Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:38:13 GMT

شمار مبتلایان کرونا در جهان از یک میلیون نفر فراتر می رود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۰۴۳

شمار مبتلایان کرونا در جهان از یک میلیون نفر فراتر می رود

مهر: «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت که شیوع ویروس «کووید -۱۹» ادامه می‌یابد و جهان در روزهای آتی با بیش از یک میلیون مورد ابتلاء روبرو خواهد شد.

وی در نشستی در روز چهارشنبه اعلام کرد: «ظرف پنج هفته گذشته، ما شاهد رشد تصاعدی موارد ابتلای جدید به ویروس کووید -۱۹ بوده‌ایم که تقریباً به تمام کشورها، سرزمین و منطقه سرایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار قربیانیان نیز ظرف یک هفته گذشته بیش از دوبرابر شده است. در روزهای آتی، ما به یک میلیون مورد قطعی ابتلاء به کووید -۱۹ خواهیم رسید با ۵۰ هزار قربانی».

تدروس آدهانوم در ادامه خاطرنشان کرد که عمیقاً نگران تشدید سریع و شیوع جهانی این بیماری عفونی است و اینکه سازمان بهداشت جهانی دریافته است که «ویروس کووید -۱۹ می‌تواند پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خطیری داشته باشد».

مدیرکل سازمان بهاشت جهانی همچنین تأکید کرد که بسیاری از کشورهای جهان از مردم خود خواسته‌اند تا در خانه بمانند و تحرک جمعیتی را متوقف کرده‌اند، که این می‌تواند به محدود کردن انتقال ویروس کمک کند اما در عین حال ممکن است پیامدهای ناخواسته ای برای فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد داشته باشد».

وی همچنین گفت که از دولتها خواسته تا تدابیر رفاهی را به مرحله اجرا گذارند تا از این رهگذر، «اطمینان یابند که افراد آسیب پذیر از غذا و ضروریات زندگی در جریان این بحران برخوردار باشند».

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت
  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور