Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم یوسفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توافقنامه تجاری اوراسیا در ۵ آبان سال گذشته، اظهار کرد: از این تاریخ تاکنون میزان صادرات استان گیلان به کشورهای عضو این اتحادیه ۳۲۸ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادرات شده ۱۶۴ میلیون دلار است، افزود: این میزان کالا از نظر وزنی ۸۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات گیلان در ادامه تصریح کرد: این حجم از صادرات نشان دهنده سهم گمرکات استان گیلان از کل کشور به میزان ۶۵ درصد وزنی و ۶۰ درصد ارزش دلاری از سر جمع صادرات کشور است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت میزان ۴۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به استان گیلان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۳ درصد و ۳۳ درصد به لحاظ وزنی و ارزش دلاری رشد داشته است.

یوسفی نژاد افزود: سهم واردات گمرکات استان گیلان از کل کشور در این حوزه ۲۳ درصد وزنی و ۲۸ درصد ارزش دلاری است.

ناظر گمرکات استان گیلان یاد آور شد: موافقتنامه موقت تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاریخ ۵ آبان سال گذشته اجرایی و تخفیفات تعرفه‌ای نیز در حوزه صادرات و واردات اعمال شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان ایران دلار واردات صادرات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان گیلان ارزش دلاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید

طاها سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

وی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان ۲ هزار و ۵۹۶ تن بوده که ۳ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره‌های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده‌اند، اظهار کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده‌اند.

کد خبر 6087073

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان