Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:48:50 GMT

اپل در توسعه نقشه از گوگل پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۷۶۷

اپل در توسعه نقشه از گوگل پیشی گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که شرکت اپل برنامه نقشه خود را در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد تلاش داشت تا با رقیب خود، گوگل مپ در یک مسیر و سطح قرار گیرد. اوایل فعالیت این برنامه بسیار قدرتمند نبود چرا که مسیریابی برنامه ضعف بسیاری داشت. این برنامه با اشتباهات بسیار خود در مسیریابی استرالیایی‌ها را به محل زندگی مار‌های سمی برد و نتیجه این عملیات به جایی رسید که پلیس استرالیا این برنامه را خطر جانی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل اپل تلاش کرد تا برنامه خود را از نو بسازد و یک پشتیوانه داده جدید برای اطلاعات این برنامه فراهم کند. حالا این برنامه به مرحله‌ای رسیده که قابلیت جدیدش در مواردی از گوگل مپ بهتر عمل می‌کند.

قابلیت نگاه به اطراف اپل مپ

برای دسترسی به قابلیت نگاه به اطراف، شخص نیاز دارد تا در سطح شهر علامت دوربین شکاری را به صورت فعال پیدا کند. این علامت پس از انتخاب قسمت کوچکی از دید سه بعدی شهر مورد انتخاب فرد را در اختیار وی قرار می‌دهد و او می‌تواند با انتخاب دوباره این عکس به حالت تمام صفحه برود. اشخاص در این قسمت می‌توانند دید ۳۶۰ درجه داشته باشند.

این افراد همچنین قادرند با ضربه زدن به صفحه نمایش چایگاه خود در نقشه را تغییر دهند. تغییر مسیر این برنامه به کاربران این حس را می‌دهد که آن‌ها در حال راه رفتن در مکان مورد نظر هستند. به گفته بسیاری از منابع خبری این امر بسیار بهتر از برنامه گوگل مپ پیاده سازی شده و حس جذاب‌تری را به کاربران القا می‌کند. برای مثال اگر فردی بخواهد در یک میدان در میشیگان حرکت کند و یا تنها حس آن را تجربه کند، کافیست برنامه نقشه اپل را باز کند و مکان مورد نظر را جست‌و‌جو کند.

از آنجایی که شرکت اپل از خودرو برای تصویربرداری ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند افراد تنها می‌توانند در خیابان‌ها رفت و آمد کنند و نمی‌توانند به پیاده‌رو‌ها بروند. به گفته منابع خبری این شرکت در نظر دارد تا برنامه خود را نوبتی در شهر‌ها گسترش دهد و همچنین بر روی مسیریابب خود با جدیت بیشتری فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: تصاویر جاسوسی منتشر شده از مدل جدید M5

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل مپ رقابت های جهانی اپل استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین محمدی با بیان این که هلدینگ ایسیکو، ارتقای کیفیت در ارایه تمامی خدمات چند وجهی، صنعتی و لجستیکی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: به منظور توسعه پایدار کیفیت خدمات و با هدف تسریع و تمرکز در ارتقا و استمرار بهبود کیفیت، ساختار مدیریت کیفیت با تیمی متخصص و مجرب برای اولین بار در صنعت خودرو کشور در این شرکت ایجاد شد.

روابط عمومی ایسیکو اعلام کرد، وی افزود: از دستاوردهای کلان و مورد انتظار برنامه‌های امسال می‌توان به ارتقای تضمین کیفیت خدمات لجستیکی، کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌های کیفی لجستیک، کاهش زمان انتظار تحویل کالا (ورق، قطعه، بدنه رنگ شده، خودرو) و کاهش توقفات ناشی از خدمات لجستیکی اشاره کرد. 

محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۲ در این شرکت انجام شده، گفت: سال گذشته چشم‌انداز و نقشه راه کیفیت در شش گام طراحی شد که پیرو آن برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی نیز تعریف و اجرایی شد. 

وی گفت: به منظور رشد متوازن و حرکت به سمت تعالی، به صورت مستمر عارضه‌ها و نقاط قابل بهبود را شناسایی و پروژه های کیفی را بر اساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت ایسیکو به عنوان متولی ارایه خدمات متنوع و گسترده لجستیکی در صنعت خودرو کشور خدماتی نظیر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای و ... را به شرکت‌های بزرگ صنعتی ارایه می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خدمات متنوع فنی و تخصصی نظیر انبارداری و سنکرون، کراس داکینگ (انبار عبوری)، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سبک و سنگین لجستیکی، طراحی، ساخت و مدیریت گردش پالت (ظروف حمل) اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • فناوری در خدمت جنایت
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد