Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:37:03 GMT

مرکل: کرونا تعطیلات نمی‌شناسد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۵۸۲

مرکل: کرونا تعطیلات نمی‌شناسد

دولت آلمان محدودیت‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا در این کشور از جمله انجام مسافرت و دید و بازدید با خویشاوندان را تا پایان تعطیلات عید پاک (۱۹ آوریل) تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و نخست‌وزیران ایالتی این کشور در جلسه مشترکی توافق کردند که مقررات وضع شده و محدودیت‌های زندگی اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پایان تعطیلات عید پاک (۱۹ آوریل) ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، بر اساس این توافق شهروندان این کشور اجازه مسافرت در روزهای عید پاک را ندارند و دید و بازدیدهای معمول با خویشاوندان و دوستان نیز تا پایان تعطیلات، مجاز نیست.

آنگلا مرکل پیش از این به نخست‌وزیر بایرن و سایر مقامات ایالتی این کشور هشدار داده بود که هیچ بحثی پیرامون تغییر مقررات جاری تا قبل از تاریخ یاد شده را نمی‌پذیرد.   

صدراعظم آلمان پس از کنفرانس تلفنی با نخست وزیران ایالت‌ها گفت که مردم آلمان باید به طور کلی از سفرها و بازدیدهای خصوصی، از جمله دیدار اقوام، خودداری کنند.

مرکل تأکید کرد: بیماری واگیردار تعطیلات نمی‌شناسد. او به شهروندان کشورش گفت: قوی بمانید و مقررات را حفظ کنید.

در تمام ایالت‌های آلمان مقررات ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا وضع شده است. بر اساس این مقررات تجمع بیش از دو نفر به استثنای اعضای یک خانواده  که در یک محل زندگی می‌کنند، برای مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است. رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل شده‌اند ولی تحویل غذا از سوی رستوران‌ها در خانه هنوز مجاز است. آرایشگاه‌ها نیز اجازه کار ندارند. در آلمان کسانی که از مقررات پیروی نکنند با مجازات روبرو می‌شوند.

مرکل گفت، تصمیم‌های اتخاذ شده و مقررات محدودکننده در تمام ایالت‌های آلمان اجرا می‌شود. او از رعایت محدودیت‌ها توسط شهروندان آلمان در سطح کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: محدودیت‌های تماسی بسیار خوب رعایت می‌شود. 

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که پس از عید پاک، دولت و نمایندگان ایالات بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی روبرت کخ، وضعیت را دوباره ارزیابی خواهند کرد.

مرکل بار دیگر کار فعالان در بخش خدمات و حوزه درمان و بهداشت را مورد تقدیر قرار داد. او گفت که مشکلات کنونی مردم در رعایت مقررات منع تماس و دیدار را درک می‌کند ولی همزمان تأکید کرد که این امر موجب نجات جان انسان‌ها می‌شود.   

در بیانیه دولت و نخست‌وزیران ایالت‌های آلمان درباره تمدید محدودیت‌ها در این کشور آمده است: گسترش ویروس کرونا در آلمان هنوز هم بسیار زیاد است و بنابراین ما باید همه تلاش‌های خود را ادامه دهیم تا سرعت گسترش این بیماری عفونی کاهش یابد و سیستم بهداشتی ما کارآمد باشد.

در این بیانیه تاکید شده که در این راستا نقش تعیین‌کننده را همچنان کاهش تماس‌های نزدیک بین افراد ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش آژانس مطبوعاتی آلمان، مرکل و نخست‌وزیر ایالت بایرن بر این امر تأکید کردند که نباید بحث دیگری در باره تغییر مقررات وضع شده در آلمان تا پیش از پایان عید پاک صورت گیرد.

در کنفرانس صدراعظم آلمان با مسئولان ایالت‌ها همچنین در باره موضوع اجباری نشدن پوشیدن ماسک‌های محافظ توافق و بر این امر تأکید شد که دیگر مقررات تعیین‌شده باید رعایت کامل شود و در صورت نیاز، ماسک مورد استفاده قرار گیرد اما مهم رعایت الزامات موجود است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل کرونا در جهان صدراعظم آلمان محدودیت ها ایالت ها بر اساس عید پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • کدام کشور‌ها شنبه تعطیل هستند؟
  • چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران