Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:53:03 GMT

تمدید تعطیلی مساجد و تعلیق نمازهای جماعت در مصر

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۷۱۳

تمدید تعطیلی مساجد و تعلیق نمازهای جماعت در مصر

دولت مصر تعطیلی مساجد و عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعت را به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: به نقل از «اسکای نیوز عربی» صفحه رسمی دولت مصر در فیسبوک، با انتشار بیانیه وزیر اوقاف این کشور، اعلام کرد که نمازهای جمعه و جماعت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر در این بیانیه تأکید کرده است: بر اساس تصمیم دولت مبنی بر تعلیق اقامه نمازهای جمعه و جماعت و بسته شدن موقت همه مساجد و نمازخانه‌ها به منظور حفظ جان مردم، این تصمیم تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

 

جمعه افزود: از آنجا که کارشناسان بهداشت و درمان اتفاق نظر دارند که تجمعات خطرناک‌ترین راه برای انتشار ویروس کرونا است و شمار جان‌باختگان این بیماری نیز رو به افزایش است، لذا دفع این خطر بر اساس شرع اسلام لازم است و مخالفت با آن معصیت شمرده می‌شود.

 

وزیر اوقاف مصر در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که دفع خطر مرگ بهتر از دفع مشقت و سختی است، تصمیم گرفتیم که نمازهای جمعه و جماعت را تعلیق کرده و مساجد را تا زمان برطرف شدن ویروس و هماهنگی با وزارت بهداشت، به‌طور کامل تعطیل کنیم.

 

مختار جمعه تأکید کرد که مخالفت با این تصمیم در شرایط کنونی گناه و معصیت است و مجازات در پی خواهد داشت.

 

بر اساس آخرین آمارها، تا روز یکشنبه، ۱۰ فروردین، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مصر به ۶۰۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۱۳۲ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد مصر مصر مسجد نمازهای جمعه و جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟

تین نیوز

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و مراعا ماندن این موضوع در این کمیسیون پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی با اشاره به مراعا ماندن تصمیم گیری درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته لایحه اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی، گفت: پیوست های اقتصادی این لایحه تقریباً مشخص شده است اما پیوست های اجتماعی و فرهنگی آن هنوز به صورت جامع بررسی نشده است؛ به همین دلیل نیز کمیسیون لایحه مذکور را فعلاً مراعا نگه داشته تا با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش ها و کانون های اصلی تصمیم گیری در کشور بتوانیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم.

بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تا پیش از پایان دوره مجلس یازدهم در صحن مجلس رسیدگی می شود؟ اظهار کرد: اعلام نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره این لایحه نیازمند برگزاری یک الی دو جلسه دیگر است؛ با این حال با توجه به اینکه یک جلسه نیز با آقای قالیباف رئیس مجلس جهت جمع بندی در این زمینه برگزار شود، این احتمال وجود دارد که در این دوره جزئیات بررسی لایحه مذکور به صحن برسد.

کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در آبان ۱۳۹۸ اجرای طرح تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعت کاری در سراسر کشور را تصویب کرده بود، اما بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید. با این حال در مجلس یازدهم این طرح با اصلاحیه ای مبنی بر تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در کمیسیون اجتماعی کلید خورد. همان زمان هم این موضوع مطرح شد که هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم شدن شرایط برای سفرهای کوتاه مدت به منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده ها بوده، اما از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن شنبه ها به جای پنج شنبه ها تعطیل شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند، اما درباره روز دوم تعطیلی تصمیم گیری بر عهده کمیسیون اجتماعی مجلس سپرده شد و در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی، اعضای این کمیسیون با موافقت دولت، پنجشنبه را به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین کردند؛ تصمیمی که با مخالفت و انتقاد بسیاری از فعالان بخش خصوصی مواجه شد.

بر اساس تقویم منتشر شده از سوی مجلس شورای اسلامی، صحن مجلس طی هفته آتی ۳ روز جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن بعد از یک هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه تا روز ۲ خرداد، ۶ روز دیگر تشکیل جلسه خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که طی ۹ جلسه باقی مانده، کمیسیون اجتماعی تصمیم نهایی خود را درباره لایحه اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری به صحن ارجاع ندهد، عملا این لایحه نهایی نخواهد شد و رسیدگی تا به امروز آن صرفا اتلاف وقت بوده است و برای نهایی شدن باید در مجلسی دیگر دوباره از ابتدا روندی را که گذرانده است طی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند