Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از حدود یک سال و نیم از راه‌اندازی سامانه موسوم به اینستکس، روز گذشته اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب این سامانه مالی انجام شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: «جزئیات اندکی درباره این تراکنش مالی ارائه شده اما افراد نزدیک به این موضوع اعلام کردند که تجهیزات فروخته شده مربوط به درمان بیماری‌های خونی بوده که از یک شرکت آلمانی خریداری شده و چندین ماه نهایی شدن این معامله به طول انجامیده است.»

بر اساس اعلام این افراد، ارزش مالی این قرارداد تقریبا 500 هزار یورو (548 هزار دلار) بوده است و تجهیزات فروخته شده هیچ ارتباطی به همه‌گیری ویروس کرونا ندارد.

بر اساس گفته یک مقام که روزنامه وال‌استریت ژورنال هیچ اشاره‌ای به هویت این مقام نکرده، مقامات آمریکایی تنها پس از آنکه این تراکنش به پایان رسیده و پیش از اعلام رسمی آن،‌ درباره آن مطلع شده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تراکنش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد

وزارت دفاع فدرال آلمان اعلام کرد که با توجه به تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین این کشور سومین سامانه هوایی پاتریوت را به کی‌یف تحویل می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، آلمان به زودی سومین سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را برای دفاع در برابر روسیه به اوکراین تحویل خواهد داد. وزارت دفاع فدرال آلمان اعلام کرد، این تصمیم به دلیل افزایش حملات هوایی روسیه علیه این کشور اتخاذ شده است. بر این اساس سیستم "پاتریوت" از ارتش آلمان می آید و باید فورا تحویل داده شود.

بر اساس اطلاعات این وزارتخانه این سیستم خود را در مبارزه با حملات روسیه به اثبات رسانده است. بر این اساس این تحویل همچنین باید در چارچوب تلاش‌های مشترک فشرده بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه برای لابی کردن شرکای خود برای سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای اوکراین دیده شود.

به گفته سخنگوی دولت اوکراین، اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این تحویل را تایید کرد. زلنسکی از شولتز در سرویس آنلاین X برای این تصمیم تشکر کرد. بر این اساس، صدراعظم آلمان همچنین قول داد موشک‌های ضد هوایی اضافی برای سامانه‌های «پاتریوت» که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه کند.

رهبر اوکراین نوشت: «این یک نشانه واقعی حمایت از اوکراین در یک زمان حساس برای ما است.» او از دیگر کشورها نیز خواست از آلمان الگوبرداری کنند.

روسیه در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود به اوکراین را با استفاده از هواپیما، موشک‌های کروز، به اصطلاح بمب‌های گلاید و هواپیماهای بدون سرنشین افزایش داده است. هدف اخیر روسیه به ویژه تامین انرژی اوکراین بود.

پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای گفت: به توصیف وی ترور روسیه علیه شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های این کشور درد و رنج بی‌شماری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: این امر تأمین انرژی مردم را به خطر می اندازد و تأسیسات صنعتی را که برای آمادگی عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین مهم است، نابود می کند. ما با توجه به آمادگی عملیاتی خود تا جایی که می توانیم از اوکراین حمایت می کنیم.

ارتش اوکراین همچنین اخیرا اعلام کرده است که دفاع روی زمین نیز به طور فزاینده ای دشوار می شود. الکساندر سیرسکی، فرمانده کل این کشور در تلگرام نوشت: وضعیت در جبهه شرقی در چند روز اخیر به طور قابل توجهی بدتر شده است. وی گفت که این به دلیل افزایش تلاش های تهاجمی نیروهای روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

زلنسکی همچنین خواستار مسلح شدن ارتش اوکراین به سلاح های پیشرفته مانند هواپیماهای بدون سرنشین شده است. به گفته وی فقط با نوآوری های تکنولوژی می توان برتری عددی مهاجمان روسی را جبران کرد.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یفهشدار لوکاشنکو درباره حمله احتمالی اوکراین به بلاروس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • اعلام زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان
  • آلونسو: این قهرمانی تاریخی است ولی بیشتر می‌خواهم
  • آخرین وضعیت هوای خوزستان/ گتوند در وضعیت خطرناک
  • ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با بورل: ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • امیرعبداللهیان: ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • امیرعبداللهیان: ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد