Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورمان، احزاب سیاسی جایگاهی در انتخابات ندارند و یک نقص مهم در مردم‌سالاری دینی است که باید برای رفع آن، تغییراتی در قانون انتخابات انجام گیرد.

سیّد مصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه احزاب اصلاح‌طلب از حمایت‌های خود از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، به‌نوعی ابراز پشیمانی می‌کنند، اظهار داشت: گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ باهم تصمیم گرفتند، از فردی حمایت کنند که ازنظر سیاسی متعلق به هیچ‌کدام از احزاب اصلاحات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
زمانی که روحانی رأی آورد، فکر و برنامۀ خود را دنبال کرد و از تصمیمات حامیان خود، پیروی نکرد.

وی ادامه داد: وقتی اکثر گروه‌های حمایت‌کننده دیدند که نمی‌توانند پاسخگوی اقدامات او باشند، به‌نوعی ابراز پشیمانی کردند و از حمایت‌های سیاسی دست برداشتند و خود را کنار کشیدند ولی این کنار کشیدن مانع این نشد که جریان اصلاحات، وجه خود را نزد مردم حفظ کند؛ اصلاح‌طلبان پایگاه‌های اجتماعی خود ازدست‌داده‌اند و اکنون اصلاح‌طلبان، اقلیت محدودی را در مجلس آینده تشکیل می‌دهند؛ برخی از گروه‌های این جریان سیاسی و یا شخصیت‌های وابسته به آن‌ها، به‌جای آن‌که متنبه شوند و اشتباه خود را اصلاح کنند، متأسفانه در تلاش هستند که مجلس یازدهم و انتخابات آن را تحقیر کنند.

میرسلیم با بیان اینکه احزاب سیاسی نسبت به حمایت‌های سیاسی خود پاسخگو نیستند، تصریح کرد: در کشورمان، احزاب سیاسی جایگاهی در انتخابات ندارند و یک نقص مهم در مردم‌سالاری دینی است که باید برای رفع آن، تغییراتی در قانون انتخابات انجام گیرد. تشکل‌های مختلف سیاسی در نزدیکی‌های انتخابات دورهم جمع می‌شوند و ائتلاف می‌کنند؛ ائتلافشان برای آن است که به یک فهرست مشترک برسند یا در انتخابات ریاست جمهوری از یک فرد خاص پشتیبانی سیاسی کنند و هیچ ائتلافی، کارکرد حزبی ندارد؛ یعنی جوابگوی اقدامات افراد فهرست یا فرد معرفی‌شدۀ خود به لحاظ برنامه و عملکرد نیست و در ائتلاف، چندین گروه سیاسی که دارای نظریات خاص خود هستند، حضور دارند.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با اینکه ۴ سال از عمر مجلس دهم می‌گذرد ولی بسیاری از مردم تهران، نمایندگان خود را نمی‌شناسند؛ مردم در روز انتخابات ناچار هستند که سی نفر را از فهرستی که شامل بیش از هزار اسم است، رأی دهند این انتخاب، حتی برای افراد باتجربۀ سیاسی هم دشوار است.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، نیازمند اصلاح قانون هستیم؛ به‌گونه‌ای که حوزه‌های انتخاباتی بیشتر از یک یا دو نماینده نداشته باشند. ما نیز ناگزیر بودیم که همین قانون ناصحیح را بپذیریم تا فرصت سه سال و خورده‌ای وزارت کشور را از دست ندهیم. تمام اشکالاتی که به قانون انتخابات وارد است، درنتیجه‌ی انتخابات مجلس نیز، مؤثر است.
میرسلیم در خصوص متهم کردن جریان اصولگرا به ایجاد فضای دوقطبی در انتخابات، افزود: متهم کردن به ایجاد فضای دوقطبی نوعی سیاسی‌کاری است. طرح چنین مسائلی در انتخابات مجلس یازدهم، در مقابل عدم رضایت مردم از عملکرد ناشایست مجلس دهم، کم‌اهمیت است و نتایج انتخابات نیز همین نکته را اثبات کرد؛ رأی‌دهندگان با فاصله‌ی معناداری خود را از نامزد‌های پیشنهادی اصلاح‌طلبان مبرا نگه‌داشتند و وحدت اصولگرایان، توانست با استقبال رأی‌دهندگان مواجه شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت روحانی مجلس اصلاح طلبان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود