Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@22:19:42 GMT

پاسخ ایران به آمریکا فقط در عراق نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۸۱۶

پاسخ ایران به آمریکا فقط در عراق نخواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از صدا و سیما امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مصاحبه‌ای توسل به شایعات را نشانه اوج استیصال و درماندگی دشمن دانست و همچنین گفت: متوسل شدن دشمن به شایعات نشان دهنده آن است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چه قابلیت، توانمندی و اقتداری برخوردارند و تا چه حد دشمن از وجود آن‌ها احساس ترس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال شهادت را اوج آروزی رزمندگان اسلام دانست و خطاب به ملت ایران، تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی در ارتش و سپاه با تمام قوت در جهت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های لازم را دارند و چنانچه که دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد او را از حرکت خود پشیمان خواهند کرد.امیر پوردستان گفت: اخیرا رژیم صهیونیستی مناطقی را در سوریه بمباران کرد، ولی با هوشیاری جبهه مقاومت این حملات تلفات و خساراتی نداشت.

به گزارش ایسنا که این خبر را منتشر کرده است، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با اشاره به انتشار خبرهای مبنی براین‌که آمریکا نیروهای زیادی از جمله بمب افکن ها و بالگردهای سوپر آتش زیادی وارد عراق کرده است، افزود: مطالعه و رصدکلی منطقه نشان می دهد که شرایط آمریکا برای ایجاد یک جبهه جدید مناسب نیست.

وی به مشکلات فراوان آمریکایی‌ها در میان نیروهای مسلح خود و در داخل کشورشان اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها قبل از این‌که جبهه جدید در عراق باز کنند، بهتر است به کمک مردم نیویورک، فلوریدا و دیگر مناطق این کشور برسند که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، اما دولت آمریکا درکمک رسانی به آن‌ها در استیصال کامل قرار دارد. حرکت هایی که آمریکایی ها در عراق انجام می دهند، به جهت حرکت های مردمی و فشارهایی است که جبهه مقاومت به نیروهای آمریکایی در عراق وارد کرده و پایگاه های آمریکایی را مورد هدف قرارداده است.

اتهام‌زنی ترامپ | ایران در حال برنامه‌ریزی یک حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق است

امیر پوردستان این حرکت آمریکای ها را نمایشی توصیف کرد و ادامه داد: آمریکایی ها با این حرکت می خواهند، جلوی حملات بعدی نیروی های مردمی عراق را بگیرند و این توانمندی و قابلیت را ندارند که بخواهند حرکتی انجام دهند. آمریکایی ها مطمئن باشند که هم جبهه مقاومت و هم ملت مقتدر عراق خواهان حضور آمریکایی ها در منطقه نیستند و هر حرکت آن‌ها با پاسخ کوبنده مردم عراق مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکایی ها در عراق دست از پاخطا کنند، پاسخ به آنها منحصر به جغرافیای عراق نخواهد شد و هر جا که منافع آمریکایی ها باشد ممکن است هدف قرار بگیرد. نیروهای مسلح و جبهه مقاومت آمادگی لازم را دارند و در صورتی که دشمن دست از پاخطا کند، قطعاً با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده نیروهای مقتدر نظام و جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.

کد خبر 497095 برچسب‌ها ایران و آمریکا دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دفاع ارتش جمهوری اسلامی آمریکایی ها جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

رویترز همچنین به نقل از مقام آمریکایی افزود: دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق سرنگون کردیم.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است،  عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است