Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با یادآوری صدور بیش از ۳۷۸۹ احکام جایگزین حبس در سال گذشته، گفت: حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس، موضوعی است که در قانون نیز به آن اشاره شده است . تاریخ انتشار: 06:45 - 14 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۴۴۷۴

حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در زمینه تعداد احکام جایگزین حبس گفت: در ۹ ماه ابتدای سال ۹۸ بیش از ۳۷۸۹ احکام جایگزین حبس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجازات‌‎های جایگزین حبس باید یکی از اولویت‎های دادگستری قرار گیرد بر این نکته تاکید کرد که تنها باید افرادی به زندان بروند که ضرورت داشته باشد و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌‎ها نیازمند تحول جدی است و باید اقداماتی انجام دهیم که تعداد زندانیان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: لزوم استفاده حداکثری قضات از تأسیسات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس، موضوعی است که در قانون نیز به آن اشاره شده است که هم باعث کاهش آمار زندانیان خواهد شد و هم اصلاح و منفعت جامعه را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مرکزی مجازات های جایگزین حبس جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائم‌شهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.

به گزارش میزان؛ عباس پوریانی اظهار کرد: یک متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سو استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرایم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: این متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ کرده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌های تمام بهار آزادی توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرایم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران