Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به حال به این فکر افتاده‌اید که به جای رفتن به پاریس و دیدن برج ایفل، به یکی از نقاط ماورایی روی کره زمین رفته و اسرارآمیزترین مناطق جهان را ببینید؟ در این‌جا چند نمونه از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و نقاط ماورایی کره زمین را به شما معرفی می‌کنیم، شاید دفعه بعد که قصد سفر داشتید سری هم به این مناطق زدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کویر سفید، پارک ملی مصر

وقتی برای اولین‌بار قدم در کویر سفید یا صحرای بیضا می‌گذارید، احساس می‌کنید مانند آلیس در سرزمین عجایب هستید. منار‌ها و صخره‌های این بیابان با رنگ سفید خیره‌کننده خود حقیقتا فرازمینی و ماورایی به نظر می‌رسند. این صخره‌های عجیب شبیه آبنبات‌های یخ‌زده هستند و بعد از حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع گشت‌وگذار در این کویر، صخره‌های آن کم‌کم شبیه اشکال سورئال با فرم‌های آشنایی چون: مرغ، شترمرغ، باز و اشکالی غیرطبیعی به نظر می‌رسند.

دره آنتلوپ، ایالات متحده آمریکا

این دره عجیب و ماورایی یکی از محبوب‌ترین دره‌های آریزوناست که بازدیدکنندگان آن تنها می‌توانند با تور‌هایی به رهبری ناواهو‌ها (مردم هندی - آمریکایی نیومکزیکو و آریزونا) برای بازدید آن بروند. باد و آب، سنگ‌های این دره را به فرم‌های عجیب و غریبی حکاکی کرده‌اند به طوریکه انگار نور و سایه در میان آن‌ها قایم‌باشک بازی می‌کنند. کمتر از یک چهارم مایل که در این دره عجیب قدم بزنید، اشکال و فرم‌هایی را مشاهده خواهید کرد که رویای هر عکاسی هستند.

کاپادوکیه، ترکیه

کاپادوکیه مانند تکه‌ای بهشتی است که از یک داستان تخیلی کنده شده و روی زمین و دشت آناتولی قرار گرفته است. این منطقه تپه‌هایی با اشکال هندسی عجیب شبیه به آرایش شش گوشه لانه زنبورعسل دارد. توپوگرافی خارق‌العاده این منطقه با تاریخ بشریت در آن تطابق دارد. مردم کاپادوکیه سال‌های زیادی است که از سنگ‌های نرم این منطقه به عنوان سرپناه‌های زیرزمینی به سبک انسان‌های غارنشین استفاده می‌کنند. کلیسا‌های صخره‌ای آبرنگی، قنات‌ها و هتل‌های جالب کاپادوکیه تجربه‌ای از زندگی غارنشینی در قرن ۲۱ به شما هدیه می‌دهند.

ساگاردا فامیلیا، اسپانیا

یکی از شاهکار‌های شهر بارسلون، کلیسایی مدرن به نام ساگاردا فامیلیا یا خانواده مقدس است که ساخت آن از سال ۱۸۸۲ شروع شده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ هم تمام نشود! طراح این کلیسای خارق‌العاده آنتونیو گائودی، معمار مشهور اسپانیایی بود که ۱۵ سال آخر زندگی خود را صرف ساخت این کلیسا نمود. کلیسای خیال‌انگیز ساگاردا فامیلیا با الهام از طبیعت و تا حدودی به سبک معماری گوتیک ساخته شده است. قدم‌زدن در دروازه‌های خیالی این کلیسا مانند راه‌رفتن در یک داستان افسانه‌ای است، جایی که در آن جنگلی از شاخه‌های سنگی به سمت سقفی از نور بالا می‌روند. کلیسای ساگاردا با جزئیات و نماد‌های فوق‌العاده زیبای خود، شما را ساعت‌ها به فکر و خیال فرو می‌برد.

مونت سنت میشل، فرانسه

این یکی از نمادین‌ترین تصاویر فرانسه است. منار‌های باریک و بلند، بارو‌های تنومند و دامنه‌های صخره‌ای مونت سنت میشل که به طرز چشم‌گیری از دریا به سمت آسمان رفته‌اند. به گفته یکی از اساطیر سلتیک، مونت سنت میشل، آرامگاهی فرازمینی در دل دریاست که ارواح مردگان به آنجا فرستاده می‌شوند. این بنای زیبا سرشار از افسانه و تاریخ است و با رفتن به آن احساس خواهید کرد که با پای برهنه به میان امواج و شن و ماسه رفته‌اید.

چشمه‌های پاموکاله، ترکیه

یکی از گنجینه‌های کشور ترکیه، چشمه‌های پاموکاله است که به خاطر داشتن پله‌هایی از جنس تراورتن مشهور است. این قصر پنبه‌ای یک سراب سفید در روز و یک پیست اسکی عجیب در شب است. مردم معتقدند که حمام‌کردن در این چشمه‌های زیبا و اسرارآمیز که قدمت آن‌ها به رم باستان می‌رسد، شفای بسیاری از بیماری‌هاست.

کوه نمرود، پارک ملی ترکیه

تا سال ۱۸۸۱ هیچکس چیزی درباره کوه نمرود یا نمرود داغ نمی‌دانست تا وقتی که دولت عثمانی یک مهندس آلمانی را استخدام کرد تا این منطقه را برای جاده‌سازی ارزیابی کند و او و گروهش در کمال شگفتی به این مجسمه‌های سنگی در قله کوه رسید. این مجسمه‌های غول‌پیکر در زمان پادشاه رم ساخته شد. او که عاشق قدرت‌نمایی و انجام کار‌های مافوق بشری بود، مجسمه‌هایی که از خود او و خدایان ساخته شده بودند را در میان صخره‌های این کوه قرار داد و سپس دستور داد تا کوهی به ارتفاع ۵۰ متر در میان آن‌ها ساخته شود. زمین‌لرزه‌هایی که در طول تاریخ اتفاق افتاده‌اند، باعث شدند که سر‌های این مجسمه‌ها جدا شده و روی زمین بیفتند و امروزه این مجسمه‌های غول آسا با سر‌هایی به ارتفاع ۲ متر، در سکوت مطلق مشغول تماشای زمین هستند.

شبه جزیره اسنیفیلسنس، ایسلند

شبه جزیره اسنیفیلسنس با سواحل شن و ماسه‌ای و گدازه‌های گوگردی آتشفشانی خود یکی از زیباترین و ماورایی‌ترین مناطق ایسلند است. قطعا زمانی‌که ژول ورن از جایی به نام دروازه جادویی مرکز زمین نام می‌برد، روی منطقه‌ای شبیه به اینجا ایستاده بوده. ممکن است شما اعتقادی به چاکراه‌های زمین نداشته باشید، اما با رفتن به این شبه جزیره، بدون شک نیرو‌های بسیار قوی را در امتداد سواحل زیبای آن احساس خواهید کرد.

سوکوترا، یمن

سوکوترا یکی از بزرگترین و غیرقابل دسترس‌ترین جزایر کشور یمن است. این جزیره با فاصله‌ای به طول ۵۱۰ کیلومتر از جزیره اصلی و در انزوای کامل و به دور از دیگر نقاط جهان قرار گرفته است. شایعات درباره این جزیره زیاد است و بر اساس یکی از این شایعات، این جزیره در گذشته پناهگاهی برای اژد‌ها و ققنوس‌ها بوده است. بسیاری از جانداران و گیاهان این منطقه در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. حدود ۸۵۰ گونه گیاهی در این منطقه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها درختان پهن وکوتاهی به نام خون اژد‌ها هستند که سالیان زیادی عصاره قرمز رنگ آن‌ها به عنوان خون اژد‌ها فروخته می‌شد.

متئورا، یونان

امکان ندارد اولین لحظه‌ای که چشمتان به متئورا می‌افتد را فراموش کنید، جایی که ستون‌های سنگی روبه آسمان دارد و تعداد انگشت شماری صومعه که قدمت آن‌ها به قرن ۱۴ می‌رسد در آن به چشم می‌خورد. این چشم‌انداز باستانی می‌تواند الهام‌بخش یک داستان تخیلی مربوط به زمان آینده باشد. مدتی است که پله‌های سنگی جایگزین طناب‌هایی شده‌اند که راهبان از آن‌ها به عنوان پله برای رسیدن به صومعه استفاده می‌کردند. این برج‌های دیدنی و جذاب امروزه به یکی از مناطق مورد علاقه کوهنوردان تبدیل شده است.

منبع: ستاره

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجیب ترین جاذبه های گردشگری مجسمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ برد و ۳ تساوی؛ عملکرد شگفت‌انگیز استون ویلا در ۱۰‌ بازی اخیر خود در زمین تیم‌های لندنی

لندن برای استون ویلا حکم خانه را دارد!

دیدار آرسنال و استون ویلا در هفته ۳۳ لیگ برتر انگلیس ۲۰۲۳/۲۴ با برد ۲-۰ شاگردان اونای امری خاتمه یافت. استون ویلا همچون بازی رفت مقابل توپچی ها به برتری رسید.

به نقل از اوپتا؛ استون ویلا برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل آرسنال به پیروزی رسید. استون ویلا در ۱۰ بازی اخیر خود در زمین تیم های لندنی در لیگ برتر شکست ناپذیر بوده است. (۷ برد و ۳ تساوی) در تاریخ لیگ برتر فقط منچستریونایتد در زمین تیم های لندنی دارای چنین رکوردی است. (۳ مرتبه با +۱۰ بازی بدون شکست در لندن)

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • ۷ برد و ۳ تساوی؛ عملکرد شگفت‌انگیز استون ویلا در ۱۰‌ بازی اخیر خود در زمین تیم‌های لندنی
  • نفوذ شگفت‌انگیز گلزن سایپا به قلب دفاع خیبر! (ویدیو)