Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:11:51 GMT

طبیعت آرام هرمزگان در روز ۱۳ فروردین

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۵۰۴

طبیعت آرام هرمزگان در روز ۱۳ فروردین

 امسال دیگر طنابی به شاخه ها در روز طبیعت برای تاب خوردن ما آدمیان بسته نشد، گیاهانی که با آمدن بهار تازه جوانه زدند و سر از خاک برافراشتند زیر پاهای ما له نشد و تلی از پسماند غذایی، ظروف پلاستیکی و تنه سوخته و نیمه سوخته درختان به جای نماند و به معنای واقعی امسال روز طبیعت بود.

حال که به شامگاه ۱۳ فروردین ماه رسیدیم، گویی طبیعت با وزش باد خنک زبان به تشکر از آدمیان گرفته و می گوید: سپاس که از خانه بیرون نرفتید و به ما اجازه نفس کشیدن دادید  و نحسی سیزده امسال یعنی کرونا را به خانه نیاوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از روزهای خوب و خاطرانگیز برای بیشتر ایرانیان، روز ۱۳ فروردین است که به نام روز طبیعت در تقویم نامگذاری شده؛ اما سالیان بسیاری است که این روز خاطرانگیز تبدیل به روزی حزن انگیز برای طبیعت شده است.

اما در روز طبیعت امسال با آمدن اختاپوس کرونا و به واسطه وضع قوانین سخت گیرانه، بسیاری ها مجبور و برخی نیز به اختیار و برای پایان دادن هر چه سریعتر به حیات این ویروس مرگ آور در خانه ماندند که این در خانه ماندن گویی لبخند را بر لبان طبیعت آورده است.

طبیعتی که همواره در روز طبیعت به دست برخی افراد آگاهانه و یا ناآگاهانه مورد هجوم و اذیت و آزار قرار می گرفت، امسال کمتر کسی را در این روز به خود دید و گویی نفسی از آرامش و امید کشید.

حالا طبیعت به همه ما افتخار می کند که یک شهروند منظم و بی درد سر بودیم که درخانه ماندیم و به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا توجه کرده و یک دور همی به جای بیرون در خانه برگزار کردیم و سیزدهی متفاوت از همیشه را جشن گرفتیم.

مردم در روز طبیعت با مسوولان همکاری بسیار خوبی داشتند

فرماندار بندرعباس با اشاره به اعمال محدودیت های سخت گیرانه و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: مردم در روز طبیعت امسال با ماندن در خانه همکاری بسیار خوبی با مسوولان داشتند و گامی مهم برای قطع زنجیره انتقال کرونا برداشتند.

عزیزالله کناری بیان داشت: همکاری مردم و جوانان روستاها و همچنین شوراها و دهیاری ها با هلال احمر و بسیج جهت پیشگیری از ویروس کرونا جای قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از مبادی ورودی و خروجی شهر بندرعباس هیچ گونه مشکلی گزارش نشده و خوشبختانه مردم به تذکرات و توصیه‌های انجام شده توجه کرده و در خانه مانده‌اند.

سلام دوباره مردم بشاگرد به طبیعت

فرماندار شهرستان بشاگرد نیز ضمن تشکر از مردم این منطقه که در روز ۱۳ فروردین در خانه ماندند، گفت: امسال در روز طبیعت مردم بشاگرد در خانه ماندند و از رفتن به دامان طبیعت خودداری کردند.

احمد محمودی اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، در روز ۱۳ فروردین ماه امسال تمام تفرجگاه ها و پارک و بوستان های شهرها و روستاهای این شهرستان تعطیل بود.

ورودی پارک‌ها و ساحل بندرعباس در روز سیزده به در مسدود بود

سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری بندر عباس، گفت: به دنبال توصیه های صورت گرفته به شهروندان در روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی مراکز تفریحی، در روز طبیعت امسال مردم در این مراکز حضور نیافتند.

مصطفی خادم بیان داشت: تمام ورودی پارک ها و ساحل بندرعباس در روز سیزده بدر امسال تعطیل بود و هیچگونه تجمعی از سوی خانواده ها در این مکان شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ادارات کل، از ابتدای سال ۹۹ برای جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی، پارک‌های جنگلی و بسیاری از پارک‌های تفریحی که دارای خدمات بودند، خدماتشان حذف شد.

خادم بیان داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تمام سطوح پارک ها و وسایل بازی به صورت مستمر توسط نیروهای سازمان سیما و منظر شهری ضدعفونی می شود.

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۹۹ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان تا روز ۱۳ فروردین ماه به ۱۹۹ نفر رسیده است.

دکتر حسین فرشیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون بیشترین آمار مبتلایان مربوط به بندرعباس با یکصد نفر است.

وی شمار افراد فوت شده در اثر کرونا در هرمزگان را ۱۵ نفر اعلام کرد .

این مقام مسوول گفت: هم اکنون یک هزار نفر در مراکز درمانی استان به منظور بررسی بیشتر تحت قرنطینه هستند

وی با قدردانی از افرادی که سفر و جابجایی در ایام تعطیلات نداشته اند، تاکید کرد: از شهروندانی که به هردلیلی مجبور به سفر شده اند خواستاریم هنگام بازگشت حتما شرایط قرنطینه را رعایت کنند تا زنجیره انتقال این بیماری شکسته شود.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان خانواده ظروف پلاستیکی فرماندار شهرستان مرگ بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی حملات موشکی شب گذشته ایران به مواضع رژیم صهیونیستی را بزرگ ترین حمله پهپادی در دنیا دانست و گفت: نام اقتدار ایران در جریان این حملات موشکی درخشید.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه حملات دیشب را یک دفاع مشروع در سطح جهانی دانست و افزود: زمانی که به سفارتخانه کشوری که بر اساس معاهدات، توافقات و پروتکل های بین المللی جزء خاک آن کشور است، حمله می شود؛ آن کشور اجازه خواهد داشت تا از خود به حق دفاع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدام ایران یک دفاع مشروع از تمامیت ارضی خود بود و نشان داد که صهیونیست ها ناقض معاهدات بین المللی هستند، عنوان کرد: رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی در 70 سال نشان داد فقط زبان زور را می فهمد و شب گذشته بعد از گذشت 190 روز کشتار وحشیانه، اولین شبی بود که این رژیم حمله ای به فلسطین صورت نداد و هیچ زن و کودکی به شهادت نرسیدند.

یوسفی یادآور شد: این امر نشان دهنده این است که تنها زبان زور، جلوی این ماشین کودک کش را می گیرد و نه دیپلماسی که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اتفاقات نیمه شب گذشته بیانگر اقتدار و خوشحالی همه آزادگان جهان و یأس کسانی بود که علاقمند به استثمار و بردگی هستند، تصریح کرد: فارغ از مسلمانان، بسیاری از صاحبنظران و آزادگان دنیا نیز که پیگیر جنایات صهیونیست ها و دفاع از فلسطینیان بودند، از حملات شب گذشته ایران به مواضع اسرائیل، خوشحال شدند و اقتدار پوشالی صهیونیست ها شکسته شد که بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما این عزت را مدیون ژرف‌نگری امام(ره) و حضرت آقا، شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، سردار زاهدی و همرزمان وی هستیم.

دیگر خبرها

  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مدارس هرمزگان ۲۸ فروردین غیرحضوری خواهد بود
  • اعلام میزان پر شدگی سدهای استان سمنان
  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال
  • هنر تبدیل کانتینر به خانه ای 36 متری که مایل به ترک آن نخواهید بود! (+فیلم و عکس)
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • حمایت شیروانی‌ها از اقدام سپاه/ دلمان را آرام کردید + فیلم
  • زندگی عادی و آرام مردم استان اردبیل زیر پرچم امن و مقتدر ایران اسلامی
  • ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد