Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خلیل نجفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان‌های اراک، زرندیه، خمین و محلات بیشترین کمک نقدی و غیرنقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته داشتند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد ریال از کمک‌های مردم استان مرکزی برای بازسازی عتبات عالیات سیمان است که برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) در کربلای معلی به‌کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: این ستاد با شعار هر شهروند یک کیسه سیمان، این مسوولیت را بر عهده گرفته و شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۲۹۹۹۱۲۴ به نام این ستاد واریز کنند.

نجفی بیان کرد: برای کاهش هزینه انتقال محموله‌ها به عراق، خرید سیمان، از کارخانه های استان‌های غربی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: مردم استان مرکزی علاوه بر کمک نقدی، بیش ۲۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴، ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی سیمان عراق کاهش هزینه عالیات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از ۵۰۸ هزار نفر از هموطنانمان در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت به عتبات عراق خبر داد و گفت: اعزام زائران به عتبات نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه سال نیز زیارت اربعین برگزار و حدود چهار میلیون ایرانی به عتبات عراق مشرف شدند، گفت: علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، با تلاش‌ها و تأکیدهایی که از سوی رئیس جمهور مبنی بر زیارت ارزان صورت گرفت و اختصاص ارز به این سفر و نیز نظارت سازمان حج و زیارت بر نحوه ارائه خدمات به زائران ایرانی در عراق، خوشبختانه شاهد افزایش ۴۶ درصدی سفر به عتبات نسبت به سال قبل هستیم.

محمدی با فعالیت آزادبرها و کاروان‌هایی که تحت نظر سازمان حج و زیارت نیستند نیز اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها از نظر خدمات متفاوت از آن چیزی است که از طریق دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت به زائران عتبات عراق ارائه می‌شود.

وی افزود: کاروان‌هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شوند یک بیمه واقعی دارند و اگر اتفاقی برای زائران در عراق رخ دهد، کارگزاران بیمه حضور دارند و اگر لازم باشد زائری در بیمارستان‌های عراقی بستری شود، این مسئله را پیگیری و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند. خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های هلال احمر نیز برای زائرانی که توسط کاروان‌های حج و زیارت به عراق می‌روند تحت پوشش بیمه درمانی است.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با ابراز تأسف از اینکه قوانین بازدارنده‌ای برای فعالیت آزادبرها نداریم، گفت: کاروان‌های آزادبر کم نیستند و ما گزارش آسیب‌هایی که فعالیت آنها به زائران وارد کرده است را به شکل مدام دریافت می‌کنیم. به دنبال این هستیم که دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت با خدمات خوب، تنوع گروه‌های قیمتی و تنوع مدت اقامت در عراق بتوانند متقاضیان سفر به عراق را جذب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای افزایش تعداد دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت دارید؟ گفت: قبل از دوران کرونا فقط یک شرکت زیارتی با عنوان شمسا مجری اعزام به عتبات بود؛ اما بعد از دوران کرونا مدل جدیدی ارائه شد که هر کدام از دفاتر زیارتی (دو هزار و ۷۰۰ دفتر زیارتی در کشور وجود دارد) که توانایی این را در خود ببینند و بتوانند ظرفیت‌سازی کرده با طرف‌های عراقی قرارداد ببندند، می‌توانند مجری عتبات شوند.

محمدی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ دفتر زیارتی مجری عتبات عالیات داریم که در سطح کشور فعال بوده و در حال ظرفیت‌سازی هستند و بسته‌های زیارتی و قراردادها را طراحی می‌کنند، دفاتر زیارتی دیگر هم در حال جذب‌ زائر و ثبت‌نام هستند. البته هر دفتر زیارتی بخواهد می‌تواند مجری عتبات شود.

وی تأکید کرد: حتی آزادبرها هم می‌توانند از سازمان حج و زیارت مجوز دریافت و فعالیت خود را قانونمند کنند، البته باید شفافیت مالی داشته باشند. آزادبرهایی که تاکنون مجوز زیارتی دریافت نکرده‌اند به دلیل این است که نمی‌خواهند شفافیت مالی داشته باشند. اگر آزادبرها تابع قوانین و مقررات فعالیت کنند، سازمان حج و زیارت هیچ مانعی برای جذب آنها ندارد و حتی آمادگی این کار را نیز داریم.

  منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۴۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته
  • فیلم/ مرز مهران مملو از زائران عتبات عالیات
  • تردد در مرز مهران هر لحظه در حال افزایش است
  • مرز مهران مملو از زائران عتبات عالیات
  • وضعیت تردد زوار عتبات عالیات در مرز مهران
  • افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات
  • تحقق بیش از ۹۰ درصدی تعهد مردم بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات
  • اعزام ۲۰۰ زائر خراسان جنوبی به عتبات عالیات
  • اعزام ۵ کاروان عتبات عالیات نوروزی از خراسان جنوبی
  • افزایش سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصدی میزان مشارکت خیران در توسعه عتبات