Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است؛ مربوط به انجام اقدامات پیشگیرانه می‌شود.

بسیاری از این اقدامات پیشگیرانه شخصی و بسیاری هم مربوط به داخل خانه و بین اعضای خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع برای خانواده‌هایی که در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند به دلیل وجود مکان‌های مشترک بین ساکنین یک ساختمان، کمی تا مقداری متفاوت است.

این ویروس ممکن است بر سطوح هر نوع وسیله عمومی وجود داشته باشد. از این رو از تماس با این وسایل عمومی خودداری و همچنین از تماس دست آلوده با بینی و دهان خود جلوگیری و از مالش چشمان خود پرهیز کنید.

در صورت تماس در اسرع وقت دست و صورت خود را بشویید.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:ویروس کرونا در سطوح مختلف می‌تواند بین ۳ ساعت تا ۹ روز برجا بماند، همچنین هیچ تفاوتی در نوع سطوح وجود ندارد و کار ضدعفونی وسایل عمومی باید به طور مرتب انجام شود.

بازه زمانی مشخصی برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف مجتمع و ساختمان‌ها نمی‌توان تعیین کرد، زیرا بازه زمانی ضدعفونی به عوامل مختلفی همچون شیوع بیماری و یا مریض شدن یکی از افراد داخل ساختمان بستگی خواهد داشت.

با توجه به شروع اپیدمی کرونا این کار بهتر است که هر روز صورت گیرد. کارضدعفونی کردن سطوح، چندان کار سختی نخواهد بود وبا یک اسپری و دستمال پارچه‌ای می‌توان این کار را انجام داد.

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار مانند کرونا که این روز‌ها تمام حواس هارا به خود جمع کرده است؛ مهم‌ترین راه مربوط به انجام اقدامات پیشگیرانه است، بنابراین مسئولان مجتمع و ساختمان‌ها باید با همکاری ساکنین ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا راه پله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد

به گزارش جماران؛ مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در فضای مجازی و ادعای ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است.

 

در سال‌های اخیر برخی افراد به منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقامات دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند.

 

 با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند.

 

 ارسال درخواست‌های شخصی به مقامات دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود.

 

همچنین لازم به توضیح است که دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است.

 

 لازم به ذکر و تصریح است کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد