Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:57:55 GMT

سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی شهر اصفهان رایگان شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۰۵۴

سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی شهر اصفهان رایگان شد

علیرضا نصراصفهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از اختصاص سه میلیارد تومان در بودجه امسال شهر برای این موضوع خبر داد و افزود از مجموع 2 هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی شهر اصفهان بالغ بر یک‌هزار و ۲۴۰ نفر از سرویس ویژه رفت و آمد استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: این دانش‌آموزان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند در موارد مختلف به ویژه سرویس مدارس، هزینه‌های زیادی برای خانواده‌های خود که به طور معمول کم‌بضاعت هستند به دنبال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با رویکرد دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف شهر رخ داد، اظهارداشت: در زمان تصویب تعرفه تاکسیرانی در شورای شهر اصفهان، مقرر شد حدود ۳۰ درصد افزایش هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی با مجموع ۷۰۰ میلیون تومان هزینه، از خانواده دانش‌آموزان دریافت نشود که در اصلاح بودجه این موضوع را منظور کردیم.
نصراصفهانی اضافه کرد: برآورد هزینه‌های لازم برای این موضوع ۳ میلیارد تومان بود که در بودجه ۹۹ این مبلغ اختصاص یافت.
وی یادآورشد: هرساله در 2 نوبت کارت بلیط حمل و نقل دانش‌آموزان بی‌بضاعت شارژ می‌شود که در ابتدای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کارت این دانش‌آموزان شارژ شد و برای نوروز هم ۳۶۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص یافت.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۹۸ در قالب نمایشگاه یار مهربان تعدادی کتاب و اقلام و ابزارهای ورزشی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مدارس نواحی شش‌گانه به ویژه مدارس مناطق محروم و بی‌بضاعت شهر اصفهان اهدا شد.
وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز در بودجه اخیر مصوبه شورای شهر مقرر شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استمرار این اقدام اختصاص یابد که امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم برای عملیاتی کردن آن در طول سال تحصیلی انجام شود.
نصراصفهانی اضافه کرد: مناطق پانزده‌گانه شهرداری توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و هرگاه مدارس نیازمند اقدامی در خصوص رنگ‌آمیزی، آسفالت و فضای سبزباشند اگر در توان مناطق باشد انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک همه مسوولان جایگاه و شان خود را مدیون آموزش و پرورش هستند بنابراین امیدواریم مدیران استانی و شهری همواره عنایت قابل توجهی به آموزش و پرورش استان که در زمان کنونی شرایط خاصی دارد داشته باشند.

پیش از این رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان مشکلات رفت‌ و آمد و مسائل درمانی و خدمات توانبخشی را از جمله چالش‌های حوزه آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی برشمرده بود. 

محسن الماسی یادآورشد: خانواده دانش‌آموزان استثنایی برای پرداخت هزینه رفت‌ و آمد فرزندان خود با مشکل مواجه هستند. 

در استان اصفهان دست‌کم ۸۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که هشت هزار و ۷۷۷ نفر از آن‌ها دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند.

از تعداد کل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از پنج هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و  سه هزار و ۷۰۰  دانش‌آموز نیز در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان اصفهان دانش‌آموزان مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان اصفهان دانش آموزان مدارس استثنایی کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان اصفهان دانش آموزان مدارس استثنایی دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش میلیون تومان شهر اصفهان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، با اشاره به خدمات حمایتی این نهاد در سراسر کشور، گفت: هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه ورودی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد به مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: ورود دانش آموزان کمیته امداد به مدارس نمونه دولتی سه برابر شده است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه مؤسسات آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به همکاری گرفته شده‌اند، تاکید کرد: از ترک تحصیل بیش از پنج هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه دو هزار پشتیبان تلفنی برای کنکورهای تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: تلاش داریم که از ظرفیت‌های خوب کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

کد خبر 6062669

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست