Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار در آمریکا اعلام کرد جهان در فصل پاییز بار دیگر شاهد شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

دکتر فائوچی گفت: «من پیش‌بینی می‌کنم در فصل پاییز جهان بار دیگر شاهد شیوع ویروس کرونا خواهد بود و این اتفاق به دلیل افزایش سطح رطوبت روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید: 

پوتین تحت مراقبت‌های خانگی قرار گرفت وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی کرونا گرفت

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا گفت: «اگر بار دیگر ویروس کرونا شیوع پیدا کند، اوضاع به شدت متفاوت خواهد بود.»

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دست کم ۲۶ هزار نفر از شهروندان آمریکا در شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند و مجموع مبتلایان در ایالات متحده به ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

در این مدت ۷۹۰ نفر از مبتلایان به این ویروس کشنده در آمریکا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان نیز به ۴ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»

طبق داده‌های تیک‌‌تاک هشتگ «فلسطین آزاد» در ۲‌ماه پس از جنگ غزه تنها در آمریکا میلیون‌ها بار بازدید داشته و این مساله باعث شده گروه‌های حامی اسرائیل در آمریکا، تیک تاک را به‌دلیل رویگردانی جوانان آمریکایی از سیاست‌های کاخ سفید در جنگ غزه مقصر بدانند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته اپلیکیشن تیک تاک که بیش از 170میلیون کاربر در آمریکا دارد را ممنوع کرد. براساس این لایحه که باید علاوه بر تصویب در مجلس سنا به امضای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز برسد «بایت دنس» شرکت مادر چینی تیک تاک 6‌ماه فرصت دارد تا دارایی‌های خود را در آمریکا بفروشد. اگر این شرکت از چنین کاری سرباز بزند، فروشگاه‌های برنامه گوگل و اپل و سایرین از نظر قانونی اجازه ندارند اپلیکیشن تیک‌تاک را عرضه کرده یا خدمات میزبانی وب را به اپلیکیشن‌های تحت کنترل بایت دنس فراهم کنند.

شو زی چئو مدیرعامل تیک تاک، با انتقاد از این تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرده که شرکتش هر کاری که بتواند برای محافظت از این اپلیکیشن انجام خواهد داد؛ ازجمله استفاده از راهکارهای قانونی. چئو در بیانیه‌ای گفته همچنان امیدوار است که مجلس سنا تأثیر اقتصادی این ممنوعیت بر زندگی 7میلیون کسب‌وکار کوچک و 170میلیون کاربر آمریکایی که از خدمات آنان استفاده می‌کنند را درنظر بگیرد.

گرچه حامیان جمهوری‌خواه این لایحه همواره بر چینی بودن تیک تاک و دغدغه‌های امنیتی این مسئله تأکید کرده‌اند اما آنطور که روزنامه واشنگتن پست نوشته، محبوبیت محتوای طرفدار فلسطین در این برنامه باعث شده تا حامیان اسرائیل در واشنگتن این برنامه را یک دستگاه تبلیغاتی بدانند و درصدد کنترل آن برآیند؛ به‌ویژه که دولت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی اسرائیل در جنگ امروز غزه نتوانسته جوانان آمریکایی را قانع کند تا روایت کاخ سفید و تل‌آویو را از این جنگ بپذیرند.

اخبار خام و عریان جنایات غزه
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که در سال‌جاری میلادی با انتخابات سرنوشت‎‌ساز ریاست‌جمهوری روبه‌روست در 6ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به‌دلیل حمایت بی‌قیدو شرط از رژیم صهیونیستی و کمک‌های تسلیحاتی به تل‌آویو به‌شدت تحت فشار قرار دارد. خبرگزاری آناتولی می‌نویسد: در حملات اسرائیل به غزه نزدیک به 14هزار کودک کشته شده و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت بایدن این است که به مردم آمریکا و جهانیان بقبولاند که این کودکان تروریست بودند؛ آن‌هم وقتی دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) ارتکاب نسل کشی در غزه را تأیید کرده است.

آنچه باعث شد صدای حامیان فلسطین با وجود سانسور هدفمند جریان رسانه‌ای در غرب شنیده شود، انتشار گسترده ویدئوهای مربوط به جنایات اسرائیل در غزه در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی چون تیک تاک بود. به همین دلیل بود که با اوج گرفتن اعتراض‌ها در آمریکا و برگزاری تظاهرات‌های حامیان فلسطین در شهرهای مختلف، 25سناتور جمهوری‌خواه با انتشار نامه‌ای خواستار برخورد با سیل محتویات حامی حماس در تیک‌تاک شدند. جاش هاولی سناتور جمهوری‌خواه، در آن زمان اذعان کرد که محتوای ضد‌اسرائیلی در تیک‌تاک همه جا وجود دارد و یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز از اخبار خام و بدون روتوش جنگ غزه که در پلتفرم تیک‌تاک در دسترس جوانان آمریکایی قرار دارد انتقاد کرد.

شکست تل‌آویو و کاخ سفید در جنگ روایت‌ها
جف موریس جونیور مدیر اجرایی سابق اپلیکیشن تندر، با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ روایت‌ها و تأثیر تیک تاک بر کاربران نسل زد آمریکا می‌گوید: «اغلب جوانان آمریکایی کاربر تیک‌تاک هستند و از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه ویدئوهای با هشتگStandwithpales‌tine بیش از 2.9میلیارد بار بازدید داشتند، درحالی‌که ویدئوهای با هشتگ حامیان اسرائیل تنها حدود 200میلیون بازدیدکننده داشتند. داده‌های تیک تاک نشان می‌دهد که هشتگ «فلسطین آزاد (freepales‌tine) در 2‌ماه پس از جنگ غزه بیش از 770میلیون بار تنها در آمریکا بازدیدکننده داشته است. احتمالا همین مسئله باعث شده تا گروه‌ها و لابی‌گران حامی اسرائیل در آمریکا، تیک تاک را به‌دلیل رویگردانی جوانان آمریکایی از سیاست‌های کاخ سفید در جنگ غزه مقصر بدانند. واشنگتن پست نوشته که جاناتان گرینبلات مدیر اجرایی سازمان صهیونیستی ضدافترا، در یک تماس تلفنی افشا شده به مشکل تیک تاک در آمریکا اشاره کرده و این اپلیکیشن را عامل شکست دولت آمریکا (و در کنار آن اسرائیل) در جنگ روایت‌ها بر سر غزه خوانده است.

انتخابات و چالش نسل جوان آمریکا
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی چند‌ماه دیگر برگزار می‎شود که دو سوم رأی‌دهندگان آمریکایی نحوه برخورد بایدن با مناقشه اسرائیل و فلسطینیان را نامناسب خوانده‌اند. براساس نظرسنجی نیویورک‌تایمز، میزان محبوبیت بایدن تنها 37درصد است. این رقم برای رای‌دهندگان زیر 30سال به 26درصد هم می‌رسد و زمانی که از آنان درباره جنگ غزه پرسیده شده، تنها 20درصد اعلام کرده‌اند که سیاست بایدن را تأیید می‌کنند. همچنین نظرسنجی نیویورک‌تایمز حاکی از آن است که 45درصد از جوانان زیر 30سال آمریکایی بر این باورند که دولت بایدن بیش از حد از اسرائیل حمایت می‌کند. نورسین آتسوگلو گونی رئیس بخش روابط بین‌الملل در دانشگاه فنی یلدز استانبول به خبرگزاری آناتولی می‌گوید: «دولت آمریکا و لابی‌های حامی اسرائیل تیک تاک را به‌خاطر افزایش احساسات ضد‌اسرائیلی در میان جوانان آمریکایی مقصر می‌دانند. هدف آنها حفاظت از منافع اسرائیل است. دولت و نمایندگان آمریکایی با ممنوعیت این پلتفرم‌ها به‌دنبال تحمیل روایت خود هستند اما با چنین اقداماتی این واقعیت که اسرائیل متجاوز است تغییر نخواهد کرد چون منابع اطلاعات دیگر به رسانه‌های سنتی محدود نمی‌شود و جوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی در معرض نظرات و محتوای مختلف قرار می‌گیرند. آنها به وضوح می‌توانند واقعیت را ببینند و دیگر دروغ‌ها را باور نمی‌کنند.»

منبع: همشهری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • چرا تیک تاک در آمریکا ممنوع شد؟
  • سانسور غزه از پنجره تیک تاک
  • یک خواننده رپ معروف آمریکایی مسلمان شد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • عکس| سلاح آمریکایی در راه یک کشور اروپایی