Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:47:37 GMT

ماهواره‌ها ملخ‌های بیابانی را کنترل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۶۰۲

ماهواره‌ها ملخ‌های بیابانی را کنترل می‌کنند

محققان چینی از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت بر ملخ‌های بیابانی استفاده می‌کنند تا گسترش آنها را در کشور خود کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس گزارش آکادمی علوم چین (CAS)، محققان چینی از داده‌های ماهواره‌ای و داده‌های هواشناسی برای پایش ملخ‌های بیابانی و ارائه هشدارهای اولیه استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان موسسه تحقیقات اطلاعات هوافضا چین، داده‌های ماهواره‌ای تولید شده توسط ماهواره‌های سری Gaofen چین ، Landsat از ایالات متحده و Sentinel آژانس فضایی اروپا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها داده‌ها را با داده‌های هواشناسی جهانی و داده‌های بررسی حفاظت از گیاهان ترکیب کردند و داده‌ها را با مدل پیش بینی آفت و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در سکوی علوم زمین دیجیتال پردازش کردند.

آنها همچنین تحقیقات مربوط به توزیع زمانی و مکانی تولید مثل ملخ‌های بیابانی و مهاجرت در آفریقا در ماه فوریه را انجام دادند و پیش بینی‌هایی در مورد مهاجرت آنها به چین ارائه کردند.

نتایج نشان داد اگر ملخ‌های بیابانی در پاکستان و هند به طور مؤثر کنترل نشوند و به نپال و میانمار گسترش یابند، احتمالاً ملخ‌های بیابانی به چین نیز گسترش پیدا کنند.

به گفته این تیم، چین باید نظارت پویا و هشدار زودهنگام از ملخ‌های بیابانی در مقیاس بزرگ و اقدامات پیشگیری و کنترل مشترک را با سایر کشورها انجام دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: چین هواشناسی مهاجرت ماهواره ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد

چین روز یکشنبه یک ماهواره سنجش از دور را از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین پرتاب کرد.

یک موشک لانگ مارچ-۲ دی (Long March-۲D) حامل ماهواره Yaogan-۴۲ ۰۲ در ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت پکن پرتاب شد. ماهواره وارد مدار از پیش تعیین شده خود شده است.

لانگ مارچ-۲ دی چین یک راکت حامل سوخت مایع دو مرحله‌ای با نیروی رانش ۳۰۰ تنی است.

این راکت برای پرتاب ماهواره‌های منفرد و چندگانه به مدار‌های مختلف از سه مرکز اصلی پرتاب ماهواره در جیوکوان، تایوان و شیچانگ طراحی شده است. این می‌تواند محموله‌های ۱.۳ تنی را به مداری همزمان با خورشید در ۷۰۰ کیلومتری زمین برساند.

پرتاب امروز ۵۱۷ امین ماموریت خانواده راکت لانگ مارچ را رقم زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد