Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@12:19:09 GMT

عامل انفجار خط لوله گاز ایران به ترکیه مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۵۱۶

عامل انفجار خط لوله گاز ایران به ترکیه مشخص شد

مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع خلق HPG، شاخه نظامی PKK در بیانیه‌ای با اشاره به انفجار روز گذشته در خط لوله گاز طبیعی ایران ـ. ترکیه در منطقه مرزی «دوغو بایزید»، مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، فرات نیوز که این خبر را منتشر کرده می‌افزاید؛ یگان HPG اعلام کرد نیرو‌های این گروه به نیرو‌های محافظ خط لوله گاز طبیعی ایران - ترکیه حمله کرده و در این درگیری یکی از اعضای HPG با عملیات انتحاری چندین خودروی زرهی نیرو‌های محافظ ترکیه را منفجر کرده و در نتیجه این انفجار، خط لوله گاز نیز منفجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(ویدئو) انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه

در این بیانیه آمده است: «در چارچوب تداوم عملیات نیرو‌های PKK در استان «آگری»، در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰ ساعت ۰۵:۰۰ به وقت محلی، «سما کوچر»، نیروی وابسته به PKK عملیات انتحاری علیه مواضع نیرو‌های امنیتی ترکیه در منطقه دوغو بایزید در نزدیکی مرز «گوربولاک» انجام داده است که در اثر این عملیات انتحاری خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شده است».

به نوشته «فرات نیوز»، سما کوچر با نام مستعار «روشن آشکارا» عامل انتحاری حمله به خط لوله گاز ایران ـ. ترکیه متولد ۱۹۹۵ در استان «سرت» ترکیه است که در سال ۲۰۱۴ با پیوستن به PKK آموزش‌های نظامی را پشت سر گذاشته و به نیرو‌های نظامی PKK ملحق شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انفجار خط لوله گاز ایران به ترکیه خط لوله گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیرآبادی فرآهانی افزود:موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته و طرف پاکستانی اعلام کرده؛ در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف جهت تسریع برای اجرای خط لوله گاز صلح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور،  احیای موضوع خط لوله صلح انتقال گاز به پاکستان مدنظر دولت می باشد، تصریح کرد: اگرچه طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال گذشته طراحی و اجرا شده و ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و حتی لوله گاز را تا مرز پاکستان کشیده، اما این کشور هنوز تعهدات خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: در روز نخست سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی اعلام کرد؛ برای تسریع در اجرای خط لوله صلح در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند.

امیرآبادی‌فراهانی مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور را، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان دانست و گفت: به‌یقین اگر دولت پاکستان موضوع گاز طبیعی را از طریق ایران به کشورش برساند، رضایتمندی خوبی را در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد داد چراکه تامین گاز آن‌ها از طریق (ال.پی.جی) است و بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله صلح می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیشنهاداتی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما برخی کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این مورد دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آنها منافع مشترک دو ملت را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد، فرصت‌های خیره‌کننده‌ای میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد و ایران و پاکستان به همکاری‌های خود برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند