Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور مطرح سویسی به بیان خاطره‌اش از دیدار تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت berliner-zeitung، اورس مه‌یر داور مطرح و بازنشسته سوئیسی در طول دوران قضاوت خود دیدارهای بزرگ و تاریخی را قضاوت کرد که یکی از این دیدارها، بازی حساس دو تیم ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن دیدار علی دایی مهاجم ایرانی که بعدها در هرتابرلین و بایرن مونیخ حضور داشت نیز در زمین بازی در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفت. 

مه‌یر درباره این دیدار گفت: دیدار دو تیم ملی ایران و آمریکا یکی از حساس‌ترین دیدارهایی بود که من قضاوت آن را بر عهده داشتم. آن بازی یک برخورد تاریخی بسیار مهم بود ، بله ، تاریخی. صلح آمیز و کاملاً منصفانه.

این داور کهنه‌کار در ادامه به یاد می‌آورد: سرو صدای تماشاگران در آن دیدار در ورزشگاه بسیار زیاد بود ، قبل از شروع مسابقه  من هر دو تیم را برای یک عکس گروهی جمع کردم.

مدیریت آرام و قوی این بازی که در کانون توجه جهانی قرار داشت در آن زمان باعث شد بسیاری به تمجید از این داور بپردازند و قضاوت او را کاملا خوب و در جریان بازی توصیف کنند.

تیم ملی فوتبال ایران توانست در بازی برابر آمریکا برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی برنده از زمین خارج شود و حریفش را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جام جهانی 1998 فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه آرتتا به بایرن: داور درست پنالتی نگرفت

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال هفته گذشته در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه امارات روبروی بایرن مونیخ به میدان رفت و در نهایت به تساوی 2-2 برابر تیم متوقف شد تا همه چیز به بازی برگشت موکول شود. 

یکی از صحنه‌های این بازی جنجال زیادی به همراه داشت و باعث شد که بسیاری از داور این دیدار انتقاد کنند. در حالی که سوت داور زده شده و داوید رایا توپ را با پا به گابریل پاس داده بود، این بازیکن بار دیگر توپ را با دست برداشت و در زمین گذشت تا بازی را شروع کند. 

این تصمیم با انتقاد و اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی بایرن همراه شد که معتقد بودند باید یک ضربه پنالتی به سودشان اعلام شود اما گفته شد که داور به آنها گفته است که این اشتباهی بچگانه بوده و نمی‌توان در این سطح چنین اتفاقی را پنالتی گرفت. 

آرتتا با تایید اظهارات داور در این باره به خبرنگاران گفت:« بله، من متوجه این صحنه شدم، خصوصا پس از این که واکنش خاصی از سوی بازیکنان بایرن دیدم. فکر می‌کنم داور قانون را به کار گرفت. قانونی می‌گوید باید عقل و منطق را به کار بگیرید تا مشخص شود که آیا خطا سودی برای بازیکن و تیم داشته است یا خیر که در این صحنه نداشت.»

دیگر خبرها

  • روایت داور ایرانی از کشتی جنجالی چامیزو و بایراموف در باکو
  • ناگفته‌های جنجالی داور بازنشسته در استودیو آنتن
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در لیگ دسته یک فوتبال کشور
  • رسمی: داور سرشناس برای بازی حساس سیتی-رئال
  • داور سرشناس برای بازی برگشت سیتی-رئال
  • سوت فینال شرق آسیا در دست داور مشهور!
  • گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
  • داور کردستانی عازم کشور قطر می‌شود
  • طعنه آرتتا به بایرن: داور درست پنالتی نگرفت
  • خداحافظی کمک دیگر فغانی از داوری در ایران