Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:39:43 GMT

تکذیب غیر واقعی بودن طرح غربالگری ملی کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۲۲۱

تکذیب غیر واقعی بودن طرح غربالگری ملی کرونا در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا از غربالگری بیش از ۶۱ میلیون نفر در طرح بیماریابی و مقابله با کرونا در کشور خبر داد. وی با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری کرونا در دنیا سابقه ندارد، تصریح کرد، کشورهای دیگر در بخش بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی خوب عمل کرده اند، اما بررسی وضعیت افراد به صورت جداگانه تنها در ایران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی با اشاره به کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها با اجرای طرح ملی غربالگری در ایران، خاطرنشان کرد، در طرح ملی غربالگری تاکنون ۱۷ هزار بیمار شناسایی و به بیمارستان ارجاع شده‌اند که حدود پنج هزار نفر از آن‌ها بستری شده اند.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه با اجرای طرح غربالگری و تماس با افراد، اضطراب روانی مردم از بیماری کرونا کاهش یافته است، یادآور شد: ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی و یک هزار بیمارستان در ایران وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که تاکنون بیشتر آن‌ها خالی است.

جمشیدی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هزار نیروی بهداشتی و درمانی در ایران برای انجام خدمات درمان سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها تصریح کرد، اکنون ۸۲ آزمایشگاه در کشور فعالند و از بیماران سرپایی نیز آزمایش گرفته می‌شود.

شایعه: برخی رسانه های مدعی فرمالیته و غیرواقعی بودن طرح غربالگری ملی کرونا شدند.

پاسخ شایعه: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این ادعا کذب بوده و بر اساس تحریف سخنان رییس ستاد کل نیروی مسلح منتشر شده است و طرح مذکور، با همکاری بسیج جامعه پزشکی با ستاد ملی مقابله با کرونا در ۲ قالب تیم‌های ارزیابی مستقر در ستادها و مراجعه‌کنندگان به منازل در مناطق محروم و روستایی و همچنین سامانه خودارزیابی الکترونیکی در حال اجراست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت ویروس کرونا شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا غربالگری بیماریابی شایعه تکذیب کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت مقابله با کرونا طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متن احساسی ستاره کشتی ایران برای رقیب نامدار آمریکایی؛ یک مرد واقعی هستی + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، به‌جز ناکامی دیوید تیلور در مسابقات انتخابی کشتی آمریکا و عدم حضور او در المپیک یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث تعجب همگان شد عملکرد فوق‌العاده ضعیف یکی دیگر از اسطوره‌های کشتی این کشور یعنی جیدن کاکس بود.

کاکس با دو مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در رقابت‌های انتخابی کشتی آمریکا برای رسیدن به پاریس حتی نتوانست به دیدار فینال راه پیدا کند و ناکام بزرگ این مسابقات لقب گرفت. او بعد از این ناکامی نیز به شکل رسمی از دنیای کشتی خداحافظی کرد تا پایان غم‌انگیزی برایش رقم بخورد.

جیدن کاکس در سال‌های اخیر رقیب اصلی ستاره کشتی ایران یعنی کامران قاسم‌پور بود و در دو فینال مسابقات جهانی نیز برابر این ایرانی شکست خورد. در همین راستا قاسمپور با یک استوری واکنشی احساسی به خداحافظی کاکس داشته است. او در پیامی نوشت: "ما لحظات خوب و بدی را با هم تجربه کردیم. برای من کشتی گرفتن با تو باعث افتخار بود. تو یک مرد واقعی هستی. نمی‌دانستم اینقدر خوبی تا اینکه در اسلو و بلگراد با تو دیدار کردم. تو یکی از بهترین کشتی‌گیرانی هستی که من با او رقابت کردم. به‌خاطر هر کاری که برای کشتی کردی از تو ممنونم. اطمینان دارم هر جایی باشی تاثیرگذار خواهی بود. خداحافظ جیدن رقیب سخت و قدرتمند و انسان بزرگ و فروتن."

کد خبر 845997 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • سرعت واقعی هواپیما هنگام تیک آف (فیلم)
  • متن احساسی ستاره کشتی ایران برای رقیب نامدار آمریکایی؛ یک مرد واقعی هستی + عکس
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • اردن تکذیب کرد