Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اقدام دولت بحرین در صدور رای علیه بانک المستقبل، مدیران آن و چند بانک ایرانی دیگر، اظهار داشت: آرای صادره بر مبنای پرونده ای ساختگی صورت گرفته و اتهامات جعلی علیه محکومان آن فاقد هر گونه ارزش حقوقی بوده و موجب مسئولیت دولت بحرین در قبال تبعات آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است ایران در دفاع از منافع و حقوق اتباع خود مسامحه نخواهد کرد.

سید عباس موسوی افزود: بانک المستقبل در سال ۲۰۰۴ با پیشنهاد و مجوز دولت بحرین و با مشارکت مساوی بانکهای ملی و صادرات ایران و الاهلی بحرین تاسیس گردیده و بانک مرکزی آن کشور از ابتدا از طریق بخش های نظارتی و نمایندگان خود در هیات مدیره بانک المستقبل، نظارت مستمر و دائمی بر فعالیت ها و تراکنش های بانکی داشته است. 

موسوی افزود: اقدام سیاسی و غیر قانونی دولت بحرین مبنی بر تصرف و اداره آن توسط بانک مرکزی بحرین در ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ باعث گردید که سهام داران ایرانی آن بانک ( بانکهای ملی و صادرات ) موضوع را از طریق محکمه بین المللی پیگیری کنند در چنین شرایطی صدور حکم قضایی از سوی نظام قضایی غیر قابل درک و تنها می تواند نشانگر این باشد که دادگاه فاقد وجاهت قانونی و صرفا مجری اوامر و تصمیمات دستگاه های سیاسی و امنیتی دولت بحرین است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام دولت بحرین را سوء استفاده آشکار از  فضای معطوف شده افکار عمومی به مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همراهی با فشار حداکثری دولت آمریکا دانست و تاکید کرد: این تحرک دولت بحرین به منظور انحراف افکار عمومی از اقدام غیر قانونی این کشور در تصرف بانک مذکور و تلاش برای تحت الشعاع قراردادن روند داوری بین المللی در پرونده شکایت طرف های ایرانی بانک المستقبل علیه دولت بحرین صورت می گیرد و از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بحرین سید عباس موسوی بانک المستقبل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بانک المستقبل دولت بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲۳۴ مجوز سقط جنین در استان کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته از ۲۹۲ پرونده سقط جنین در استان کرمانشاه، برای ۲۳۴ مورد مجوز صادر شده است. - اخبار استانها -

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تعداد معاینات انجام شده در پزشکی قانونی در سال گذشته 48 هزار و 303 مورد بوده که نسبت به سال قبل از آن 2854 مورد افزایش یافته است، اظهار داشت: در سال 1401 تعداد اجساد معاینه شده 2593 مورد بوده و در سال گذشته به 2407 مورد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مصدومان حادثه کار 688 نفر شامل 16 زن و 672 مرد بوده است عنوان کرد: این در حالی است که تعداد مصدومان حادثه کار در سال 1401 شامل 17 زن و 634 مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد فوت ناشی از حوادث کار از 31 مورد سال 1401 در سال گذشته به 40 مورد افزایش یافت، گفت: در سال 1401، 20 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند و در سال گذشته این آمار به 33 نفر رسید.

خانی با بیان اینکه فوت ناشی از سوختگی در سال گذشته 36 مورد و در سال قبل از آن 60 مورد بوده است افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی از 15 مورد در سال 1401 در سال گذشته به 12 مورد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی در سال 1401 و 1402 به ترتیب 15 و 10 مورد بوده است عنوان کرد: در سال گذشته 71 نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در سال قبل از آن 66 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال 1401، 568 نفر بوده که 114 مورد درون شهری و 375 مورد برون شهری بوده است گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال گذشته به 563 مورد کاهش یافته که 133 مورد درون شهری و 350 مورد نیز برون شهری بوده است.

خانی درباره پرونده‌های تشکیل شده در زمینه سقط جنین، گفت: در سال گذشته در مجموع 292 مورد پرونده سقط جنین در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که 234 مورد مجوز گرفتند و 58 نفر نیز مجوز دریافت نکردند.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های جعل اسناد پزشکی، کلاهبرداری و تصادفات ساختگی عنوان کرد: در چند سال گذشته تعداد پرونده‌های جعل و تصادفات ساختگی در استان 104 مورد بود که در سال 1401 به 34 مورد رسید و سال گذشته نیز به 24 مورد کاهش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه درباره پرونده‌های قصور پزشکی گفت: بیش از 70 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی و مابقی در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

وی یکی از مشکلات ما در استان جعل و کلاهبرداری و تصادفات ساختگی بود گفت: چند سال پیش 104 نفر جعل پرونده‌های بیمارستانی داشتیم و سال 1401 به 34 مورد رسید و سال گذشته به 24 مورد کاهش یافت.

خانی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم پرونده‌هایی که در محاکم قضایی بررسی می‌شود ناشی از نظرات پزشکی قانونی است اظهار کرد: در تمام مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌ها سالن تشریح فعال شده و نیازی به ارسال جسد به مرکز استان نیست.

وی عنوان کرد: آزمایشگاه یکی از بخش‌های کلیدی است که بخش ژنتیک و آزمایشگاه کرمانشاه به عنوان قطب، استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.

خانی گفت: همکاران جدید در بخش تشریح در مرکز استان آموزش می‌بینند و نیازی به ارجاع آن‌ها به تهران نیست و دانشجویان پزشکی، مامایی و پرستاری نیز مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: تعداد نیروها کمتر از یک سوم نیروی چارت سازمانی است اما با این وجود زمان پاسخ در تشریح به حداقل رسیده به طوری که زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کمیسیون‌ها و بررسی دلایل فوت به کمتر از میانگین کشوری رسیده است.

خانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی کشور به ویژه استان کرمانشاه نبود ابنیه بوده است گفت: در استان کرمانشاه اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده به طوری که مرکز پزشکی قانونی اسلام‌آبادغرب ارتقا یافته و مراکز پاوه، جوانرود و صحنه به سیستم تملیکی اضافه شده است.

وی افزود: برای شهرستان‌های کنگاور، سنقر، صحنه و قصرشیرین زمین از راه و شهرسازی دریافت شده است و وعده داده شده با توجه به اینکه زمین کنگاور و سنقر آماده است، امسال کلنگ زنی شوند و دو شهرستان دیگر نیز در دستور کار قرار دارند.

خانی با بیان اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و شهرداری برای ایجاد سوله بحران منعقد شد گفت: زمین سوله متعلق به اوقاف است و در حال رایزنی با اوقاف هستیم که زمین در اختیار پزشکی قانونی قرار بگیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد سوله بحران در استان کرمانشاه افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سوله 30 تا 40 میلیارد تومان است و حدود 50 میلیارد تومان نیز برای تجهیزات نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • صدور ۲۳۴ مجوز سقط جنین در استان کرمانشاه
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • انگاپت و نیمیر: زوج ویرانگر علیه رویای یک ایرانی
  • هنرمندان با صدور بیانیه‌ای از اقدام مقتدرانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • حمله تلافی‌جویانه بر علیه صهیونیست‌ها یک اقدام مشروع و قانونی بود
  • دولت یمن: اقدام تنبیهی ایران مشروع و قانونی بود
  • اجرا و صدور به موقع احکام حقوقی کارکنان مجموعه وزارت بهداشت
  • مجوز‌های کاغذی کسب و کار در قزوین بی اعتبار می شوند