Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پس از صحبت‌های شب گذشته رییس جمهور آمریکا و انتشار خبر دعوت وی از مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی برای تشکیل جلسه پیرامون تحولات انرژی، قیمت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با افزایش حدود ۵ درصدی مواجه شد.

در این بین قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 43 سنت معادل 5.7 درصد رشد به 26 دلار و 17 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت(WTI) امریکا با 98 سنت افزایش معادل 4.8 درصد رشد به 21 دلار و 29 سنت رسید.

گفتنی است ترامپ برای یک جلسه نفتی مهم در روز جمعه، مدیران شرکت‌های عمده نفت آمریکا از جمله اکسون موبیل، شورون و ... را به کاخ سفید دعوت کرد.

جدا از کمک‌های دولت فدرال به صنعت نفت، قرار است موضوع تعرفه گمرکی بروی نفت وارداتی از عربستان نیز مطرح شود که می‌تواند باعث کاهش قیمت‌های جهانی و افزایش قیمت نفت داخل آمریکا شود.

آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون همواره سعی بر کاهش واردات نفت خام از عربستان داشته به صورتی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ واردات نفت خام از این کشور را حتی کمتر از نیم میلیون بشکه سال گذشته و در حدود ۴۰۰ هزار بشکه رسانده است.

انستیتو نفت آمریکا API در گذشته موافق اعمال تعرفه گمرک بروی نفت وارداتی نبوده و اعتقاد داشته که این موضوع باعث واکنش کشورها در مقابله با صادرات نفت آمریکا خواهد شد

روز گذشته نیز پوتین رئیس جمهور روسیه از نگرانی آمریکا از وضعیت بازارهای نفت خبر داده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت دونالد ترامپ نفت خام بازار جهانی نفت شرکت نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد