Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@10:37:29 GMT

روسیه خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران درخصوص عراق شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۶۳۱

به گزارش ایلنا، میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در تماس تلفنی با کاظم جلالی ضمن پیچیده خواندن اوضاع درعراق، بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها بین ایران و روسیه در خصوص تحولات منطقه‌ای تاکید کرد.

در ادامه این گفت‌وگو دو طرف درباره اوضاع در یمن و همچنین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه برخی از کشورهای جهان، گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در عراق، این اقدامات را نقض استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی بغداد دانست که می‌تواند به بی‌ثباتی در این کشور و کل منطقه منجر شود.

جلالی همچنین ضمن تقدیر از مواضع روسیه در مخالفت با تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی ایالات متحده بر علیه ملت ایران اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که تمام جهان یک صدا علیه اقدامات یکجانبه آمریکا بطور جدی اقدام کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روسیه به طور منظم با مقامات ایرانی و اسرائیلی تماس دارد و از هر دو طرف خواست تا از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.

پسکوف در یک نشست خبری گفت: "ما به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم خویشتنداری کنند. تشدید بیشتر تنش‌ها به نفع هیچ کس نیست. "

این سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا تهران به مسکو در مورد زمان دقیق حمله به اسرائیل اطلاع داده است یا خیر، سخنگو از اظهار نظر خودداری کرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که تنش‌های منطقه‌ای به دلیل ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، تقویت شده است.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، درخواست اسرائیل برای محکومیت حمله ایران را رد کرد و گفت که تل آویو حملات اوکراین به مناطق روسیه را محکوم نکرده است و به طور منظم از کی‌یف حمایت دیپلماتیک می‌کند.

پس از حمله ایران به اسرائیل، تهران پایان عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را اعلام کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت اقدام تلافی جویانه، واکنش شدیدتری نشان خواهد داد..

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که ایالات متحده از اسرائیل خواسته که محتاطانه عمل کند، که هنوز تصمیمی در مورد پاسخ دادن به آن اتخاذ نکرده است. سی ان ان به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که کابینه نتانیاهو به آمریکا گفته است که به دنبال تشدید قابل توجه اوضاع نیست. با این حال، به گفته رویترز، کابینه جنگی اسرائیل طرفدار انتقام‌جویی است، اما بر سر زمان و دامنه آن اختلاف نظر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران