Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:10:26 GMT

«کامیون» یک طنز جوانانه درباره مسائل اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۵۲۰

«کامیون» یک طنز جوانانه درباره مسائل اجتماعی

«کامیون» سریال شبکه دو سیما برای نوروز 1399 است که در قالب طنز و با موضوعی اجتماعی تولید و پخش شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این سریال نخستین تجربه کارگردانی مجموعه تلویزیونی توسط مسعود اطیابی است. کارگردانی که تولید چند فیلم پرفروش سال های اخیر سینمای ایران را به عهده داشته است و این بار هم با همراهی جمعی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، مهمان ایام عید مردم شده تا لحظات مفرح و پرنشاطی را در روزهای قرنطینه و مبارزه با ویروس کرونا رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این سریال به یک فوتبالیست پیشکسوت و بازنشسته به نام نادر سهرابی با بازی مهدی هاشمی می پردازد که برای امرار معاش راننده کامیون باربری شده است. وی مشغول فعالیت است که با سه جوان دانشجو آشنا می شود که به خاطر بی پولی، از سوی صاحب خانه جواب شده اند و ماجراهایی بین آن ها پیش می آید.

همان طور که از خلاصه داستان سریال «کامیون» مشخص است، این سریال به طور همزمان به مسائل دو نسل جوان و کهنسال می پردازد. این باعث شده تا فضایی متنوع و مطابق با ذائقه همه گروه ها از جوان ترین افراد گرفته تا کهن سالان پیدا کند. قالب طنز این سریال که بیشتر به سمت طنز آسیب شناختی و انتقادی متمایل است در عین آنکه لبخندی بر لب مخاطب می نشاند، مسائل روزمره اقشار مختلف جامعه را نیز مطرح می کند. از مشکلات شغلی و معیشتی جوانان و ازدواج گرفته تا مسائل و کشمکش های خانوادگی و زناشویی و ...

شهاب عباسی که خودش از بازیگران طنز باسابقه در تلویزیون است و در این سریال نیز ایفاگر نقش سیاوش است نویسندگی فیلمنامه «کامیون» را هم به عهده دارد. وی درباره این سریال می گوید: «سریال «کامیون» یک کار کمدی، رمانتیک است، یعنی یک سمت و سوی اصلی داستان خانواده است و کاملا جهت‌دار پیش می‌رود و سکانسی در آن وجود ندارد که بازیگر بخواهد به زور تلاش کند تا مخاطب را بخنداند. کامیون با افتخار یکی از کارهای سالم و پاک است که به هر قیمتی دست به خندان مخاطب نمی‌زند. چون نه من حاضرم همچین سبکی را بنویسم و نه آقای اطیابی به هیچ وجه حاضر است یک کار مبتذل بسازد، به همین جهت، سریال ما بسیار آبرومند و با شخصیت است.»

این سریال گرچه برای نوروز تولید شده اما با این حال، کامیونی ها پس از پایان تعطیلات تورزی نیز با مردم خواهند بود و تا ابتدای ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

یکی از ویژگی های سریال «کامیون» حضور بازیگران جوان و تازه کار در کنار بازیگران باتجربه و نامی است. یعنی در کنار هنرپیشگانی چون مهدی هاشمی ، لعیا زنگنه (با بازی اخیر خود در سریال پدر)، جهانبخش سلطانی ، نادر سلطانی ، بیتا سحرخیز ، امید روحانی، شیوا خسرو مهر، سپند امیرسلیمانی، شهاب عباسی و ... نام های جدیدی چون علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، مهسا طهماسبی، علی نجارصادقی و ... نیز دیده می شود. معمولا در آثاری که بازیگران حرفه ای و تازه کار کنار هم قرار می گیرند، فضایی ناهمگون و نامنسجم از نظر بازیگری دیده می شود اما در سریال «کامیون» شاهد ترکیبی یکدست و منسجم هستیم و ازبازیگران جوان نیز به خوبی استفاده شده است و بخش اصلی کار نیز به عهده آن هاست.

مسعود اطیابی، کارگردان سریال «کامیون» نیز درباره حضور پررنگ جوانان در این سریال می گوید: « یکی از ویژگی‌های «کامیون» استفاده از جوانان در جلو و پشت دوربین باشد. در این کار تلاش کردم تا از جوانان بهره بگیرم تا بتوانیم از استعداد آن‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها فرصت حضور در کنار بزرگان عرصه تلویزیون و سینما را بدهیم. بالاخره در هر بخشی از جامعه نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق است که باید برای پست‌های مختلف در جامعه تربیت شده و در کنار افراد مجرب و پیشکسوت تجربه کسب کنند؛ به همین جهت از بازیگران جوان در کنار بازیگران شناخته شده استفاده کردم.»

کامیون به تهیه کنندگی شهرام دانش پور و ابراهیم آرزو هر شب ساعت ٢١ از شبکه دو سیما پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کامیون شبکه دو نوروز 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب

دریافت 12 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، نبود پل در مسیرهای آبگیر استان هرمزگان موجب می‌شود در بارندگی‌ها محورهای مواصلاتی بسته شده و اتفاقات ناگواری برای خودروها رخ دهد.

در ویدئوی زیر یک دستگاه کامیون نفتکش در آبنمای کنخ در محور بندر خمیر سقوط کرده است.

کد خبر 6082268

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» پربازدید شد
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • شروع پخش یک سریال که داغ دو جوان سینما را به یادمان می‌آورد
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید