غضبناک و دچار یأس و ناامیدی کرده است. لذا این شرایط با خود برای شعار جهش تولید تهدیدهایی به همراه دارد و در کنار آن ایجاد فرصت هایی نیز می کند. به عنوان نمونه با ایجاد تحریم های تمام عیار و مشکلات ناشی از آن و حتی تحریم در تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و حتی شرایطی مثل بیماری کرونا که از ابتدای امسال نیز درگیر آن شدیم برای طی این مسیر تهدیدها محسوب می شوند اما همین شرایط تهدید را می توان تبدیل به فرصت کرد و آن اجبار نگاه به داخل ناشی از تحریم می باشد و منجر به این می شود که به دنبال خودکفایی در اقتصاد باشیم تا رشته وابستگی در هر زمینه اقتصادی جدا شود و این شاه کلید موفقیت و قوی شدن در حوزه اقتصاد می باشد.

 

استفاده از ظرفیتهای موجود

این سیاستمدار تصریح کرد: قوی شدنی که درخواست رهبر معظم انقلاب از همه مسئولین و مردم می باشد که باید از ظرفیت میلیونها جوان پرنشاط و تحصیلکرده در کشور و وجود زیرساخت های لازم و تجربه اندوخته در طول این چهل و یک سال در پشت سرگذاشتن موانع و سختیها استفاده کرد و به دنبال تحقق این خواسته مقام معظم رهبری و شعار امسال یعنی جهش تولید بود. در ضمن از نزدیکی فرهنگی با کشورهای همسایه به عنوان بازار تولیدمان نباید غافل بود چرا که به عنوان مثال میزان صادرات ما به بازار کشور افغانستان به تنهایی چندین برابر میزان صادرات ما به کل کشورهای اروپایی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در همین جا لازم به ذکر است اینکه از راهبردهای دشمنان انقلاب به تحلیل بردن عناصر و مؤلفه های قدرت نظام اسلامی است که همانطور که گفته شد یکی از این مؤلفه ها وجود جوانان بسیار باانگیزه و بانشاط در کشور می باشد که دشمنان نظام با جنگ اقتصادی بدنبال کمک به ایجاد فقر و بیکاری به عنوان دو عامل بسیار مهم برای از کار انداختن این ظرفیت و مؤلفه قدرت انقلاب هستند که رونق دادن تولید و جهش تولید این تهدید را به فرصت تبدیل می کند.

 

نقش مهم سه قوه در تحقق شعار جهش تولید

فروردین درمورد نقش قوه مجریه در تحقق شعار سال، جهش تولید اظهار داشت: اولویت دادن به اتمام طرحهای نیمه تمام تولیدی، بهبودشرایط کسب وکار با حذف آیین نامه های اضافی، حذف رانتهای تخصیصی(مثل ارز۴۲۰۰)، موظف کردن تمام دستگاه های زیرمجموعه قوه مجریه که خود بازار بسیار بزرگی است برای خرید کالای مایحتاج خود از تولید داخل، تقویت توان خریدکارمندان برای خریدکالای ایرانی، اجتناب از واردات بی رویه کالاهای مشابه داخل، همکاری با دوقوه دیگر و از همه مهمتر ایجاد فرهنگسازی لازم برای تقویت کالای ایرانی و خرید کالای ایرانی از جمله مهم ترین کارهایی‌ست که قوه مجریه ما برای تحقق شعار جهش تولید می تواند دنبال کند.

وی همچنین درخصوص نقش قوه مقننه در این راه گفت: تهیه و پیشنهاد قوانین برطرف کننده موانع تولید با تاکید بر محصولات دارای مزیت نسبی و رقابتی، نظارت براجرای صحیح قوانین خریدکالای ایرانی توسط دولت ازطریق دیوان محاسبات، همکاری با دوقوه دیگر، بازنگری و اصلاح برخی قوانین کسب و کار که خود مانع شده اند نیز از وظایف مهم مجلس برای عملیاتی شدن شعار سال می باشد.

منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون نقش قوه قضائیه نیز بیان کرد: ایجاد دادگاه های ویژه تخصصی جهت تسریع در پرونده های کارخانجات تولیدی، مبارزه با مفسدان اقتصادی دربخش دولتی و خصوصی، پیگیری و مبارزه جدی با قاچاق کالا، همکاری با دو قوه دیگر از جمله برنامه های قوه قضاییه برای کمک به جهش تولید در سال پیش رو می باشد.

 

نقش کلیدی مردم در تحقق شعار سال

وی با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده مردم در تحقق جهش تولید گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی با خرید و مصرف تولیدات آنها و تشویق دیگران در این مسیر، کمک به ایجاد فرهنگسازی لازم در این زمینه، شناسایی ایده های نو و حمایت و پشتیبانی آنها از سوی افراد سرمایه گذار، انتخاب کارگزاران و مسئولینی که نگاه به داخل دارند و دنبال رو سیاستهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب پیشنهادی بنده برای مردم جهت تحقق شعار سال می باشد.

 

مهمترین عامل درجهش ناگهانی تولید؛ استفاده از ظرفیتهای مغفول

فروردین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر زیرساخت ها و موارد لازم برای عمل به شعار جهش تولید اذعان داشت: ظرفیت های استفاده نشده (تجهیزات و نیروی کار) مهمترین عامل درجهش ناگهانی تولید است که در سطح کشور و استان زیاد است. به طور کلی همانطور که گفته شد وجود میلیونها جوان پر نشاط و تحصیلکرده، تجربه بوجود آمده از برجام و ناکارآمدی نگاه به بیرون که کاملاً عیان گردید، ظرفیتهای بلااستفاده ای که یا شناسایی نشده است یا استفاده نشده است و از طرفی زیرساختهایی که در طول چهل و یک سال انقلاب ایجاد شده چهار عنصر اساسی برای تحقق شعار جهش تولید می باشد و به نظر می رسد شرایط لازم برای این جهش وجود دارد.

 

احتمال بالای رسیدن به جهش تولید با مجلس پیش رو

وی در پایان در خصوص میزان موفقیت احتمالی در رسیدن به جهش تولید گفت: میزان موفقیت در تحقق این شعار بستگی به عزم و اراده ملی از مردم و مسئولین در انتخاب رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این عرصه هست که به نظر می رسد با توجه به انتخاب نمایندگانی انقلابی برای مجلس آینده و اشراف آنها به موضوعات مطرح شده در بندهای بالا و ان شاءالله دمیده شدن روح امید در بین مردم به نظر می رسد شروع پرشتابی با به راه افتادن مجلس آینده در این زمینه خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: تحقق شعار جهش تولید اقتصاد مقاومتی تحقق شعار منتخب مردم شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: عملیات غرور آفرین و تنبیهی «وعده صادق» هیمنه دروغین رژیم غاصب را فرو ریخت.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و راههای تحقق آن افزود: در تحقق شعار سال و برداشتن موانع تحقق شعار سال فعالیت و برنامه‌ریزی فرهنگی در میان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: تفاوت ماهوی مابین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه داری وجود دارد که هدف از شکوفایی و رشد و توسعه اقتصادی با دیدگاه‌های رهبری مبنی بر استقرار اقتصاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی با مشارکت مردم می‌باشد.

وی تحقق شعار سال را در پنج گزاره مبتنی بر سخنانه حکیمانه رهبر معظم اینچنین تبیین و اذعان داشت: در تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدزا و همچنین توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است به صورت علمی مدنظر قرار گیرد.

ایشان خاطرنشان کرد: اتحاد اجتماعی با شکل دهی حلقه‌های میانی و توجه و اهتمام به اعتماد عمومی در سطح جامعه تقویت شود.

وی در پایان سخنان خویش در این جلسه شورا، بیان داشت: بارش برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در سال گذشته و به بارنشستن پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر از جمله پلاتوهای نمایش و نگارخانه هنر سنندج و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا از جمله مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بوده است.

کد خبر 6081731

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است