Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عزت الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«پست قبلی در مورد ترانه ی ماندگار زنده یاد فرهاد مهراد{اینجا} باعث شد تا همراهان (followers) عزیز، سوالاتی را در مورد ضوابط موسیقی در صدا و سیما و به ویژه نمایش آلات موسیقی مطرح کنند.

به همین دلیل پی نوشت یکی از پست های قدیمی تر که در مرداد 97 در دیدارم با هنرمند عزیز آقای محمد معتمدی خواننده و آهنگساز در همین زمینه نوشته بودم را مجدداً برای اطلاع شما عزیزان منتشر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*پی نوشت*

نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون، بعنوان ترویج موسیقی (با تعریف و سابقه تاریخی) از نظر مراجع عظام تقلید امری خلاف شرع محسوب می‌شود و سازمان هم به حسب مسئولیت قانونی آن را رعایت می‌کند.

امروز معتقدم با توجه به تحول در تعریف موسیقی و کارکردهای بسیار گسترده و مثبت آن که منجر به تغییر در تعریف «موضوع» شده است، می‌توان مجدداً تطبیق احکام مربوطه را با آن بررسی کرد و تصمیم گیری نمود.

به نظر می‌¬‌رسد نمایش مدیریت شده برخی ادوات موسیقی، متناسب با آهنگ، شعر، ملودی و دیگر متغیرهای مؤثر، مانند گذشته مشمول حکم حرمت فراگیر نشود.

#فرهاد #ترانه #فرهاد_مهراد #موسیقی #آلات_موسیقی #محمد_معتمدی #خواننده #آهنگساز #آهنگ #شعر #ملودی #ضرغامی»

حجم ویدیو: 7.40M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا صدا و سیما عزت الله ضرغامی محمد معتمدی آلات موسیقی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آلات موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.

بیشتر بخوانید: پیتر هیگز درگذشت + سوابق

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفت‌وگوی تلفنی با این هنرمند با سابقه کشورمان از سلامتی کامل او خبر داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند.

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. نخستین تجربه تصویری او، بازی در تله تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» بود که در سال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

همچنین اولین تجربه سینمایی آقاجانی بازی در فیلم سینمایی «جرس» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال ۵۸ فیلمبرداری و در سال ۶۷ به نمایش درآمد. آقاجانی یکی از بازیگران منتخب‌ حمید سمندریان در تنها ساخته سینمایی‌اش «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی چون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر محمدرضا جعفری جلوه برگزار شد که آقاجانی در آن شرکت کرد و انتخاب شد و بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که این هنرمند در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسرهای عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد. وی همچنین در فیلم‌های «آب‌نبات چوبی»، «دو عروس»، «میگرن»، «گواهینامه» و «به همین سادگی» نیز بازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228057 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • فرهاد آئیش: از بازی کردن در نقش‌های تاریخی می‌ترسم
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • پخش آهنگ شماعی زاده حین قرآن خواندن در تلویزیون